Hayao Miyazakin elokuvat

Users who are viewing this thread

Juuh, kyllä niitä on tultu nähtyä, mm. pari viikkoa sitten kävin kattomassa sen "Prinsessa monoken" vai mikä olikaa  :mrgreen: ,
Mutta ihan nättiä jälkeä ne yleensä on.
 
Monoke tosiaan pyöri (ellei pyöri vieläkin?) joku aika sitten leffoissa. Ite oon nähnyt Nausicaän, Naapurini Totoron, Kikin lähettipalvelun, Porco Rosson, Mononoken, Liikkuvan linnan ja Henkien kätkemän. Oma mielipide on että Mononoke ja Kikin lähettipalvelu on parhaat noista mitä itse olen nähnyt.

Juu, Nausicaä ei ole paras (joskin silti hyvä) (ja ne kaasunaamarit on kyllä niiiin outoja...  :???:), kannattaa katsoa tilaisuuden tullen muitakin.
 
Punaisen sian näin ensimmäisen kerran alaluokilla ja sen jälkeen on tullut vuosien saatossa katsottua kaikki, tosin liikkuvaan linnaan asti.
Sen jälkeen ei enää ole tullut katsottua, eikä vain jaksa.
Punainen sika on kyllä ehdottomasti itselle se #1.
 
Henkien kätkemä, Liikkuva linna, Naapurini Totoro, Kikin lähettipalvelu, Porco Rosso/Punainen sika, Nausicae, on tullut katsottua (useampaankin otteeseen). Laputasta olen nähnyt muutamia pätkiä ja Ponyon ja Monoken katsomista on tullut suunniteltua.
 
Adviser said:
Henkien kätkemä, Liikkuva linna, Naapurini Totoro, Kikin lähettipalvelu Porco Rosso/Punainen sika, Nausicae, on tullut katsottua (useampaankin otteeseen). Laputasta olen nähnyt muutamia pätkiä ja Ponyo ja Monoken katsomista on tullut suunniteltua.

Laputa ja Mononoke Hime menee kyllä itsellä sinne kärkikolmikkoon Punaisen sian kanssa.
Eli edeltävät kannattaa katsoa.
 
Radalan said:
Adviser said:
Henkien kätkemä, Liikkuva linna, Naapurini Totoro, Kikin lähettipalvelu Porco Rosso/Punainen sika, Nausicae, on tullut katsottua (useampaankin otteeseen). Laputasta olen nähnyt muutamia pätkiä ja Ponyo ja Monoken katsomista on tullut suunniteltua.

Laputa ja Mononoke Hime menee kyllä itsellä sinne kärkikolmikkoon Punaisen sian kanssa.
Eli edeltävät kannattaa katsoa.

Minun mielestäni Porco Rosso on melkein huonoimpia Miyazakin elokuvia. Mononoke Hime ja Laputa ovat juurikin ne parhaat.
Miyazakia ei kannata jättää väliin, vaikka anime aiheuttaisin näppyjä ja liikavarpaita.
 
En ole ikinä ymärtänyt mikä näistä leffoista tekee mukamas niin saatanan mahtavia. Olen kattonu (ainakin osittain) neljää eri Miyazakin leffaa eikä yksikään ollu mikään ihmeellinen. Sitten sitä lukee netistä joka päivä, että ne on kaikki ehkä parhaimpia leffoja ikinä.
 
Ite pidän Mangasta ja animesta, oon nähny: Liikkuva Linna,Totoro,Porco Rosso,Henkien kätkemä ja Maameren tarinat.
 
Back
Top Bottom