Mods, warband och andra dumma frågor från en gröngöling

Users who are viewing this thread

Stjitalurv

Veteran
Tjenare, kul att se att en hel del skandinaver redan är besatta och lirar för fullt.  Jag är en spelgalen 26åring från norrland som har letat ett "rollspel" utan magi ett bra tag, och måste säga att det här var då det närmaste jag har kommit! :smile: Såg att det skulle komma multiplayer till det åxå så jag blev lyrisk.

Har några frågor som kanske nån skulle kunna ha svar på och jag tänkte slå några flugor i en smäll och skrev här för enkelhetens skull.

Har sett att det finns en massa moddar, (kompletta och förbättrings-moddar) om jag har förstått det rätt. Om jag tar hem en modd t.ex. sword of damocles, är det då dumt att ta hem dessa förbättringsmoddar för att få snyggare/mer rustningar, hjälmar, bättre grafik m.m. ? Alltså kommer dom att krocka på nåt vis?

Sen undrar jag om warband. Hur är multiplayer, kommer det bara att va fighter på slagfältet eller kommer det att va en karta på nåt sätt där man har en stad till exempel och kan anfalla andras städer om ni förstår va jag menar?
 
Tjenare!

Kul att se att det finns fler som fastnat för spelet! I mitt tycke är det överflödigt att tanka hem fler moddar vad det gälelr vapen och rustningar om du endå skall spela större mods såsom "Sword of damocles" eller liknande spel då dessa väldigt ofta innehåller tok mycket nya sådana saker.
Vad det gäller grafik så äre ju aldrig fel med lite bättre sådant och det bör inte göra att något krockar om du instalerar dessa rätt:smile:

Warbands kommer endast att vara för strid men det är en hel del prat på gång om egen gjorda kartor "off-game" där folk kan slåss med varandra genom att flytta runt "markörer" på kartan och sedan välja banan efter kartan etc etc.

By the way om du är modig snygg och smart kan duju alltid söka till Einherjar:wink: (har själv semester från klan spelandet då det är lite väl mycket på sidan av just nu) men där har du den bästa klanen som finns sök idag och lukta bäver!:grin:
 
Okej, man tackar för svaret, kommer spara en massa timmars tjorv nu :smile: Har ju sett einherjar, och visst är jag sugen på att joina. :smile: Men då jag har gått och blivit en toffel så är det så att jag spelar nästan bara på dagen, så misstänker att det blir lite dålig timing med träningar och matcher. Men skulle helt klart vara värt ett försök iaf, ni verkar va ett bra gäng. Har spionerat lite här på forumet :cool:

 
Naughty boy  :lol:


När du laddar ner mods så kan du inte kombinera dom som man kan med oblivion/ Morrowind/ Fallout3 etc.
Det ända du kan göra är att ladda ner grafikförändrande moddar. Det vill säga textures. Detta är blider som spelet använder för att sätta på 3d objekt, så om du har SoD så kan det kärva sig om dom har andra texturer mm.
 
Back
Top Bottom