Hur använder man TWim?

Users who are viewing this thread

Jag vet inte riktigt, du får rätta mig: jag kommer in på TWim genom att gå till hjälp i forumet och det finns en länk som leder dit. Jag kommer fram, laddar upp en bild som jag tagit själv genom att fota med mobilen. Jag tar bilden från gallerian i mobilen och laddar upp den på TWim. Jag håller in så att hela texten highlightas och sedan klickar jag kopiera. Det sparas i urklipp och sedan kommer jag till en meny när jag ska klistra in. Jag väljer urklipp och det kommer en massa alternativ eftersom jag försökt många gånger tidigare. Jag ser inte skymten av hela texten jag markerade nånstans det står bara en massa spoiler'd forum'd och bara :.
 
Úlfheðinn said:
Alltså, du koperiar hela texten från TWim?:
Code:
[spoiler][IMG]https://tw.greywool.com/i/lOsZR.jpg[/IMG][/spoiler]

Och sen klistrar exakt samma på forumet?

Du måste ha en länk till bilden imellan dom två img tags i exemplet ovan.



När du sen postar/reply så borde det funka, bara länken du använder är riktig och du har rätt "tags"

t. ex.
Code:
[IMG][/IMG] och [spoiler][/spoiler]
är det bara hela texten i rutan som ska highlightas eller måste även det där spoiler'd som är framför rutan också med?
 
Men är det någon som vet hur man gör med videor? Jag ska lägga en video på ett postmeddelande men vet inte hur man gör. Och det är ett stort hinder. Vore tacksam för svar! :smile:
 
Úlfheðinn said:
Använd "youtube knappen" eller tags [*youtube]länk här[/MEDIA]

utan * och länk här
[/quote) menar du den knappen som finns när man ska posta meddelanden på forumet? och när man ska lägga till länken, klickar man bara på videon och klickar"kopiera"?
 
Tack för svaret jag lyckades att ladda upp en video. Men gör man samma sak om det är en artikel på nätet man vill ladda upp?
 
tack så mycket för dina svar. :grin:. jag är mycket tacksam för allt.
 
Det dök upp ett annat problem: om jag har en artikel på skärmen, typ en artikel från expressen tex. hur gör jag då? markerar jag bara hela texten eller hur gör jag? jag ska kopiera länken och lägga den på ett meddelande men hur?
 
Back
Top Bottom