Koningin treedt af op 30 April

Users who are viewing this thread

Lid van de koninklijke familie zijn is al onderscheidingswaardig. Kijk maar naar de waslijst aan blikken kitsch dat Bea had en heeft:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_onderscheidingen_van_koningin_Beatrix

Er zitten nog een paar coole ordes tussen ook, zoals die van de orde van de Azteekse Adelaar uit mexico.
 
Captured Joe said:
Vicccard said:
He, en Murat heeft wél gewoon meegevochten in het front, voor uw informatie  :razz:
Alsof Murat ook maar een greintje beter is dan Willempie.
Willem doet geen kwaad in een uniform. Murat wel.

Murat deed tenminste wat voor en in dat uniform. Zoals doodgaat.

Het beladen van personen met onderscheidingen, verdiend of onverdiend, heb ik altijd maar een rare zaak gevonden. Maar goed, wij Nederlanders (en Belgen) vallen nog redelijk mee, de oranjes uitgezonderd. Nee, dan de gemiddelde Amerikaanse of Noord-Koreaanse Generaal.

Maar ja, waar die Willem en ook Maxima al die onderscheidingen aan te danken hebben... Wie zal het zeggen? Kijk, in 1815 deden ze niet moeilijk. Toen stond er gewoon met koeieletters in de rapporten dat de Prins ZICHZELF een medaille had gegeven. Das tenminste eerlijk.
 
in 1940 was alles beter! dan hadden de treinen nooit vertraging! en als je echt speciaal was kreeg je een ster! mensen krijgen diezelfde erkenning tegenwoordig niet meer..
 
Golradir said:
Ga ergens anders je vroeger is alles beter verhaal houden duuring!

Ik zeg niet dat vroeger alles beter was, alleen dat ze vroeger tenminste nog eerlijk durfde te zeggen wat ze allemaal deden in dat Paleis.
 
1806-1810 hadden we koning Lodewijk. Die sprak tenminste nog Nederlands aan het hof.

Waarom geef ik deze random geschiedenislesjes? Omdat het kan, jongens en meisjes. Omdat het kan.
 
Dat was ook z'n enige misdaad. Maar hij was wel een Fransoos die de hoftaal Nederlands maakte, wat de Oranjes in 1813 prompt weer terug veranderde naar Frans.

Want Nederlands...dat sprak je als goed opgeleid monarch niet, he?
 
Back
Top Bottom