Kampanj hjälp!

Users who are viewing this thread

HaNNeZ84

Har ändå lärt mig en hel del om detta spel, är bra på å slåss och allt möjligt, men känns som om jag inte kommer längre än detta, vill ha lite tips på hur man kan snabbt träna upp sina recruits å sånt samt vill jag ha lite tips på hur jag ska slåss i combat, hur jag ska ställa upp archers å allt sånt på bästa sätt, vill ju lära mig dö så lite som möjligt av mina gubbar och så... och sen hur ska man slåss som Rhodoks som har typ enbart spjut snubbar och crossbow snubbar mot hästar å utan att dö typ en massa så man måste skaffa å träna nya recruits? förr spelade jag Sarrids å då hade jag typ 20 hästsnubbar å kötta allt som levde utan problem men har skitsvårt för när det bara är infantry gubbar.
 
Ja du kan ju typ ställa spjutmännen framför bågskyttarna, så att de typ blir skyddade.

Sen är det bra att ställa infanteri "ihop klumpat" (finns under Formation-order menyn) gentemot hästar, då hästarna kommer rida in i klumpen och sedan "fastna". Sen bör du även sprida ut dina bågskyttar om motståndarna har något sorts distansvapen, då det är mindre chans att de blir träffade då.

Sen beror det lite på vad du har för karaktär för att kunna ge tips om hur du ska slåss. Om du är en bågskytts-typ bör du stanna mellan infanteriet och bågskyttarna och spendera mest tid på att ge order och sedan ta ut ryttare och liknande, vilket AI:n kan vara lite dålig på. Om du kör enhandat/tvåhandat (som huvudsakligt vapen) bör du springa med infanteriet, se till att ha med dig två sköldar om du kan, då den ena ofta går sönder.

Om du använder spjut/lansar/stavar är det bäst att följa med kavalleriet, och om du inte nu har något kavalleri kan du alltid göra ett litet 'elit-förband' med dina Hjältar och sedan flanka fienden medens din huvud arme tar stryket.
 
Har börjat köra så nu och det går mycket bättre, ska testa att "klumpa" spjutnissarna å se om det går bättre, just nu har jag tagit över staden Shariz och har börjat lära mig lite mer om att figthas men doch har jag ett annat problem nu, jag är lvl 20 nu och jag kör mest tvåhands vapen sen har jag även Lance och Fine Nordic sword så kör basic melee och sen är det häst men jag springer aldrig med infanteriet dock, sitter mest på hästen och chargar mig fram.
Men hur ska man köra om man vill t.ex. springa med infateriet och sen ge order att cavalry ska gå ut på sidan å flanka dom ?
Sen börjar jag få ett annat problem, jag blir ständigt attackerat och besiged i Shariz så hur ska jag göra för att få ihop armeer så snabbt som möjligt? Sarrids rädar oftast mina byar så kan inte hämta recruits från dom som är nära, dock kan jag inte förhandla om Peace när jag inte är kung över Rhodoks :razz:
Sen har jag en till fundering, jag kan mest ha bara 43 st i min arme, enda sättet att få högre är leadership eller ? vill ju kunna ha en arme på 100 + i allfall så man kan börja Besige själv slott och sånt.
 
Du kan leda mer trupper om du får mer reknown och pumpar leadership, så försök att plocka sarranids som kommer för nära så att du får tid att springa tillbaka till rhodoks territorium å hämta gubbar.
 
hur ska man göra om man vill bli vald som "Groom" t.ex. ? ska man satsa på Honor eller hög Renew eller bara bra reputation åt farsan/brorsan till bruden eller? men hur ska man kunna öka i Reputation när man inte får nå quest åt dom om det är det man måste öka ?
 
Banka ner mycket större armeér ger oftast massor med renown, tournaments ger också men vet inte hur mycket.

Oftast så är det bra att skaffa ''Rep'' med Fadern eller om han är död är oftast brodern Väktare för henne.

du kan se vilka som är besläktade i ''Notes''
 
HaNNeZ84 said:
hur ska man göra om man vill bli vald som "Groom" t.ex. ? ska man satsa på Honor eller hög Renew eller bara bra reputation åt farsan/brorsan till bruden eller? men hur ska man kunna öka i Reputation när man inte får nå quest åt dom om det är det man måste öka ?
fråga efter hur ni två skulle kunna se bättre ut i er "realm" så att ni måste t.ex. säga åt en idiotisk lord att han inte behövs, de brukar ge ungefär 5-15 + i rep med någon, annars får du attackera 1 fiende lord och vinna, snacka med personen du vill ska gilla dig mer, och så har du fått 1+ i rep.

tänk på att du kan inte använda attackera lord metoden om du har över 5- med den och funkar inte heller om du har 15+
tänk på att samla massor av pengar när väl Fadern/Brorn/Väktaren accepterat dig, för ibland vill de att man ska betala mellan 5-20k denars för att se till att om någon tar din mark så har hon pengar som behövs tror ja de va
 
HaNNeZ84 said:
Har börjat köra så nu och det går mycket bättre, ska testa att "klumpa" spjutnissarna å se om det går bättre, just nu har jag tagit över staden Shariz och har börjat lära mig lite mer om att figthas men doch har jag ett annat problem nu, jag är lvl 20 nu och jag kör mest tvåhands vapen sen har jag även Lance och Fine Nordic sword så kör basic melee och sen är det häst men jag springer aldrig med infanteriet dock, sitter mest på hästen och chargar mig fram.
Men hur ska man köra om man vill t.ex. springa med infateriet och sen ge order att cavalry ska gå ut på sidan å flanka dom ?
Sen börjar jag få ett annat problem, jag blir ständigt attackerat och besiged i Shariz så hur ska jag göra för att få ihop armeer så snabbt som möjligt? Sarrids rädar oftast mina byar så kan inte hämta recruits från dom som är nära, dock kan jag inte förhandla om Peace när jag inte är kung över Rhodoks :razz:
Sen har jag en till fundering, jag kan mest ha bara 43 st i min arme, enda sättet att få högre är leadership eller ? vill ju kunna ha en arme på 100 + i allfall så man kan börja Besige själv slott och sånt.
ett tips: RENOWN! jag såg en snubbe på youtube, han hade bara 1 leadership, han var på 1000 ingame dagar och hade säkert 10000000 renown och kunde ha över 1200 i armén, fast han använde bara 200 xP
 
Back
Top Bottom