Mount & Blade yleinen keskustelu

Attributet

  • Strenght

    Votes: 23 41.8%
  • Agility

    Votes: 11 20.0%
  • Intelligence

    Votes: 8 14.5%
  • Charisma

    Votes: 13 23.6%

  • Total voters
    55

Users who are viewing this thread

18/19-vuotias ja vieläkin noin vaikeaa?  :grin:

Asetaidot vaikuttavat tosiaan siihen kuinka paljon hahmosi tekee vahinkoa kyseisellä ase-luokalla. Osumatodennäkoisyys riippuu vain pelaajasta mutta vahingon määrä aseesta, voimakkuudesta, iskutyylistä ja asetaidosta. Näin ainakin vanhan Konin&Kalvan kanssa.
 
Niiden weapon proficiencien ainakin omasta mielestäni tärkein ominaisuus on se, että ne nopeuttavat iskun nopeutta. Joissakin modeissa missä voi olla joitain vihollisia joilla on ase taidot luokkaa 450, niin kyllä huomaa, että niiden kanssa on mahdotonta taistella tasaväkisesti.  :razz:
 
Iskun nopeus riippuu sekä agilitystä ja asetaidosta. Pelkällä asetaidolla saa jo niin nopeaksi etten ainakaan itse kauheasti agilitysta välitä. Kun asetaito on joku 300 niin iskee varmaan suunnilleen jo tuplasti nopeammin kuin esim. 100 asetaitoinen (aika karkea arvio).

Huomaa erittäin helposti jousilla.  :grin:
 
Siitä on jo kauan kun treenasin itseni jousuampujaksi moninpelissä.
En enää ole läheskään samalla tasolla mitä silloin mutta silti

Eräässä piirityksessä, vihollinen juoksi sivuttain KAUKANA samalla tasolla kanssani
Otin ennakkoa ja koroa tarpeeksi ja täräytin varsijousellani. Vasama lensi, lensi lensi, putosi putosi putosi lisää ja tymähti suoraan jäbän ohimoon  :lol: Pikkusen nousi kusi päähän. Oli muitakin tilanteita jossa tuli "haukansilmä" olo :grin:
---
Toisessa ottelussa (Battle, random plains) hyökkäsin ratsuväen mukana kun pelasin rhodoksilla. Meidän ratsuväki iski nordien jalkaväen kimppuun takaa.
Raidasimme siinä aikamme kunnes jousiampuja pääsi yllättämään minut kaukaa. Menetin hevoseni ja kilpi ammuttiin tohjoksi alta aika yksikön mutta pääsin juuri ja juuri karkuun kukkulan taakse. Pudotin peitseni sillä siitä ei olisi mitään hyötyä
Minulla oli vain se ilmainen miekka.
            Yksi jalkamies oli seurannut perässä ja sillä oli kohtalaiset suojukset kuten minullakin. Olin saanut yhden nuolen jalkaani. Jäbä kävi päälle nostaen piiitkän suuren kaksikätisen kirveensä yläpuolelleen ryntäsi kimppuuni, suoraan sanoen vähän jänskätti sillä en halunnut kuolla vielä  :razz:
Torjuin ensimmäisen iskun, heilautin takaisin,miekkani pituus ei riittänyt. Kaveri iski sivulta, torjuin senkin. Iskin taas. Lyhyeksi jäi...... jne. kaveri teki myös yhden onnistuneen torjunnan ja sen jälkeen sain osuman, jalkaan :grin:
                Jätkä iski mutta jäi lyhyeksi ja ryntäsin päälle ja vedin miekkani vasemmalle ja tähtäsin iskun kypärättömään päähän. Isku osui kaulaan ja veijari lakosi kenttään 15 sekunnin mittelön jälkeen. Harmi kun kukaan ei nähnyt sitä :grin: se oli aika taisto.  Minua ampunut jousimies oli ehtinyt paikalle ja päästi nuolensa kauuukaaaa irti. Käännyin, näin lähestyvän nuolen joka iski kypärättömään päähäni
(ei sillä väliä vaikka olisikin kypärä) Lakosin kenttään... seurasin taiston loppuun ja hävisimme


Siinä pari mahtavaa (omakehuista) muistoa multiplayer pelistä =)
 
Olen ratsuväkimiehiä. Sarranidien ratsuväki on parasta, jos nyt ei katsota sitä great imbalancea mitä swadiaaneilla on.

En ole jalkaväkimiehiä, yleensä saan turpiin vähän kokeneemmilta kundeilta. Jousimiehenä pärjäilen kun ei vastapuolen jouskarit kiinnostu liikaa pääni koosta.

 
Nyt kun on uusi kone niin pääsen vihdoinkin pelaamaan näitä isompia wanhan mb:n taisteluita ilman lageja.

Ja nythän sitä voisi vihdoinkin siirtyä warbandiin kun kaikki pyörii niin nätisti. :eek:
 
Sais kaikilla factioneilla olla enemmän yksikköjä, aseita ja kuteita. Warbandissa liian vähän jos multa kysytään.
 
Mikäs siinä, kunhan vaan ei ratsuväkeä nordeille ja rhodokeille tai jalkaväkeä khergiteille. Kyllästyttää kun kaikki troop tree modit tuntuu lisäävän juuri nämä joukkotyypit.
 
Siksipä minäkään en oikein viitsi niitä...
MUTTA! khergiiteillä on yksi jalkaväki yksikkö; khergit tribesman, oivaa nuolenruokaa! osaavat vähän miekkailla ja ampuvat jousipyssyillä
 
osaako joku auttaa vähä, pelaan täl hetkel with fire and sword ja EN pysty jostai syystä liittyä vieläkään muscovite (venäläisii) mulla on ystävyyttä Tsaariin jotai 47 mutta en voi vieläkää liittyä...... osaako joku auttaa?!  :???:
 
Hussar from Darkness said:
osaako joku auttaa vähä, pelaan täl hetkel with fire and sword ja EN pysty jostai syystä liittyä vieläkään muscovite (venäläisii) mulla on ystävyyttä Tsaariin jotai 47 mutta en voi vieläkää liittyä...... osaako joku auttaa?!  :???:
Renownia (mainetta) ei ole varmaankaan tarpeeksi, mutta en voi olla varma, sillä en kyseistä peliä omista.
Mount&Bladessa ja Warbandissa tarvitsi jotain 200 tai 250 renownia et pääsi mihinkää kunigaskuntaan.
 
Vaegireilla ja swadianeilla on kaikkea, mutten tiedä kumpaan liityn. Eli mitä minun kannattaisi tehdä?
 
Ite lähtisin Vaegireilla jos olis noista kahesta pakko valita (niinku M&B:ssa alunperin). Luultavasti Vaegir-AI saa Nord-AI:lta aika mojovasti pataan niinku yleensäki, mutta jos ite komentaa niitä nii ne gaziljoonat jousiampujat hoitaa kyllä hommansa. Ja ohan niillä perkeleillä ratsuväkeäki jonkumoista. Jalkaväen tosin suosittelen hakemaan naapurin puolelta nordien kylistä.
 
Back
Top Bottom