• Please note that we've updated the Mount & Blade II: Bannerlord save file system which requires you to take certain steps in order for your save files to be compatible with e1.7.1 and any later updates. You can find the instructions here.

Mount & Blade II: Bannerlord - Tartışma Konusu

Users who are viewing this thread

KucukEniste

Master Knight
WBWF&SNWVC
Şuan hiçbir haber hiçbir kimseyi mutlu etmez. İnsanlar foruma dahi alışkanlıktan öyle bir bakıyor ve geçiyor. Oyun kadar forumdan da soğumuş durumdalar. Yani seneye x firması y oyunu çıkartsın bu forumda 200 tl den 10 bin sattı diyelim, taleworlds kafana cihaz dağıtacak gerçek dünya gibi bannerlord oynayacaksın 10 tl ye bin tane satamaz. Artık yaptıklarının ve yapacaklarının hiçbir hükmü yok. Beklentiler karşılansa dahi!

İnsanları işte bu kadar bunalttılar...
O sırada bannerlord steamde en çok oynanan 53. oyundur.
(Bu arada yeni farkettim, güya oyun dünyasını değiştirecek olan oyun cyberpunk 63. sıradaymış.)
 

Gizmen

Recruit
O sırada bannerlord steamde en çok oynanan 53. oyundur.
(Bu arada yeni farkettim, güya oyun dünyasını değiştirecek olan oyun cyberpunk 63. sıradaymış.)
kesinlikle katılıyorum. Madem herkes oyunda bunaldı eleştirilerin yüzde 87 si olumlu. Tamam bu forumdakiler bunalmış olabilir ama yine yineliyorum mb3 çıksın en az bu kadar satar yine. Ayrıca cyberpunk 77 iade konusunda zirveye oynuyor olabilir. :grin: Witcher ekibinden bu kadar fiyasko bir oyun beklemezdim.
 

KucukEniste

Master Knight
WBWF&SNWVC
kesinlikle katılıyorum. Madem herkes oyunda bunaldı eleştirilerin yüzde 87 si olumlu. Tamam bu forumdakiler bunalmış olabilir ama yine yineliyorum mb3 çıksın en az bu kadar satar yine. Ayrıca cyberpunk 77 iade konusunda zirveye oynuyor olabilir. :grin: Witcher ekibinden bu kadar fiyasko bir oyun beklemezdim.
Witcher 3 ekibinin büyük bir kısmı oyun çıktıktan sonra ayrıldılar diye biliyorum.
 

Valtoin

Grandmaster Knight
mb3 çıksın en az bu kadar satar
O kadar emin olma. Yıllarca warband oynadım, bannerlord'uda çıktığı dakika satın aldım. Ama bir daha oyun yaparlarsa, sosyal medyada adam gibi incelemeden, ne var ne yok diye bakmadan satın almam. Hele hele erken erişime elimi bile sürmem şu saatten sonra.

Ben bile böyle düşünüyorsam, düşünen bir çok kişi vardır. Ayrıca TW'nin en büyük şansı böyle bir tür oyunun ellerinde olması. Adam akıllı bir firma bu türe odaklanır, bir oyun yaparsa tw için herşey o kadar da iyi gitmeyebilir.
 

Gizmen

Recruit
O kadar emin olma. Yıllarca warband oynadım, bannerlord'uda çıktığı dakika satın aldım. Ama bir daha oyun yaparlarsa, sosyal medyada adam gibi incelemeden, ne var ne yok diye bakmadan satın almam. Hele hele erken erişime elimi bile sürmem şu saatten sonra.

Ben bile böyle düşünüyorsam, düşünen bir çok kişi vardır. Ayrıca TW'nin en büyük şansı böyle bir tür oyunun ellerinde olması. Adam akıllı bir firma bu türe odaklanır, bir oyun yaparsa tw için herşey o kadar da iyi gitmeyebilir.
eminim maalesef çünkü aynı total war gibi mount and bladenin de kendi kitlesi oluştu ve savunan bir kitle oldukça var. (ben onlardan değilim sadece forumda görünce yazıyorum ancak steamde sağ sol çatışması gibi sevenler ile sevmeyenlerin ciddi kavgasına şahit oldum) hani insanların beklentisi ne yönde bir fikrim yok ama yeni açıklanan özellikler de gelirse oyun daha bir hoş olacaktır. Bu sonda dediğine bir örnek vermek istiyorum. Her ne kadar oynanış tarzları benzemese de kingdom come deliverence çıkmadan önce de mount and bladenin önünde bir engel olarak görülmüştü ama durum ortada. Ancak şöyle bir ekleme yapabilirim Eğer gelecekte taleworlds başka bir marka yaratmaya çalışır ve o oyun için gerektiğinden fazla uğraşmazsa o zaman tüm büyüyü kendi adına bozar.
 

Valtoin

Grandmaster Knight
eminim maalesef çünkü aynı total war gibi mount and bladenin de kendi kitlesi oluştu ve savunan bir kitle oldukça var. (ben onlardan değilim sadece forumda görünce yazıyorum ancak steamde sağ sol çatışması gibi sevenler ile sevmeyenlerin ciddi kavgasına şahit oldum) hani insanların beklentisi ne yönde bir fikrim yok ama yeni açıklanan özellikler de gelirse oyun daha bir hoş olacaktır. Bu sonda dediğine bir örnek vermek istiyorum. Her ne kadar oynanış tarzları benzemese de kingdom come deliverence çıkmadan önce de mount and bladenin önünde bir engel olarak görülmüştü ama durum ortada. Bu dediğine ancak şöyle katılabilirim. Eğer gelecekte taleworlds başka bir marka yaratmaya çalışır ve o oyun için gerektiğinden fazla uğraşmazsa o zaman tüm büyüyü kendi adına bozar.
O bahsettiğin kitlede ben de varım, zaten o yüzden örnek verdim. O kitleden olmama rağmen bir daha oyun yaparlarsa gidip koşarak almam. Belki benim almamamla koca şirket batmaz, ama benim gibi düşünenler var biliyorum.

Ayrıca steam beğenilerine takılmayın. Benim son bir kaç ay öncesine kadar oyum çok olumlu idi. Sonra değiştirdim. O oyları kullananların büyük çoğunluğu benim gibi oyun ilk çıktığında yılların hasreti ile o oyları verdi. Tabi yeni oyuncular da var içinde.

Yeni açıklanan özellikler, yeni değil. Neredeyse hepsi zaten geleceği bilinen özelliklerdi. Hepsi gelince oyun güzel olur mu, evet daha iyi olur. Ancak bu ne kadar sürede yapılır bekleyip göreceğiz. 1,5 senede yaptıkları referans ortada sonuçta.

Kingdom come ile mb yi birbirine benzetmedim hiçbir zaman. Benzeten var mı bilmem. Benim açımdan mb ye benzeyen tek bir oyun bile yok şuan. Ama umarım yakında olur. Tekel hiçbir zaman iyi değil.
 

Gizmen

Recruit
O bahsettiğin kitlede ben de varım, zaten o yüzden örnek verdim. O kitleden olmama rağmen bir daha oyun yaparlarsa gidip koşarak almam. Belki benim almamamla koca şirket batmaz, ama benim gibi düşünenler var biliyorum.

Ayrıca steam beğenilerine takılmayın. Benim son bir kaç ay öncesine kadar oyum çok olumlu idi. Sonra değiştirdim. O oyları kullananların büyük çoğunluğu benim gibi oyun ilk çıktığında yılların hasreti ile o oyları verdi. Tabi yeni oyuncular da var içinde.

Yeni açıklanan özellikler, yeni değil. Neredeyse hepsi zaten geleceği bilinen özelliklerdi. Hepsi gelince oyun güzel olur mu, evet daha iyi olur. Ancak bu ne kadar sürede yapılır bekleyip göreceğiz. 1,5 senede yaptıkları referans ortada sonuçta.

Kingdom come ile mb yi birbirine benzetmedim hiçbir zaman. Benzeten var mı bilmem. Benim açımdan mb ye benzeyen tek bir oyun bile yok şuan. Ama umarım yakında olur. Tekel hiçbir zaman iyi değil.
ama aynı şekilde ilk başta oyunu sevmeyip oylayan ancak sonradan sevmeye başlayanlar için de geçerli bu söylediğin. Beklenmeyen özelliklerde vardı sanırım. Mesela ara sahnelerin olacağı açıklandıysa da ben kaçırmış olmalıyım. Seslendirmelerin artacağını da hiç düşünmezdim. Öyle bir duyumu ben de duymuştum ancak o konuya ağırlık vereceklerini düşünmüyordum. 2022 2.çeyrekçe çıkabilir demişler ama tabi ki bir oyun şirketinin verdiği tarihe kefil olmamak lazım. ertelenme olasılığı yüksek. Kingdom come ile kıyaslayanlar maalesef facebook grubundakiler ve çoğunluktalar. Bu arada ben de tekelciliğin karşısındayım. Bir rakibi çıksa kendilerini daha dinç tutma açısından kendileri adına daha güzel olur ama çıkmadı. Sadece mb oyun motoru ile bir oyun geliştirdi başka bir şirket o oyun da battı.
 

Gizmen

Recruit
b
O bahsettiğin kitlede ben de varım, zaten o yüzden örnek verdim. O kitleden olmama rağmen bir daha oyun yaparlarsa gidip koşarak almam. Belki benim almamamla koca şirket batmaz, ama benim gibi düşünenler var biliyorum.

Ayrıca steam beğenilerine takılmayın. Benim son bir kaç ay öncesine kadar oyum çok olumlu idi. Sonra değiştirdim. O oyları kullananların büyük çoğunluğu benim gibi oyun ilk çıktığında yılların hasreti ile o oyları verdi. Tabi yeni oyuncular da var içinde.

Yeni açıklanan özellikler, yeni değil. Neredeyse hepsi zaten geleceği bilinen özelliklerdi. Hepsi gelince oyun güzel olur mu, evet daha iyi olur. Ancak bu ne kadar sürede yapılır bekleyip göreceğiz. 1,5 senede yaptıkları referans ortada sonuçta.

Kingdom come ile mb yi birbirine benzetmedim hiçbir zaman. Benzeten var mı bilmem. Benim açımdan mb ye benzeyen tek bir oyun bile yok şuan. Ama umarım yakında olur. Tekel hiçbir zaman iyi değil.
bir şey soracağım sen bu gün gün içinde oyuna girdin mi ? oyunu güncelledim oyunun haritası genişletilmiş ama hata gibi bir çizgi var onun sınırını görebiliyoruz. Bir hata mı yoksa yeni gelecek fil için bir uygarlık mı getiriyorlar acaba.
 

Segrek1234

Sergeant at Arms
Eğer gelecekte taleworlds başka bir marka yaratmaya çalışır ve o oyun için gerektiğinden fazla uğraşmazsa o zaman tüm büyüyü kendi adına bozar.
O büyü bozuldu. Steam de 87 olumlu olan kısım warband bilmeyen, AA fiyatta oyun aldım diyen, bu tür oyun ile ilk defa karşılaşan takım.
Anlatmaya çalıştığım da büyünün bozulduğu idi. Mount blade oynardık warband geldiğinde tatmin olmadık ama hüsran da değildi. 8 sene bekledik bannerlord geldi resmen hayal kırıklığı. Hadi dedik motor şanzuman yaptılar ses etmedik 6 aya adam olur kendi motorları dedik, 6 ay hiçbişey olmadı. Factoring dediler dosyalar elden geçiyor dediler tamam dedik. Sonra 1 sene daha geçti koyun eklediler keçi eklediler başka bişey yok, seste yok...
Bir de lütufmuş gibi geçenlerde gelecek planları paylaştılar o da bomboş...

İnanır mısın bilmem ama şuan bilgisayarımda 18.6 gb warband modu güncelleniyor. Belki oynamadığım mod kalmamıştır. 8 yıl bekledim bannerlord. Tüm videolarını haberlerini izledim. Çıkış tarihi açıklandığı gün rx 5700 xt ekran kartı, ryzen 5 3600x işlemci 16 gb ram msi anakart thermal take 750w 80+ power 16 fonksiyon tuşu olan klavye 8 tuşlu fare kulaklığı hatta mouse pad e kadar hepsini düzdüm. Çıktığı gün parasına dahi bakmadan aldım. Forumda gördüm 150 tl olduğunu.

Oyuna girdim ama yüklenmesini beklerken kendimden geçtim. Youtube falan izliyorum sürekli, betaya her perşembe mail attım 10 kere beni almamışlardı. Sonra yüklendi oyuna girdim bi baktım harita bom boş her devlette 5-6 şehir var, koskoca imparatorluk 15 şehirden ibaret... dünyanın en kuzeyindeki karlı dağların olduğu sturgia topraklarından ekvatora yakın aserai topraklarına kadar 3 oyun gününde 5 tane şehir görerek gelmek gerçekten bana çok aşırı saçma geldi. tamam yap madem sadece myzea nın olduğu iklimi 4 mevsim bölgesinde harita. neyse hadi öle olsun dedim şehirlere bi baktım warband gibi koskoca şehirde 2 köy. gerçekten 8-10-15 civarında köyler olur, bazısı kasaba olur, pazarlar festivaller olur diye bekliyordum. neyse dedim eklerler.
sonra büyük bir heyecan ile bir köye girdim bi baktım insanlar geziyor etrafta falan tıkladım oha dedim menülere bak onu tıklıyorum bunu tıklıyorum bomboş. hadi dedim köyler boş şehirlere lordlara gittim ama onlarda da bişey yok. herhalde taslak hazır dolduracaklar sadece dedim eklerler. ama 1.5 yıldır eklenen hiç bişey yok...
 

Gizmen

Recruit
O büyü bozuldu. Steam de 87 olumlu olan kısım warband bilmeyen, AA fiyatta oyun aldım diyen, bu tür oyun ile ilk defa karşılaşan takım.
Anlatmaya çalıştığım da büyünün bozulduğu idi. Mount blade oynardık warband geldiğinde tatmin olmadık ama hüsran da değildi. 8 sene bekledik bannerlord geldi resmen hayal kırıklığı. Hadi dedik motor şanzuman yaptılar ses etmedik 6 aya adam olur kendi motorları dedik, 6 ay hiçbişey olmadı. Factoring dediler dosyalar elden geçiyor dediler tamam dedik. Sonra 1 sene daha geçti koyun eklediler keçi eklediler başka bişey yok, seste yok...
Bir de lütufmuş gibi geçenlerde gelecek planları paylaştılar o da bomboş...

İnanır mısın bilmem ama şuan bilgisayarımda 18.6 gb warband modu güncelleniyor. Belki oynamadığım mod kalmamıştır. 8 yıl bekledim bannerlord. Tüm videolarını haberlerini izledim. Çıkış tarihi açıklandığı gün rx 5700 xt ekran kartı, ryzen 5 3600x işlemci 16 gb ram msi anakart thermal take 750w 80+ power 16 fonksiyon tuşu olan klavye 8 tuşlu fare kulaklığı hatta mouse pad e kadar hepsini düzdüm. Çıktığı gün parasına dahi bakmadan aldım. Forumda gördüm 150 tl olduğunu.

Oyuna girdim ama yüklenmesini beklerken kendimden geçtim. Youtube falan izliyorum sürekli, betaya her perşembe mail attım 10 kere beni almamışlardı. Sonra yüklendi oyuna girdim bi baktım harita bom boş her devlette 5-6 şehir var, koskoca imparatorluk 15 şehirden ibaret... dünyanın en kuzeyindeki karlı dağların olduğu sturgia topraklarından ekvatora yakın aserai topraklarına kadar 3 oyun gününde 5 tane şehir görerek gelmek gerçekten bana çok aşırı saçma geldi. tamam yap madem sadece myzea nın olduğu iklimi 4 mevsim bölgesinde harita. neyse hadi öle olsun dedim şehirlere bi baktım warband gibi koskoca şehirde 2 köy. gerçekten 8-10-15 civarında köyler olur, bazısı kasaba olur, pazarlar festivaller olur diye bekliyordum. neyse dedim eklerler.
sonra büyük bir heyecan ile bir köye girdim bi baktım insanlar geziyor etrafta falan tıkladım oha dedim menülere bak onu tıklıyorum bunu tıklıyorum bomboş. hadi dedim köyler boş şehirlere lordlara gittim ama onlarda da bişey yok. herhalde taslak hazır dolduracaklar sadece dedim eklerler. ama 1.5 yıldır eklenen hiç bişey yok...
bannerlord hala dünyada steam üzerinde popüler oyunlardan birisi bu arada... Son güncelleme ile sayfa geçişleri hızlandırılmış yükleme ekranına çeşitli yeni resimler eklenmiş. Köy ve şehirlere girerken insanların seslendirmesi eklenmiş gibi gibi yenilikler var. Bu arada ben ekran fotosu aldığın bir şeyin url sini nasıl bulup buradan resmi paylaşabilirim. O haritayı atmak istiyorum. kareyi çektim
 

blua2

Veteran
Bana kalırsa bu oyunda ki en büyük sıkıntının Taleworlds firmasının başındaki yönetici veya yöneticilerden kaynaklandığını düşünüyorum. Bu oyunu yaparken geçmeleri gereken kurumsallığa geçemedikleri bu yüzden insan yönetimini iyi yapamadıkları kanaatindeyim. Bu da ağır olan iş yükünün dengeli olarak ilgili bölümlere dağıtılamamasına ve bazı bölümlerin fazla çalışıp bazılarının daha rahat kalmasına sebep olmuştur. Bu gibi durumlarda da oluşan en büyük sorun insanların verimli çalışamaması yüzünden sadece iş yapmak için iş yapmalarıdır yani bir şey üretemezler. Bu da bilindiği üzere oyunun eksik çıkmasına ve aradan geçen bunca zamana rağmen hala oyunun yerinde saymasına neden oluyor. Tabi bunların hepsi şahsi fikrim.
 

Valtoin

Grandmaster Knight
ama aynı şekilde ilk başta oyunu sevmeyip oylayan ancak sonradan sevmeye başlayanlar için de geçerli bu söylediğin. Beklenmeyen özelliklerde vardı sanırım. Mesela ara sahnelerin olacağı açıklandıysa da ben kaçırmış olmalıyım. Seslendirmelerin artacağını da hiç düşünmezdim. Öyle bir duyumu ben de duymuştum ancak o konuya ağırlık vereceklerini düşünmüyordum. 2022 2.çeyrekçe çıkabilir demişler ama tabi ki bir oyun şirketinin verdiği tarihe kefil olmamak lazım. ertelenme olasılığı yüksek. Kingdom come ile kıyaslayanlar maalesef facebook grubundakiler ve çoğunluktalar. Bu arada ben de tekelciliğin karşısındayım. Bir rakibi çıksa kendilerini daha dinç tutma açısından kendileri adına daha güzel olur ama çıkmadı. Sadece mb oyun motoru ile bir oyun geliştirdi başka bir şirket o oyun da battı.
Ara sahnelerin olacağını adını hatırlamadığım bir geliştirici global forumda söylemişti. Seslendirme için de aynısı geçerli.

Çıkış için hedef 2023 dalgası gerçek olacak gibi duruyor. Zaten verdikleri tarihe güvenmemeyi öğrendik artık.

Diğer soruna bir şey diyemem çünkü oyuna neredeyse 1 aydır girmedim.
 

Gizmen

Recruit
Ara sahnelerin olacağını adını hatırlamadığım bir geliştirici global forumda söylemişti. Seslendirme için de aynısı geçerli.

Çıkış için hedef 2023 dalgası gerçek olacak gibi duruyor. Zaten verdikleri tarihe güvenmemeyi öğrendik artık.

Diğer soruna bir şey diyemem çünkü oyuna neredeyse 1 aydır girmedim.
Aynen o yılda çıkarsa yine bir dönem ti ye alınacaktır bu konu. Zaten Taleworlds oyunu duyurdu ben 15 yaşındaydım şimdi 22 oldum ancak erken erişim çıktı. Eskeza yeni bir oyun yapmaya kalkarlarsa onu da 42.yaş doğum günümde oynarım artık :grin:
 

Gizmen

Recruit
Kardeş oyunda oynanabilir bişey yok diyorum sen yükleme ekranı resmi diyorsun. 100 küsür kişi 3 aydır 2 tane resim mi çizmiş ???
O zaman gelen yenilikleri oyuna girdiğinde sen görürsün. Ne saçma hem oyuna aylardır girmeyip hem yenilik gelmiyor demek
 

Gizmen

Recruit
Kardeş oyunda oynanabilir bişey yok diyorum sen yükleme ekranı resmi diyorsun. 100 küsür kişi 3 aydır 2 tane resim mi çizmiş ???
Gerçi her gün hala binlerce kopya satan bir oyunun büyüsünün bozulduğunu savunan birine ben ne anlatabilirim ki. Sana göre büyüsü bozulmuş bir de genelleme yapıp üstüne sinirleniyorsun. Komik gerçekten. 1.5 yıldır oyuna eklenen bir şey yok demek insafsızlıktır NOKTA. birde şehirde 2 köy var demiş. Hangi oyunu oynuyorsa arkadaş artık
 
Last edited:

KEYFEKEDER

Recruit
Gerçi her gün hala binlerce kopya satan bir oyunun büyüsünün bozulduğunu savunan birine ben ne anlatabilirim ki. Sana göre büyüsü bozulmuş bir de genelleme yapıp üstüne sinirleniyorsun. Komik gerçekten. 1.5 yıldır oyuna eklenen bir şey yok demek insafsızlıktır NOKTA. birde şehirde 2 köy var demiş. Hangi oyunu oynuyorsa arkadaş artık
Oyunun her gün binlerce kopya satması oyunun büyüsünün bozulmadığı anlamına gelmiyor. Bu oyun erken erişime çıktığından beri oynamayan yayıncı, youtuber vs kalmadı. Hayatında ortaçağ temasının yanına bile yaklaşmayıpta Bannerlord'u satın alıp oynayan insanlar var şuanda. Bannerlord'a olumlu yorum yazanların büyük bir kısmı Warband'ı bir kere bile oynamadı muhtemelen. Gerçek bir M&B deneyiminin neye benzediğinden haberi bile yok çoğusunun

Daha önce herhangi bir M&B oyunu oynamamış bir insan için oyun çok etkileyici ve sürükleyici gelebilir ama Warband'a saatlerini gömmüş bünyelere bu oyun en fazla demo gibi geliyor maalesef.
 

Gizmen

Recruit
Oyunun her gün binlerce kopya satması oyunun büyüsünün bozulmadığı anlamına gelmiyor. Bu oyun erken erişime çıktığından beri oynamayan yayıncı, youtuber vs kalmadı. Hayatında ortaçağ temasının yanına bile yaklaşmayıpta Bannerlord'u satın alıp oynayan insanlar var şuanda. Bannerlord'a olumlu yorum yazanların büyük bir kısmı Warband'ı bir kere bile oynamadı muhtemelen. Gerçek bir M&B deneyiminin neye benzediğinden haberi bile yok çoğusunun

Daha önce herhangi bir M&B oyunu oynamamış bir insan için oyun çok etkileyici ve sürükleyici gelebilir ama Warband'a saatlerini gömmüş bünyelere bu oyun en fazla demo gibi geliyor maalesef.
Anlamına gelir. Eğer oyun hala çok satıyorsa bu ilginin olduğu anlamına gelir. Belki gelen kitle warband oynamamış bir kitledir gerçekten bunun istatistiğini elbette bilemem ancak daha önce hiç bu türü oynamayanların bu oyunu oynaması ve sevmesi demek serinin devamı için kitle kazandığı anlamına gelmiyor mu sence ? Şimdi bu yazılarımı görenler bannerlorda taptığımı her yerde savunduğumu filan düşünecekler ama oyun ilk çığtığı yerde değil ben bu tip yorumlara katılmam.
 

tlgklz

Grandmaster Knight
WBWF&SVC
oyun ilk çığtığı yerde değil
doğru ama hah bu oyun tam olmuş, işte bu oyun bize vaat edilen oyun, demek için de çok uzun bir yolu var. Tam sürüme yakın zamanda çıkması hedefleniyor bir de. Ne bu E-footbaall mı?
 
Top Bottom