Mount&Blade-kysymykset sekä muu tilpehööri

Users who are viewing this thread

Kaverilla on Warband, mutta peli ei toimi oikein. Kun hän on pelannut hetken aikaa, peli sekoaa ja maailma näyttää joistakin kohdista valkoiselta ja maa muuttuu taivaaksi. Hän on asentanut pelin uudelleen pari kertaa, missä vika?
 
Luulen että ajureissa on vikaa. Warband saattaa seota joillain näyttiksillä/ajureilla ja joskus grafiikka bugit korjaantuu kun menee työpäydälle ja takaisin peliin. Mut tämä on vain minun epäilys.
 
Tapahtuuko vastaavaa missään muussa pelissä? Pyöriikö 3dMark (ja vastaavat testi-ohjelmat) moitteetta?

Jos ongelmia muuallakin, mahdollisuus on ylikuumentuminen kopan sisällä tai näyttiksen rautapuolen hajoaminen.

Mikäli ongelmia vain Sotayhtyeen kanssa ja silloinkin vain ajoittain - kokeile seuraavaa:

1) DirectX7-mode sen normaalin DirectX9-moden tilalle.
2) Seuraava vaihtoehto on vaihtaa GFX-asetukset mahdollisimman vähäisiksi, yksi kerrallaan
3) Mikäli sekään ei auta, kokeile joko päivittää näyttiksen ajurit (sekä nVidian/ATIn versio että kortinvalmistajan oma) tai vaihtoehtoisesti vaihtaa vanhat ajurit tilalle. Vanhat ajurit eivät sitten välttämättä toimi kunnolla uusien pelien kanssa eli vain jos mikään muu ei auta.

Jos mikään ylläoleva ei jelppaa, ota rohkeasti Lontoon-lakki kouraan ja kysy Englannin-kieliseltä puolelta lisäapua/tsekkaa heidän vanhat ketjut, aloita tästä: http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,107644.0.html
 
Tullu hakattua aika mukavasti tuota Warbandia. Nyt kysynkin onko kukaan pelannut mount&balde/warbandia läpi? Vai voiko sen edes pelata läpi? Itse olen Kuningaskunta Rhodokien kuningasta syöksemässä vallasta.

Loppuuko pelii onnistuessaan ns. Oikean kuninkaan väärän kuninkaan paikalle ja saako näin synnytettyä Calradiaan rauha?


Rhodok Rebels on 4 kaupunkia 5 linnaa 20 kylää ja lordeja on 11kpl

Kingdom Of Rhodok on 4 kaupunkia 7 linnaa 19 kylää ja lordeja on 12kpl

Kysymykset on alleviivattu.
 
Claimant quest vaihtaa valtion johtajaa eikä oikeastaan mitään muuta. Koko kartan valtaus omiin nimiin antaa pienen viestin joka on periaatteessa loppu, mutta peli jatkuu vaikka mitään ei ole enää jäljellä.
Oikeaa päävalikkoon palauttavaa loppua ei minun tietääkseni ole ollenkaan.
 
Vai onko se niin et pitää kaikki nykyset kuninkaat syöksee vallasta ja näin saatais todellinen rauha? Warbandissa kansoja on 6 ja Mount&Bladessa 5. Tuossa sitä oliskin tehtävää. :smile:
 
Ljas said:
Oikeaa päävalikkoon palauttavaa loppua ei minun tietääkseni ole ollenkaan.
Eikös siel Camp menussa ole sellainen mahdollisuus että Retive from adventuring tai jokin tämän tyylinen nappula. Kun painat sitä se näyttää loppu pisteesi ja voit lopettaa pelin ja palata alkuvalikkoon. Tämän voi tehdä milloin haluaa eli ei pelkästään lopussa.
 
Joo niihän se taitaa olla. Ja muistaakseen on lordeillakin et sanoo sille et "lähetään kaikki kotiin ja lopetetaan taistelu" jotain vastaavasti.
 
Tässä pelissä asetetaan oma voitto tavoite. Aika selkeä lopputavoite on yhdistää koko Calradia yhden valtakunna alle. Täydellinen voitto olisi olla sen valtion kuningas. Eipä ole enää kilpailijoita siinä tilanteessa.  :razz:
 
Siinäpä sitä olis tekeistä.. Ei olis tappeluita kuin Erillaisten rosvojen kanssa sekä niitten piilopaikkojen tuhoaminen.. :smile:
Mountain Bandit
Forest Bandit
Sea Raiderit
Deserterit

Olikos niitä muita vielä?
 
Lootterit

Ne on kyllä kaikkein mehukkaimpia alussa, kun semmosen ryhmän voi helposti soolota ja niiltä tippuu lihavaa saalista vaikka onkin paskoja.  :razz:
 
Mitäköhän Taleworldsin säännöt sanovat alkuperäisten M&B -vahvistuskoodien lahjoittamisesta uudelleen niille köyhille opiskelijoille, jotka ovat pelanneet demoversiota kaksi vuotta? ; ) Mikäli Taleworldsin säännöt vain tämän sallivat, niin olisi ihan kiva jos joku Warbandin ostanut voisi tukea meitä köyhiä aktiivipelaajia ja pistää vanhat vahvistuskoodit uuteen käyttöön.

Mikäli nyt oikein muistan, niin ainakin joskus muinoin Taleworlds ilmoitti, että peliä saa kopioida omaan käyttöön kohtuuden rajoissa. Itse ainakin tulkitsisin tuon säännön niin, että koodin saa lahjoittaa/myydä, kunhan ei itse enää peliä käytä.
 
Hensvook said:
Mitäköhän Taleworldsin säännöt sanovat alkuperäisten M&B -vahvistuskoodien lahjoittamisesta uudelleen niille köyhille opiskelijoille, jotka ovat pelanneet demoversiota kaksi vuotta? ; ) Mikäli Taleworldsin säännöt vain tämän sallivat, niin olisi ihan kiva jos joku Warbandin ostanut voisi tukea meitä köyhiä aktiivipelaajia ja pistää vanhat vahvistuskoodit uuteen käyttöön.

Mikäli nyt oikein muistan, niin ainakin joskus muinoin Taleworlds ilmoitti, että peliä saa kopioida omaan käyttöön kohtuuden rajoissa. Itse ainakin tulkitsisin tuon säännön niin, että koodin saa lahjoittaa/myydä, kunhan ei itse enää peliä käytä.
Sen päivän kun näkis että joku suomifoorumilta lahjoittaa sulle jotain.

Epäilen myös että TW ei kauheasti tällaisesta tykkää. Serialia ei kuitenkaan voi vaihtaa, miten estät alkuperäistä omistajaa käyttämästä samaa koodia?
 
Jälleenmyynti on vähän harmaalla alueella, kun periaatteessa myyntioikeus on vain TaleWorldsilla tai heidän valtuuttamillaan jälleenmyyjillä kuten Steamilla. Mutta toisaalta käytetyn pelin myyminen on ihan laillista. Kysyin asiaa ylemmiltä tahoilta ja jos haluat lahjoittaa oman serialisi jollekulle muulle, siitä vain. Ainoa ongelma on se että TW:n arkistossa myyntitapahtuma on sinun sähköpostisi alla joten uuden käyttäjän on hankalaa/mahdotonta saada serialia selville jos sen jostain syystä hukkaa.

Mitä köyhiin opiskelijoihin tulee, niin Sotayhtye maksaa $29.99 TW:n verkkokaupassa joten ei se nyt mikään järjettömän suolainen hinta ole. Alkuperäinen Koni&Kalpa löytyy GamersGatesta hintaan £14.95. Ja Steam varmaan myy molempia myös. Joten en täysin ymmärrä lahjoittamisen tarvetta.
 
Joo ovat Steamissa. Ja jos on aikaa voi odotella Steamin alennuksia, joita silloin tällöin putkahtaa esiin. Ostin veljille Warbandin muistaakseni 10€ kipale viime joulun alla.
 
Juuri näin, ja itse en viitsi pelata liian helpolla, ei loppujenlopuksi ole mitään järkeä voittaa joka taistelua.
Voiton pitää olla voitto  :wink:
 
Back
Top Bottom