Monarki eller Republik?

Monarki eller republik?

  • Konstitutionell Monarki

    Votes: 5 35.7%
  • Republik

    Votes: 2 14.3%
  • Absolut Monarki.

    Votes: 2 14.3%
  • Republik utan president

    Votes: 5 35.7%

  • Total voters
    14

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
Ja, konstitutionell/absolut monarki eller republik/republik utan president?
Själv är jag för kungahuset på en konstitutionell nivå.
håller med dig :grin:
 
Bort med knugen och hans pack, jag skall göra revolution och ta över kronan! Jag skall också se till så att jag får politisk makt, alla skall kasta sig för mina fötter när de ser mig komma i min vagn. Sedan skall jag starta skyttegravskrig med halva Europa och decimera manspopulationen, för att Sverige helt enkelt har för bra levnadsstandard  :mrgreen: Som på den gamla goda tiden.
 
GiipaGips said:
Bort med knugen och hans pack, jag skall göra revolution och ta över kronan! Jag skall också se till så att jag får politisk makt, alla skall kasta sig för mina fötter när de ser mig komma i min vagn. Sedan skall jag starta skyttegravskrig med halva Europa och decimera manspopulationen, för att Sverige helt enkelt har för bra levnadsstandard  :mrgreen: Som på den gamla goda tiden.

For å gjera det rett må du invitere heile kongehuset til fest og sette fyr på lokalet. Det er gammal tradisjon!

Eg begynner å tru at vi like gjerne kan slutte no. Det er greitt når kongen eller dronninga er kul (Danmark) men litt usikker på han vi får i Norge etter Harald, og svenskekongen er jo berre balle.
 
Urgrevling said:
GiipaGips said:
Bort med knugen och hans pack, jag skall göra revolution och ta över kronan! Jag skall också se till så att jag får politisk makt, alla skall kasta sig för mina fötter när de ser mig komma i min vagn. Sedan skall jag starta skyttegravskrig med halva Europa och decimera manspopulationen, för att Sverige helt enkelt har för bra levnadsstandard  :mrgreen: Som på den gamla goda tiden.

For å gjera det rett må du invitere heile kongehuset til fest og sette fyr på lokalet. Det er gammal tradisjon!

Eg begynner å tru at vi like gjerne kan slutte no. Det er greitt når kongen eller dronninga er kul (Danmark) men litt usikker på han vi får i Norge etter Harald, og svenskekongen er jo berre balle.
Det är det enda vår kung är bra för, att han är rolig. Och han är inte vidare rolig själv, utan snarare att skämta om honom. Å andra sidan vill jag inte ha en president heller.
 
GiipaGips said:
Bort med knugen och hans pack, jag skall göra revolution och ta över kronan! Jag skall också se till så att jag får politisk makt, alla skall kasta sig för mina fötter när de ser mig komma i min vagn. Sedan skall jag starta skyttegravskrig med halva Europa och decimera manspopulationen, för att Sverige helt enkelt har för bra levnadsstandard  :mrgreen: Som på den gamla goda tiden.
Du kan ju alltid upprepa Stockholm s blodbad, stäng bara portarna när dem är på fest och spraya in en massa dödlig gas :twisted:
 
Back
Top Bottom