Napoleon Krigen - En DLC för Warband - Tillkännagivande

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.

tompaw0w

Hälsningar mina skandinaviska bröder!

Det har äntligen kommit till den punkt där FSE kan visa dig vad dem har jobbat på det senaste året. Några av er kanske redan har sett det, men för dem som inte har, ta del
ögonblick för att läsa meddelandet här:


Se tillkännagivande trailern här:
http://www.youtube.com/watch?v=XPv56deYrsQ

Så vad betyder detta? Tja, först av allt - Mount & Musket: Batallion finns inte längre. Det är nu Mount & Blade Warband: Napoleonic Wars (Napoleon krigen) - en multiplayer DLC som du kan köpa för Mount & Blade: Warband. Vi hoppas att du finner det ännu roligare än vad mmrussia3 var.

Basen är fortfarande där - tanken på stora multiplayer linjeslag, försöka realistiskt visa Napoleon krigen och samtidigt bibehålla det roliga och givande gameplay. Men det är nu insvept i ett nytt glänsande och professionell paket. Dem åter gjort det helt från ritning: större, bättre och mer. Grafiken har kraftigt förbättrats med nya vackra enheter och miljöer - med fokus på prestation innebär att det kommer att köras lika bra som, och förhoppningsvis ännu bättre än tidigare.

Men grafik och prestanda arbete är inte allt som är nytt. Napoleonic Wars ger en rad nya, ofta förfrågade funktioner. Tack vare FSE's samarbete med Taleworlds har dem kunnat ge dig alla de saker du alltid velat ha.

Här är bara ett litet urval av de viktigaste nyheterna som DLCn erbjuder:
- Helt omgjord Frankrike, Storbritannien och Preussen + lagt till nya Österrikiska imperiet.
- Nya enheter som du alltid velat som Voltigeurs och kyrassiärer för Frankrike, lätta dragoner för Storbritannien, Döda Huvudets husarer för Preussen och mycket mycket mer.
- Ett urval av över 220 unika enheter.
- Sapper / Ingenjörs enheter för alla fraktioner, som kan bygga befästningar och spränga upp dem i luften eller andra byggnader upp med sina sprängämnen.
- Flera nya typer av artilleri och ammunition typer, inklusive skal, burk och även raketer.
- Flaggor, träd, växter och vatten rör sig med vinden och nya bakgrunds väsen som för världen till liv.
- Parallax kartläggning för väggar, stenar och andra föremål för en ännu större atmosfärisk slagfält.
- Musiker kan nu gå när du spelar, och även spela samma låt tillsammans.
- En stor del av nya marsher, specifika för varje nation.
- Ny högkvalitativ röst agerar för alla Nationer, både för manliga och kvinnliga karaktärer.
- Införande av läget ''siege'' spelet + en ny ''Commander Battle'' läge där spelarna leder bots i en kamp mot varandra.
- Knäa med en bajonett kan du nu spänna fast den i marken för att döda en inkommande häst.
- Musiker, fänrikar och ämbetsmän ger bonus till närliggande värvat infanteri.
Och mycket, mycket mer ...

FSE har också arbetat på att göra spelet ännu mer balanserat. Många av er kanske är glad att veta att Lansiärer är nu mindre kraftfulla. Till exempel kan lansar inte längre användas för att blockera. Detta betyder inte att de inte kan vara lika dödliga som innan, men det kräver lite mer skicklighet.

Utvecklar-teamet kommer att hålla er alla uppdaterade med nyheter och förhandsvisningar för den kommande DLC och du är fri att ställa några frågor nedan och teamet kommer att försöka besvara dem så bra som det bara går. För en smygtitt på DLC'n kan du ta en titt här! [Klicka]

Flying Squirrel Entertainment
(Tidigare MM utvecklare)

Hemsida: www.flyingsquirrelent.eu
Forum: http://www.flyingsquirrelent.eu/forums
 
Nej, jag är ingen utvecklare, men så vitt jag vet så har dem utvecklat en DLC utifrån Warband motorn. Bl.a gjort om uniformerna från de nuvarande nationerna i mmrussia3 samt utvecklat nationen Österrike.
 
SvenssonHD said:
Det har äntligen kommit till den punkt där vi kan visa dig vad vi har jobbat på det senaste året.

Antog det pga ovanstående min gud.

SvenssonHD said:
Nej, jag är ingen utvecklare, men så vitt jag vet så har dem utvecklat en DLC utifrån Warband motorn. Bl.a gjort om uniformerna från de nuvarande nationerna i mmrussia3 samt utvecklat nationen Österrike.
Ok. Låter som en mod som man måste betala för. ;_;
 
Ni får ursäkta mig, missarna i texten har blivit tillfixade nu.

Och nej, det är inte ett mod, utan det är en DLC som är skapat ur ett mod.
 
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,222384.0.html

Har du sovit under en sten de senaste veckorna klokish? :grin:
Jag skall definitivt köpa det iallafall, ser riktigt fränt ut.. :smile:
 
Förvisso, men tycker ändå det är värt 5 eller 10 euro.. Ser sjukt mycket bättre ut än MM.  :smile:
 
Taleworlds verkar gilla att lägga ner tid på dlc's men inte updateringar till warband :sad:
 
Lord_T said:
Taleworlds verkar gilla att lägga ner tid på dlc's men inte updateringar till warband :sad:
Warband vil blive opdateret også, med nogle bedre kommandoer, osv.
 
mikkel the great said:
Lord_T said:
Taleworlds verkar gilla att lägga ner tid på dlc's men inte updateringar till warband :sad:
Warband vil blive opdateret også, med nogle bedre kommandoer, osv.

Mer kommands precis vad jag behövde i warband! Klart mycket viktigare än att fixa glitchar och balansera vapen. :roll:

Inget mot MM teamet eller spelarna. Bara mest besviken på taleworlds.
 
Spelutveckling tar tid och därmed pengar.  :cry:

Dvs. jag skulle gärna ha sett Starcraft-level support för M&B men den ekonomiska realiteten är säkert en annan. Rösta med plånboken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom