Mount & Blade II: Bannerlord - Tartışma Konusu

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.

WereBear

Sergeant at Arms
WBWF&SVC
Hiç göstermediğimiz özellikler var diyordu Armağan Yavuz. Oyunun şimdiki halinde bu özellikleri gören oldu mu ? Nelerdir acaba ?
 
Şuanki durumu Warband'den kötü, bahsettiğim uzun yazıyı okursan az-biraz fikir sahibi olursun. Evlilikten, asker ağacına, devletler arası dengeden, görevlere kadar daha aklıma gelmeyen bir sürü şey Warband'e göre gelişmemiş aksine daha kötüleşmiş. Buglar-glitchler-crashlar ayrı bir konu. Bahsettiğin şeyler ağırlıklı olarak grafik ve combat ile ilgili ki grafik hariç demiştim zaten. Şuanda oyuncular aylar önce birinin dediği gibi paralı bug tester, başka bir şey değil.

Bu yoruma katılıyorum. Dikkat çekmesi için alıntılıyorum.
 
Last edited:

Sozener

Knight
WBNWVCWF&SM&B
Kişisel tartışmaya yönelik ileti
Warband daha iyi diyen arkadaşlara sadece gülüyorum. Yorum dahi yapmamak lazım ama işte dayanamıyor insan. Oyunun erken erişim çıkmasının sebebi zaten tam bitmemiş olması. Tam bitmemiş bir oyundan ne bekliyorsunuz tam olarak? TAM DEĞİL. BİTMEDİ. ADAMLAR DAHA OYUNU YAPIYOR. Bahsettiğiniz eksikliklerin olması işte tam da bu yüzden normal. Oyunu çıktığı gibi alamadım, ödeme sorunu yaşadım. Ona rağmen 16 saat oynadım ve beğendim. Tabii ki eksikleri var, zaten erken erişim çıkmasının nedeni bu. Çünkü oyun TAM DEĞİL. BİTMEDİ.

Bahsetmeden geçemeyeceğim, burada bir arkadaş var. Anime hastası, hayatta buraya yazdığı eleştirilerden başka bir uğraşı da yok muhtemelen. Bilip bilmediği her konuda yalan yanlış sallıyor. Örnek vermek gerekirse Türkçe çıkmayacak diye sallıyordu, daha sonra bu nasıl çeviri hiç Türkçe çıkarmasınlar bari diye sallamaya başladı. Çevirinin gayet güzel olduğunu görünce de sesi çıkmadı. Aynı arkadaşın 20-30'dan fazla postunu okudum. Kendisinin artık kötü niyetle buraya gelip karalama yaptığını düşünüyorum. Burası sizin şahsi karalama defteriniz değil. Yöneticilerin bu tarz toxic varlıkları burada barındırmamaları gerekiyor, gerçekten rahatsız edici bir hal alıyor bu şekilde.

Oyuna dönecek olursak, topluluktan gelen dönütlerle birlikte oyun 1 yıl içinde kendini gerçekleştirecek ve ben bu tiviti o zaman alıntılayacağım. Sakin olun arkadaşlar. Oyun hala yapım aşamasında ve dediklerinizi dikkate alan developerler tarafından gün gün nakış gibi işleniyor. Saygılar.
 

Docex

Veteran
Warband daha iyi diyen arkadaşlara sadece gülüyorum. Yorum dahi yapmamak lazım ama işte dayanamıyor insan. Oyunun erken erişim çıkmasının sebebi zaten tam bitmemiş olması. Tam bitmemiş bir oyundan ne bekliyorsunuz tam olarak? TAM DEĞİL. BİTMEDİ. ADAMLAR DAHA OYUNU YAPIYOR. Bahsettiğiniz eksikliklerin olması işte tam da bu yüzden normal. Oyunu çıktığı gibi alamadım, ödeme sorunu yaşadım. Ona rağmen 16 saat oynadım ve beğendim. Tabii ki eksikleri var, zaten erken erişim çıkmasının nedeni bu. Çünkü oyun TAM DEĞİL. BİTMEDİ.

Bahsetmeden geçemeyeceğim, burada bir arkadaş var. Anime hastası, hayatta buraya yazdığı eleştirilerden başka bir uğraşı da yok muhtemelen. Bilip bilmediği her konuda yalan yanlış sallıyor. Örnek vermek gerekirse Türkçe çıkmayacak diye sallıyordu, daha sonra bu nasıl çeviri hiç Türkçe çıkarmasınlar bari diye sallamaya başladı. Çevirinin gayet güzel olduğunu görünce de sesi çıkmadı. Aynı arkadaşın 20-30'dan fazla postunu okudum. Kendisinin artık kötü niyetle buraya gelip karalama yaptığını düşünüyorum. Burası sizin şahsi karalama defteriniz değil. Yöneticilerin bu tarz toxic varlıkları burada barındırmamaları gerekiyor, gerçekten rahatsız edici bir hal alıyor bu şekilde.

Oyuna dönecek olursak, topluluktan gelen dönütlerle birlikte oyun 1 yıl içinde kendini gerçekleştirecek ve ben bu tiviti o zaman alıntılayacağım. Sakin olun arkadaşlar. Oyun hala yapım aşamasında ve dediklerinizi dikkate alan developerler tarafından gün gün nakış gibi işleniyor. Saygılar.
Bu yoruma katılıyorum. Dikkat çekmesi için alıntılıyorum.
 

argon45

Baron
Eleştirilen asıl noktanın EA ve hataları olduğunu, önceden bir SP beta olsaydı bunlar olmazdı diye belirtmemişiz, bizim hatamız fakat EA duyurulduğundan bu yana zaten bunların birebir yaşanacağını söyleyenlerden biri de bendim. İnsanların tepkisi 8 senelik geliştirmede EA bile olsa bu kadar hata dolu bir çıkış yapmış olması ve daha önce belirttiğim üzere pek çok kısım Warband'dekine nazaran geriye gitmiş. Kaldı ki yine oyunun şuanki halini eleştiriyoruz ve bi zahmet 8 yıldır geliştirilen oyunda bari sahne tasarımları hazır olmuş olsaydı. Oyunun mevcut durumundaki eksik/hatalı kısımlara baktığımızda Warband çok daha stabil bir oyun gibi görünüyor yine mevcut durumda ve yine çok önceden bunlar yaşandığından kalkıp "e bu EA, tabi olacak bunlar" diye savunulacağını da söylemiştik.

Eleştirileri yıkıcı değil mümkün mertebe yapıcı olarak yazmaya çalışmıştım, şuanda da eksik/hatalı gördüğüm kısımları direkt yazıyorum ki bunlar oyunu deneyimleyen hemen herkesin ortak sorunları (ben oyunu oynamadım zaten, gördüklerimi söylüyorum) Bu arada bahsettiğin kişi ben miyim emin değilim ama 2017'den sonra oyun hakkında pek bir beklentim kalmadığı için sadece gördüklerime yönelik eleştirilerde bulundum ayrıca Türkçe konusunda da "Türkçe çıkmıyor, almayın!!" vb. yorumum olduğunu hatırlamıyorum, ayrıca çevirinin aceleye getirildiği de çok açık ve yalan yanlış "çıkarım" yaptığımı da pek hatırlamıyorum aksine söylediğim şeylerin çoğu birebir yaşandı. Hakkında hiçbir fikrinin olmadığı kişilere böyle saldırıda bulunup başka bir işi-gücü yok çıkarımı yapman da çok yazık. Oyuna aynı eleştiriler defalarca yapıldı-yapılıyor her platformda ama bi Türkçe forumda herhalde böyle karşılık alıyordur.
 

Ainulindalë

Master Knight
WBNWM&BWF&S
@argon45 Yani 8 yıl geliştiriliyor olması hiçbir şey ifade etmiyor, çünkü gelişim süreci hakkında hiçbir fikrimiz yok. Yani araryüzleri kaç defa yeniden yaptılar vs vs bilmiyoruz; o yüzden 8 yıl az demek de çok demek de doğru olmaz. Yani 8 yıldır geliştiriliyor barı şu olsaydı demek de manasız, fakat eksikleri belirtmek de aynı derecede önemli. Sadece eksikleri belirtirken kullanılan dil beni çok şaşırtıyor herkes dramatize ediyor olayı.

Görevler, diyaloglar, side questler, evlilik dediğiniz şey metin yazmak zaten. En kolay halledebilcek kısımlar oraları; e peki neden halletmediler. Büyük ihtimalle zemini oturtmak istiyorlar ilk olarak; belki ellerinde hazır bile olabilir. Optimizasyon ve bug craah düzeltme konusuna eğiliyorlardır şu an. Ha krallıklar arası denge veya lordların davranışı ai üzerinden ilerliyor, önemli bir ölçüde yapay zeka gerektiren bir oyun total war'ın aksine ülke bazlı değil klan bazlı bir çıkar koruma sistemi var. Bu konuda eksikler umarım geliştirilir.
 

Ambarad

Sergeant at Arms
WBVC
@argon45 Yani 8 yıl geliştiriliyor olması hiçbir şey ifade etmiyor, çünkü gelişim süreci hakkında hiçbir fikrimiz yok. Yani araryüzleri kaç defa yeniden yaptılar vs vs bilmiyoruz; o yüzden 8 yıl az demek de çok demek de doğru olmaz. Yani 8 yıldır geliştiriliyor barı şu olsaydı demek de manasız, fakat eksikleri belirtmek de aynı derecede önemli. Sadece eksikleri belirtirken kullanılan dil beni çok şaşırtıyor herkes dramatize ediyor olayı.

Görevler, diyaloglar, side questler, evlilik dediğiniz şey metin yazmak zaten. En kolay halledebilcek kısımlar oraları; e peki neden halletmediler. Büyük ihtimalle zemini oturtmak istiyorlar ilk olarak; belki ellerinde hazır bile olabilir. Optimizasyon ve bug craah düzeltme konusuna eğiliyorlardır şu an. Ha krallıklar arası denge veya lordların davranışı ai üzerinden ilerliyor, önemli bir ölçüde yapay zeka gerektiren bir oyun total war'ın aksine ülke bazlı değil klan bazlı bir çıkar koruma sistemi var. Bu konuda eksikler umarım geliştirilir.
Oyunun "8 yıldır geliştirildiğine" dair resmi bir açıklama olmuş muydu hiç? Merak ettiğimden soruyorum. Bu oyun 8 yıldır geliştirilmekte olsaydı, EA olarak çıkmazdı diye düşünüyorum. Duyurusu yapılalı 8 yıl olmuştur bence. Eleştirenler eleştirmekte haklı, ona lafım yok. Yaklaşık 2-3 senedir çıkış tarihi bekleniyordu. Taleworlds baskı altına alındı ve oyun nihayet çıktı. Bu buglar, glitchler yüzünden ertelense, yine eleştirilecekti Taleworlds. Forumda lanet okuyanlar falan görüyorum şaşırıyorum. Şu an bize düşen yapıcı eleştiri, bolca geri bildirim yapmak ve sabır diye düşünüyorum.
 
Kötü yorumlar gelmeye devam ediyor..

Büyük bir hayal kırıklığı 8 yıldır geliştirilen oyunda yaşıyorsanız 1 yılda bunun düzeleceğine inanmak hayalperestliktir..
Size bir şey söyleyeyim mi durum anlattığınız gibiyse
Bu 1 yıllık süreçte ancak kabulleniriz durumu ve elde ne varsa onunla tatmin olacağız
 
Warband daha iyi diyen arkadaşlara sadece gülüyorum. Yorum dahi yapmamak lazım ama işte dayanamıyor insan. Oyunun erken erişim çıkmasının sebebi zaten tam bitmemiş olması. Tam bitmemiş bir oyundan ne bekliyorsunuz tam olarak? TAM DEĞİL. BİTMEDİ. ADAMLAR DAHA OYUNU YAPIYOR. Bahsettiğiniz eksikliklerin olması işte tam da bu yüzden normal. Oyunu çıktığı gibi alamadım, ödeme sorunu yaşadım. Ona rağmen 16 saat oynadım ve beğendim. Tabii ki eksikleri var, zaten erken erişim çıkmasının nedeni bu. Çünkü oyun TAM DEĞİL. BİTMEDİ.

Bahsetmeden geçemeyeceğim, burada bir arkadaş var. Anime hastası, hayatta buraya yazdığı eleştirilerden başka bir uğraşı da yok muhtemelen. Bilip bilmediği her konuda yalan yanlış sallıyor. Örnek vermek gerekirse Türkçe çıkmayacak diye sallıyordu, daha sonra bu nasıl çeviri hiç Türkçe çıkarmasınlar bari diye sallamaya başladı. Çevirinin gayet güzel olduğunu görünce de sesi çıkmadı. Aynı arkadaşın 20-30'dan fazla postunu okudum. Kendisinin artık kötü niyetle buraya gelip karalama yaptığını düşünüyorum. Burası sizin şahsi karalama defteriniz değil. Yöneticilerin bu tarz toxic varlıkları burada barındırmamaları gerekiyor, gerçekten rahatsız edici bir hal alıyor bu şekilde.

Oyuna dönecek olursak, topluluktan gelen dönütlerle birlikte oyun 1 yıl içinde kendini gerçekleştirecek ve ben bu tiviti o zaman alıntılayacağım. Sakin olun arkadaşlar. Oyun hala yapım aşamasında ve dediklerinizi dikkate alan developerler tarafından gün gün nakış gibi işleniyor. Saygılar.

8 senede Allah aşkına ortaya konulan sonuçtan memnun musun sen? Birkaç eksik ve bugtan bahsedilmiyor ortada yani. 8 senedir ekleyememişlerde 1 senede mi ekleyecekler. Zaten 1 sene sonra bile çıkacağı belli değil. Ben foruma 2015'te üye oldum ve o zaman bile çıkacağı söylenen bir oyundu bu. Şimdi bunun kaymağını yiyip gene yıllarca bekletecekler milleti. Working Progress ayağına. Ya da asıl oyunu paylaşmadılar bize ve eksik oyunu paylaştılar diye düşünüyorum. Updateler ile tamamlayacaklar herhalde.
 

Bjorn The Hound

Grandmaster Knight
WBVCNWWF&SM&B
steamdb-most-played.png

twich-bannerlord.png


Tüh, bir de Warband'den iyi oluverseymiş keşke, 1. sırada olurdu heralde.
Kusura bakmayın da, LMAO.
 
Şu an böyleyse diye hep böyle kalacak diye bir kaide yok. Bu kitleyi koruyabilecek mi görücez ilerde. Eninde sonunda herkes sıkılır. Warband'tan sıkıldığı gibi.
 
Beyler sürekli drop yiyenler varsa ve rami 8gbtan az ise bilin ki ram yüzünden drop yiyorsunuz oyun gerçekten yüksek miktarda ram istiyor yüksek ayarlarda 12gbta kadar ram tüketebiliyor ki bu ciddi bir değer. Bannerlord sistem gereksinimlerinde minimum ayarda 6gb ram demişler ama katılmıyorum 6gb ram de yeterli değil bannerlord için yine takılma donma yapıyor. Bannerlorda hatta 8gb ram bile yeterli olmayabilir işlemcisi ve ekran kartı iyi olup rami 8gb olan arkadaşlar oyununuz takılıyorsa ram yetmediğinden takılıyor
 

deathnox

Recruit
Oyunun rpg kısmı çok boş kalmış.Birlik oluşturdum adamla etkileşime giremiyorum yanıma çağıramıyorum herhangi bir emir veremiyorum. Ulak yollama yollama olayı yok. Konuşma seçenekleri az, soru soramıyorsun. Kral hapse düştü zindana gidiyorum konuşmuyor kurtaramıyorsun.Keşke senaryo yerine rpg üzerine düşseymişsiniz. Single oyunum akmıyor devam ettiremiyorum eksikler yüzünden..
 

WereBear

Sergeant at Arms
WBWF&SVC
İnsanların bu kadar şikayet etmesinin nedeni Armağan Yavuz'un "zorlasak tam sürüm olarak çıkartırız,bizim oyunumuz tam bir oyun gibi hissettirecek" gibi söylemlerde bulunması bence.
 

CELIKHAN

Recruit
Öncellikle buradan görmselerde Talewords calisanlarin bu oyunda emegin gecen herkesin özellikle Armagan Yavuz abimizin ellerine saglik cok guzel olmus oyun ve bize bir gurur yasattilar.

Oyunda arti ve eksi seyleri yazmak istedim. Önce oyunun iyi taraflari sunlar
-Kaplamalar ve animasyonlar cok iyi yapilmis. Mimikler olsun yuzler olsun, karakterin hareketi olsun cok iyi olmus acikcasi bekjlentimin ustunde bir seydi
- Klan kurma olayi cok iyi olmus. Evet gercekden oyunda bir klan kurup diger derebeyleri ve yoldaslarimizi klanimiz ile beraber saasabiliyoruz.
-Krallik sekmesinde ve mekanigi cok iyi olmus. Ic savas, fesatlik, ihanet falan hersey yapabilirsin.
- Savas alanindaki o taktiklerde cok iyi olmus
- Handa o yunlar cok iyi olmus. Hepsi birbirinden farkli ve cok zevkliler, bazilarini anlamasamda:smile:
Suan aklima bunlar geldi. Eminim ki unuttgum bir suru sey vardir fakat oyunun iyi olmasi icin eksilerini söylemek önemli

-Öncellikle optimizasyona falan hic girmiyorum zaten. Ileride duzeltilir
-Benim hayal kirikligina ugratan diyaloglardaki secenekler oldu. Abi neden bu kadar az konusma secenegimiz var? Yani bir lord ile konusurken neden sadece bir kac secenek koymuslar? Bunlari ileride eklerler umarim cunku ben bannerlordan buyuk bir konusma secenekleri beklemistim.
-Yine az önceki konu fakat bu sefer yoldasalr. Neden bu kadar az etkilesime gecebiliyoruz?
-Lordlar neden bu kadar cok az? LEydilere girmiyorum bile. Hicbir leydiye rastlamadim 15 saatlik oyunumda
-Sehirlerde ve köylerde o özel npc ler cogalmali. Görevler icin demiyorum. Dukkan acma gibi yatirimlar, secenekler cogalmali
- Haydut veya capulcularin standard sayilari cogalmali
Aklima bunlar geliyor suan. Fakat eminim ki bunlar ileride ekelnicek. Cok tesekkur ederiz cok guzel bir oyun olmus bunlara ragmen. Yani teredutde kalmis insanlar bunu okuyorlarsa mutlaka alin ve sabir edin oyun cok guzel cok buyuk bir potensiyali var. Zaten youn betada o yuzden hep gelisiyor.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom