Hiljaisuus

Users who are viewing this thread

Pipuli

Squire
Hiljaisuus

Toivottavasti tämä topic ei saa lukkoa, mutta sama se. Tässä vähän teiniangstimassaviiltelyfiilistä.

Itseäni kummastuttaa se, kun muilla osiolla on puhetta ja säpinää, kun taas "Finnish forum, sauna, sisu ja saatanassa" tätä ei ole juuri laisinkaan. Mistä siis kiikastaa? Johtuuko se siitä, ettei meillä riitä puheenaiheita? Ehei, M&B:een kanavalla #Mount&blade @ Quakenet on suomalaisia ja he heittävät "läppää" toisilleen. Itse harvemmin suutani siellä availen, sillä tiedän, että sieltä tulee Worbahin tyly hiljaisuus tjsp. Se voi myös johtua siitä, että kaikki puhuminen menee englannin kieliselle foorumille ja täten suomalainen foorumi jää kylmäksi. Ainoat  puheet täällä ovat, avun pyytäminen pelistä ja pari hassua galluppia. Saattaisiko se kenties johtua siitä, että Mount&Blade sivustossa ei ole tarpeeksi suomalaisia käyttäjiä, kyllä täällä on kuten olen huomannut ja varmaan ne monet muutkin siellä ruudun takana.

Tämän surkean tekstin pointtina on, kehottaa Suomalaisia käyttämään "Finnish forumia", sillä se on meille tarkoitettu. Tästä lähtien olisi kiva, jos saataisiin pientä puheen sorinaa ylle foorumille ja ei tarvitsisi aina vängertää sitä englantia, vaan omaa kieltä.

Kiitos, otan kiitokset ja haukut vastaan. np
 
Tjaa, oishan sitä täälläkin hyvä olla (saa pc:ia =P) Mutta täällä vaan on niin vähän sellaisia ihmisiä, Kuten SIlverfox, Calandale, SirPrince, TheSneakster sunmuut "Spammerit", joiden kanssa sitä höpöteltyä tulee. Sitä paitsi, mnun mielestä on vaan hyvä että kun joku uusi suomalainen pelaaja tulee tänne avun tarpeessa, hänellä olisi mahdollisuus omalla kielellään pyytää apua ennen kuin kaikki Spammi threadit hautaa sen sivulle 40.
 
Jerky said:
Tjaa, oishan sitä täälläkin hyvä olla (saa pc:ia =P) Mutta täällä vaan on niin vähän sellaisia ihmisiä, Kuten SIlverfox, Calandale, SirPrince, TheSneakster sunmuut "Spammerit", joiden kanssa sitä höpöteltyä tulee. Sitä paitsi, mnun mielestä on vaan hyvä että kun joku uusi suomalainen pelaaja tulee tänne avun tarpeessa, hänellä olisi mahdollisuus omalla kielellään pyytää apua ennen kuin kaikki Spammi threadit hautaa sen sivulle 40.

Tiedän ko. ihmiset. Valtaavat monet threadit jutuillaan, hyvä vaan, pysyy ainakan keskustelu päällä. Tämä foorumi on kyllä suomalaisille, pelin juuri ostaneille ja apua tarvitsiville hyvä ja monipuolinen asia. Täältä pystyy kysyä apua miltein aina ja joltain se järkevä vastaus aina tulee :smile:.
 
Za...? etkös sinä juuri valittanut että sitä puhetta ei ole?
...Ho-Kay, I'm off to Spam in the OT- This is just too damn wierd...
...Crazy Finns...
 
Siinä hiljaisuudessa on takana monta tekijää, joita olet itsekin tuossa huomioinut. Suomenkielisiä käyttäjiä suhteessa foorumeihin yleensä on vähän, ja niistäkin moni (Kuten minä itse) jutustelevat mieluummin englanninkielisellä puolella kuin eristäytyvät tänne foorumin pieneen nurkkaan.

Irkissä taas juttua riittää (Kun riittää), koska formaatti on paljon välittömämpi. Ei siellä muuten ole mitään syytä mököttää hiljaa, jos on oikeasti jotain sanottavaa. Worbahia ei kannata ottaa turhan vakavasti, ja jos se jotain siellä rupeaa turhia ärisemään niin kyllähän se pistetään ojennukseen siinä missä muutkin, eli älä turhaan pidä kynttilääsi vakan alla.

Foorumiasiaan palatakseni, tämä on lähinnä niitä varten, joille tuo englanninkielinen komminikaatio tuottaa jotain vaikeuksia, tai jotka muuten vaan mieluiten kirjoittelevat äidinkielellään. Itselläni on onni omata kaksi äidinkieltä, joten luovin sujuvasti näiden kahden välissä. Kirjoitan, kun on jotain sanottavaa, ihan kielestä riippumatta. Kannustan ehdottomasti muitakin samaan ja käyttämään tätä foorumia mikäli tänne on jotain asiaa, mutta se ei suinkaan tarkoita, etteikö sinne enkkupuolellekin voisi mennä.
 
Jerky said:
Za...? etkös sinä juuri valittanut että sitä puhetta ei ole?
...Ho-Kay, I'm off to Spam in the OT- This is just too damn wierd...
...Crazy Finns...

Kyllä väitin niin. Niin, täältä saa apua jne. mutta yleensä täällä ei ole muuta keskustelua. Tuossa, kun on puhetta, tarkoitin, että englannin kielisessä foorumissä sitä on, ei täällä.

okiN said:
Irkissä taas juttua riittää (Kun riittää), koska formaatti on paljon välittömämpi. Ei siellä muuten ole mitään syytä mököttää hiljaa, jos on oikeasti jotain sanottavaa. Worbahia ei kannata ottaa turhan vakavasti, ja jos se jotain siellä rupeaa turhia ärisemään niin kyllähän se pistetään ojennukseen siinä missä muutkin, eli älä turhaan pidä kynttilääsi vakan alla.

Näin on. Tekstini perusteena ei ole haukkua Worbahia. Tottahan toki, siellä olisi mukava puhella, mutta availee suun: "Kukas random toi on :grin:D" jne.

Edit: Nips naps, kahdesta tuli yksi. -okiN
 
Pipuli said:
Tottahan toki, siellä olisi mukava puhella, mutta availee suun: "Kukas random toi on :grin:D" jne.

No silloinhan on tietysti oikea hetki luoda itselleen voimakas IRC-persoona ja vastata "no lol omg oon Pipuli ::think". Ei tuo ole mikään syy pitää mykkäkoulua.
 
No th0. jos ei kestä minun leikkimielisiä "Tukehu kyrpään"-kehotuksia, niin on asiat aika heikosti. BTW, millä nimellä sä oot ollu siellä?
 
Worbah said:
No th0. jos ei kestä minun leikkimielisiä "Tukehu kyrpään"-kehotuksia, niin on asiat aika heikosti. BTW, millä nimellä sä oot ollu siellä?

Kyllä minä niitä kestän. Mukaviahan nuo ovat ja piristävät päivää.

okiN said:
No silloinhan on tietysti oikea hetki luoda itselleen voimakas IRC-persoona ja vastata "no lol omg oon Pipuli ::think". Ei tuo ole mikään syy pitää mykkäkoulua.

Näin. Taas kerran oikeessa.

Edit: Taas yhdistetty tuplapostaus. Editoi mieluummin edellistä uuden viestin sijaan, mikäli olet ketjussa viimeinen. Siisteyskysymys. -okiN
 
okiN said:
Worbah said:
BTW, millä nimellä sä oot ollu siellä?

No tällaisena villinä veikkauksena voisin heittää, että tuo vois olla vaikka se Pipuli jota siellä näkee aika usein. :roll:

Kah, perkele, niinpäs onkin! IhQLoLz!!111
 
Enköhän voisi käydä tuolla ircissä joku päivä, jos siellä todellakin jotakin järkevää puhutaan.

EDIT: Pitääkö siellä siis puhua vain englantia?
 
Nahkis said:
Enköhän voisi käydä tuolla ircissä joku päivä, jos siellä todellakin jotakin järkevää puhutaan.

EDIT: Pitääkö siellä siis puhua vain englantia?

Jos tarkoitat irc-kannua, niin ei tarvitse. Toki siellä voi sitä puhua, mutta voi myös suomeakin. Muista vaan tulla #mount&blade @ Quakenet.
 
okiN said:
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin suositeltavaa ois turista lähinnä englantia, mutta jos sanan tai pari laittaa suomea johonkin väliin niin ei siihen kukaan kuole.

Niin. Ja onhan siellä aika paljolti niitä englannin kieltä puhuvia, että englantia varmaankin enimmäkseen.
 
okiN said:
jos sanan tai pari laittaa suomea johonkin väliin niin ei siihen kukaan kuole.

Ei sitä tiedä, suomi on nimittäin melko pahaa myrkkyä...  :mrgreen:

Mutta itse aiheesta; En ole englanninkielisellä osastolla oikeastaan kuin kaksi viestii laittanu, toinenkin oli neuvon kysymistä...
Toisin kuin täällä, jossa minä tulen liiankin monta kertaa vastaan...

On muuten (hieman) outo nimi topikille.  :???:

Ja Suomalaisethan on yleensä aika hiljasta porukkaa. Ja itse en yleensä tee topikkeja vaan vastailen muiden, mistä "hiljaisuus" saattaisi johtua.
 
QinNai said:
okiN said:
jos sanan tai pari laittaa suomea johonkin väliin niin ei siihen kukaan kuole.

Mutta itse aiheesta; En ole englanninkielisellä osastolla oikeastaan kuin kaksi viestii laittanu, toinenkin oli neuvon kysymistä...
Toisin kuin täällä, jossa minä tulen liiankin monta kertaa vastaan...

On muuten (hieman) outo nimi topikille.  :???:

Ja Suomalaisethan on yleensä aika hiljasta porukkaa. Ja itse en yleensä tee topikkeja vaan vastailen muiden, mistä "hiljaisuus" saattaisi johtua.

Nimestä en tiedä, kunhan vain tuli keksittyä. Kohta olen kirjoitellut "mukavan" määrän viestejä englannin- ja suomenkieliselle foorumille ja jatkoa tulee. Rohkeasti vain irc kannulle juttelemaan.

#mount&blade @Qnet
 
Jos katsotaan näitten muitten threadien ja vastausten tasoa niin ei ole mikään ihmekkään miksi kaikki ihmiset eivät täällä tahdo puhua..
 
Kauppaneuvos said:
Jos katsotaan näitten muitten threadien ja vastausten tasoa niin ei ole mikään ihmekkään miksi kaikki ihmiset eivät täällä tahdo puhua..

Omasta mielestäni vastaukseni ovat usein asiallisia ja myös threadini.
 
Back
Top Bottom