Hypotetiskt: Mänskligheten, Universum och Utomjordingar.

Users who are viewing this thread

TheGranath

Sergeant
Så, efter att ha läst den här artikeln och lite Humanity **** Yeah (HFY) texter så ville jag starta den här ganska meningslösa tråden.

Rent hypotetiskt, om eller när mänskligheten lyckas med att göra framsteg inom rymdkolonialism etc, ska mänskligheten regera universum, oavsett om utomjordingar finns eller inte, om de finns och är mindre avancerade än oss, ska de ha rättigheter?
Varför, varför inte?

Om de är mer avancerade eller på ungefär lika nivå, hur ska vi interagera med dem då?

Själv är jag väl kanske en 'human supremasist' (bra eller dåligt?), mänskligheten har ett ödets manifest. :lol:
 
Förtryckardaniel :xf-mad:
Det beror på deras beteende. Är de mindre avancerade blir de väl som vilken icke-humanoid art som helst, men bör få skyddad utveckling då de kan humanoida/nå mänsklig nivå.

Är de lika avancerade så bör man väl prata med dem, är de aggressiva mot oss, då jävlar.
Är de inte det så kan vi ingå en union med dem, vill de inte det, då jävlar.

Redigering: Angående ny signatur, så måste detta vara inom det seriösa.
 
Othurin said:
Rymdkommunism? Så anarkism fungerar inte i rymden?

Intressant diskussion det där faktiskt. Jag har inte sett så mycket teori på saken då det mest är en internettrend, om än en väldigt mysig sådan, men jag tolkar det så att rymdkommunism är samma sak som full kommunism med hjälp av teknik, eller vision av teknik, till skillnad ifrån den vardagliga betydelsen av kommunism. På så vis skulle anarkism vara en väg till rymdkommunism, inte en alternativ ideologi, men det är min fattiga tolkning av det hela.
 
Othurin said:
Kommunism á la Sovjet med planekonomi låter iaf inte som en god idé. Styra ett universum från en stad/planet

Jag, och alla andra anarkister håller med dig  :grin:

Full kommunism är som sagt vad statskommunismen försökte arbeta sig upp till.
 
Undviker helst att veta om det har funnits eller om det finns utomjordingar. Speciellt om vi skulle hitta fossiler av något som är lika utvecklade som vi. Det skulle förmodligen innebära rest in pieces för mänskligheten.
 
Back
Top Bottom