• The forum has been updated. For an explanation of some of the changes, head over here.

LAG problemi SW sıkıntısı artık yetmedi mi?

Currently viewing this thread:

ikKO

Recruit
3 Gündür ciddi bir lag problemi yaşanıyor oynanamaz derecede artık resmen oyundan soğuttu..
Zaten mp oynayan kemik bir kitle var oda artık bezip oyunu raflara kaldıracak bu sıkıntılar ile.
TÜRK menşeili bir oyun yapılıyor ve en düşük 50-60ms ping alan bu TÜRK'ler, EU Serverlerında 2-3 ms ping alan Avrupalılar ile çatışıyor.
Bu oyundan bu kadar hasılat yapan bu arkadaşlar kendi vatandaşlarına ancak bu kadar eziyet edebilirdi.
Oturup bir bakın IP'lere kaç tane Türk giriyor bu oyuna? Bir TR serverı açmanın maliyetini karşılayamıyorsanız da kapayın gidin bu işleri derim.
 
3 Gündür ciddi bir lag problemi yaşanıyor oynanamaz derecede artık resmen oyundan soğuttu..
Zaten mp oynayan kemik bir kitle var oda artık bezip oyunu raflara kaldıracak bu sıkıntılar ile.
TÜRK menşeili bir oyun yapılıyor ve en düşük 50-60ms ping alan bu TÜRK'ler, EU Serverlerında 2-3 ms ping alan Avrupalılar ile çatışıyor.
Bu oyundan bu kadar hasılat yapan bu arkadaşlar kendi vatandaşlarına ancak bu kadar eziyet edebilirdi.
Oturup bir bakın IP'lere kaç tane Türk giriyor bu oyuna? Bir TR serverı açmanın maliyetini karşılayamıyorsanız da kapayın gidin bu işleri derim.
Gereksiz yükselmişsin dostum! Türkiye'de server açsalardı eğer, senin yaptığın bu isyanı, asıl para kazandıkları Avrupa'lı müşteriler yapacaktı.
Ki oynayan her türlü 70 pingle de oynuyor. Bazen duelde bir oyuncu görüyorum. 80 pingle milleti delik deşik ediyor. Yani tabi ki ben de isterim Türkiye'de de bir server olsun, ama nafile. Hem bir server açmak ucuz ve kolay bir şey de değil. Zannetmiyorum yakın zamanda açacaklarını. En azından birçoğumuzun isteği, Dedicated serverlara izin verilmesi, ve CS:GO'daki gibi arkadaşlarımızı lobiye davet edip kendi açtığımız oyunlara girebilmemiz.
1.'si mümkün olsa da 2.'si biraz daha zor olacaktır.
 

ikKO

Recruit
Gereksiz yükselmişsin dostum! Türkiye'de server açsalardı eğer, senin yaptığın bu isyanı, asıl para kazandıkları Avrupa'lı müşteriler yapacaktı.
Ki oynayan her türlü 70 pingle de oynuyor. Bazen duelde bir oyuncu görüyorum. 80 pingle milleti delik deşik ediyor. Yani tabi ki ben de isterim Türkiye'de de bir server olsun, ama nafile. Hem bir server açmak ucuz ve kolay bir şey de değil. Zannetmiyorum yakın zamanda açacaklarını. En azından birçoğumuzun isteği, Dedicated serverlara izin verilmesi, ve CS:GO'daki gibi arkadaşlarımızı lobiye davet edip kendi açtığımız oyunlara girebilmemiz.
1.'si mümkün olsa da 2.'si biraz daha zor olacaktır.

OC veya AS serverlarını bir gün olsun tıklım tıkış göremedik bunu ben buradan görüyorum bu adamlar oradaki boş SW lere para öderken nasıl göremiyorlar cidden PES!

70ms le oynamaya da razı olduk alıştık ve bu konuda başarılıyız da.. 3 gündür bitmek bilmeyen bu anlamsız lag problemi artık ben gibi bir çok kişiye yeter artık dedirtti, gereksiz yükselmek değil bir şekilde ses duyurma çalışmak bunun adı!
 

Radeyn

Veteran
WBWF&SNWVC
Gereksiz yükselmişsin dostum! Türkiye'de server açsalardı eğer, senin yaptığın bu isyanı, asıl para kazandıkları Avrupa'lı müşteriler yapacaktı.
Ki oynayan her türlü 70 pingle de oynuyor. Bazen duelde bir oyuncu görüyorum. 80 pingle milleti delik deşik ediyor. Yani tabi ki ben de isterim Türkiye'de de bir server olsun, ama nafile. Hem bir server açmak ucuz ve kolay bir şey de değil. Zannetmiyorum yakın zamanda açacaklarını. En azından birçoğumuzun isteği, Dedicated serverlara izin verilmesi, ve CS:GO'daki gibi arkadaşlarımızı lobiye davet edip kendi açtığımız oyunlara girebilmemiz.
1.'si mümkün olsa da 2.'si biraz daha zor olacaktır.
Adamın asıl derdi Türkiye serverları değil asıl derdi 3 gündür serverların laglanması
 
Adamın asıl derdi Türkiye serverları değil asıl derdi 3 gündür serverların laglanması
Ben son zamanlar pek oynayamadığımdan bilmiyorum. Ama oynadığımda bir sorun da göremiyorum.
OC veya AS serverlarını bir gün olsun tıklım tıkış göremedik bunu ben buradan görüyorum bu adamlar oradaki boş SW lere para öderken nasıl göremiyorlar cidden PES!
Nereden bakıyorsun hocam yahu? Okyanusya da Asya da zaman dilimi olarak arada yaklaşık 8 saat bulunduruyor. Yani siz akşam saatlerinde girerken adamlar ya yeni uyanmış işe gidiyor oluyor, ya da mışıl mışıl uyuyor oluyor. Aynı şekilde Custom serverlar'da kaç kişi oynadığını görebilsek de Matchmaking ile girilen Captain ve Skirmish modlarında kaç kişi oynadığını göremiyoruz yani bomboş dememiz mantıksız olur. He aratan kişi sayısını az çok görürsün, ama o da yine tam oynayan sayısını vermez size.
gereksiz yükselmek değil bir şekilde ses duyurma çalışmak bunun adı!
Ama peki, anlıyorum....
 

Radeyn

Veteran
WBWF&SNWVC
Bugün de aynı problem vardı hatta 12 kişi toplanıp aramızda oynuyoduk ama serverlar laglı olduğu için oynayamadık
 

Hisoka

Veteran
yukarıda yazdığım
oyundan kaynaklı bi sıkıntı yok sorun senden kaynaklı muhtemelen
sözünü düzelterek söylüyorum demin girip kontrol ettim duel serverinde bile aşırı problem var server içindeki diğerlerine de sordum ve herkes sorun olduğunu oyunun oynanamayacak durumda olduğunu söyledi bişeyler oluyo ama hayırlısı
 

ikKO

Recruit
Evet 4. güne girdik muhteşem geliştirici arkadaşlar konu ile alakalı bir bilgilendirme metini, açıklama yada özür lütfunda bulunmuyorlar..
Sanırsam mp'ye giriş yapan sayısını "0" görünce rahat edip oturacaklar..
Bir değil iki değil bu server hataları, sürekli sw çökmesi, anlamsız dalgalı ping yükselmeleri ( bu sadece TR'den girişlerde değil Avrupa'dan girişlerde de sorun yaşayanlar konu açmış)
Evet anlıyorum hala beta süreci aksaklıklar olacak fakat bu kadarı da biraz fazla gibi artık.

@CeyXiong Sabahı akşamı öğleni her bir saatini tecrübe etmişliğim var. İmkanım olsa istatiksel olarak IP'lerden OC + AS serverlarına toplam giriş sayısının, TR'den giren IP'lerin yanına bile yaklaşamadığını göstermek isterdim fakat böyle bir istatistiğe maalesef ulaşacak imkanım yok.
Burada demek istediğim şey; yatırımlarını tekrardan gözden geçirmeleri. Hizmet kalitesini "çoğunluk" olan bölgelere yönlendirmelerini tavsiye ediyorum. Fakat biliyorum ki bunu ne dikkate alacak biri olacak nede gerçekleşecek bir mevzu olacak maalesef.
 

Hisoka

Veteran
@@CeyXiong Sabahı akşamı öğleni her bir saatini tecrübe etmişliğim var. İmkanım olsa istatiksel olarak IP'lerden OC + AS serverlarına toplam giriş sayısının, TR'den giren IP'lerin yanına bile yaklaşamadığını göstermek isterdim fakat böyle bir istatistiğe maalesef ulaşacak imkanım yok.
Burada demek istediğim şey; yatırımlarını tekrardan gözden geçirmeleri. Hizmet kalitesini "çoğunluk" olan bölgelere yönlendirmelerini tavsiye ediyorum. Fakat biliyorum ki bunu ne dikkate alacak biri olacak nede gerçekleşecek bir mevzu olacak maalesef.
ben katılmıyorum öyle bi durum yok abi sen ne olduğunu zannediyosun burda klanlar sekmesine baktığında bile sadece 3 tane aktif türk klanı var benim gibi halihazırda eu klanlarında oynayan türkler tr serverine girmez bile neden girilsin ki maç arattığın zaman 5 10 dakika beklersin bu oynayan türk klanları hariç denk gelen adamların çoğu doğru düzgün oynamayı bilmediği için kendi seviyene denk adamlarla da kapışamazsın oynamanın hiçbir anlamı kalmaz tr serveri bugün açılsa ben tr deki aktif 3 klanın hala çoğunlukla eu serverlerinde maç aratacağını düşünüyorum geri kalan oyuncularla da 10 20 dakika civarı sıra beklersin
 
@@CeyXiong Sabahı akşamı öğleni her bir saatini tecrübe etmişliğim var. İmkanım olsa istatiksel olarak IP'lerden OC + AS serverlarına toplam giriş sayısının, TR'den giren IP'lerin yanına bile yaklaşamadığını göstermek isterdim fakat böyle bir istatistiğe maalesef ulaşacak imkanım yok.
Burada demek istediğim şey; yatırımlarını tekrardan gözden geçirmeleri. Hizmet kalitesini "çoğunluk" olan bölgelere yönlendirmelerini tavsiye ediyorum. Fakat biliyorum ki bunu ne dikkate alacak biri olacak nede gerçekleşecek bir mevzu olacak maalesef.
Bir dönem ben de günün her vaktinde açıp açıp giriyordum. O zamanlar oyuncu sayısı az da olsa sadece gece geç saatlerde 3vs3 oyun buluyordu, onun dışında genel olarak "Early Access" bir oyun için normal sayılardaydı.
Ama dediklerinize kısmen katılıyorum, ve ekleme yapmak istiyorum Multiplayer'a gerekli önem verilmiyor! Singleplayer oynayan kitle genel olarak her birkaç ayda bir en fazla 70 saat falan oynayıp kapatacak olan insanlar. Ama biz, Multiplayer kitlesi; yeni bir oyun çıkana, veya oyun artık bize hitap etmeyene kadar hep oynayacağız. Az da olsa biraz daha ehemmiyet verilmeli Multiplayer kanadına. En azından Warband'deki oyun modları eklenmeli, Class sistemi opsiyonel hâle getirilmeli, Combat ise daha da balanced hâle getirilmeli.
Yoksa oyunun ömrü kısaldıkça kısalıyor.
Tabi ki firmanın belli bir rotası, kendi izlemek istediği yön olmalı. Nihayetinde TaleWorlds artık eskisi gibi küçük ve oyuncularla tamamen iç içe olabilecek bir firma değil. Lakin şu da unutulmamalı, koskoca firmalardan olan Valve, Ubisoft, Riot bile oyuncularına sık sık kulak veriyor, onların istekleri doğrultusunda dengelemeler ve benzeri bilimum şeyler getiriyorlar.​
Şahsen bu tarz konularda biz uygun bir dille derdimizi anlatırsak, TaleWorlds yetkililerinin de fikirlerimizi görünce omuz silkeceğini zannetmiyorum.​
İlla zamanı gelince, uygun fırsatı bulunca yapacaklardır. Ve fakat yine.. Oyuncu kitlesi çok sabırsız. Şunun şurasında oyunun çıkışının üzerinden 1 yıl geçmesine 67 gün kaldı. İnsanlar artık gözle görülür bir ilerleme görmek istiyor. Tabi ki iyi yaptıkları şeyler de var, optimizasyon gibi. Oyun çıktığından bu yana oyunu rahat kaldıran sistemlerde bile high'da oynayamayan insanlar artık kasmadan rahatça high ayarlarda oynuyor. Ama gel gelelim ki iş yine benim dediğim yere geliyor: Multiplayer ve Multiplayer kitlesi çok boşlandı! Elbette güncellemeler, ara ara yeni haritalar geldi; ama yetmez. Daha iyisi olabilir, yapamayacakları şeyler değil. Pandemi sürecindeki yavaş geliştirme koşulları, ne yapıp edilip hızlandırılmalı.​
Bu kadar şey söyledikten sonra şu açıdan gönlüm rahat: TaleWorlds, eleştiri kaldırabilen bir firma. Hatta yapılan olumlu eleştirileri de değerlendiren bir firma. Sadece görmedikleri, veya oyun motorunun izin vermediği şeyleri yapamıyorlar. Umarım yakında bütün sorunlar atlatılır (Her anlamda) .​
Server kısmında da dediğiniz gibiyse, 4 gündür bir çözüm bulunamadıysa durum gerçekten ilginç...​
 
Bugün update ile ne yapıldı anlayamadım, 60-70 olan pingim 150lere çıktı avrupa serverlarında. Sorun internetimde diye mi acaba hız testleri yaptım defalarca, başka oyunlarda pingime baktım, warband'de mount and siege'de baktım pingime. Hiç bir problem yok.

Serverinizi mi taşıdınız? Benim gibi problem yaşayan var mı başka?
 

Hisoka

Veteran
Bugün update ile ne yapıldı anlayamadım, 60-70 olan pingim 150lere çıktı avrupa serverlarında. Sorun internetimde diye mi acaba hız testleri yaptım defalarca, başka oyunlarda pingime baktım, warband'de mount and siege'de baktım pingime. Hiç bir problem yok.

Serverinizi mi taşıdınız? Benim gibi problem yaşayan var mı başka?
bugünkü update ile olmasa da serverler londraya taşındı kısa süreliğine bazı sıkıntılardan ötürü ancak 150 civarlarına değil maksimum 10 15 ping falan oynaması lazımdı kendi internetini kontrol et
 
Ben de anlayamadım, kendi internetimi birçok farklı oyunda pingine baktım ve hız testlerine soktum, sonuçlar iyiydi. Fiber bağlantım var ve kablo ile oynuyorum zaten.

İşin garip yanı, şuan da ping düzeldi, eski haline döndü.
 
Bugün tüm akşam gene aynı problem var. İnternetim 100 mbit, diğer hiç bir oyunda, hız testinde, hatta warband serverlarında ping sorunum yok, ama bannerlord avrupa serverlarında 100-150 ping arası oynuyor sürekli.

Ne değişiklik yapıldı da 2 gündür böyle berbat, çözümü olmayan bir problem oluyor?

Yardımcı olabilecek veya bir fikri olan var mıdır?
 

dijiTurk

Sergeant Knight
WBNWVCM&BWF&S
Bugün tüm akşam gene aynı problem var. İnternetim 100 mbit, diğer hiç bir oyunda, hız testinde, hatta warband serverlarında ping sorunum yok, ama bannerlord avrupa serverlarında 100-150 ping arası oynuyor sürekli.

Ne değişiklik yapıldı da 2 gündür böyle berbat, çözümü olmayan bir problem oluyor?

Yardımcı olabilecek veya bir fikri olan var mıdır?

Geçen gün birine sordum oyunda senin nasıl 5-6 pingin var diye.. "sunucular buraya, londraya taşındı, ondan" dedi. Doğru mu dedi bilmem. Eğer bir apex kalitesinde sunucu hizmeti ayarlanıyorsa tamam. Apexte 70-80 pingde rahatsız olmuyorum. Bannerlord için de pingi yüksek(uzak erişim) ama oynayışı iyi-akıcı bir altyapı çalışması varsa güzel haber. Tabi doğruysa söylenen. Türkiyede 20-30 ping göremeyeceksek, bari yurtdışında baglandıgımız sunucular akıcı olsa hani iyiydi.
 
Hakaret
Ya sorun şu ki, ping artmasından ziyade, ping rastgele artıyor azalıyor sürekli.

Londraya taşımak ne kadar saçma bir seçim ayrıca ya? İnsan avrupa serverini avrupanın daha merkezi bir yerine, almanyaya falan koymaz mı? Tamam hadi türk oyuncuları zaten sikledikleri yok onu gördük, ama en azından merkezi yere konup herkese adil bir çözüm sunmayı akıl edemiyorlar mı?
 

Effect

Sergeant Knight
M&BWBWF&SNWVC
Bende de aynı problem söz konusu. Özellikle belli başlı saatlerde (19 - 23 arası) 150 ping sabit oynuyorum.
 
Top Bottom