Geliştirme Önerileri

Users who are viewing this thread

MachiavelIi

On probation
WBWF&SNWVC
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. Bende birçoğunuz gibi eski bir Warband ilk gününden beri de Bannerlord oyuncusuyum. Sanırım bunca yıl bekleyişin ardına şımarıklık ederek, arzuladığım, bu da olmalı şu da olmalı diye kendimi telkinlediğim şeyler vardı ki doğru bir yerde doğru bir zamanda yapıyor muyum bilmemekle birlikte sizlerle paylaşmak istedim. Yeni de bir başlık açtım ama benzeri bir ilerlemiş başlık varsa afedersiniz. Şöyle ki;

- Asimile: Gerçekçi bir taban üzerine kurulmuş bu oyunda eksikliğini ve anlamsızlığını yaşadığım ve olabilitesini merak ettiğim şeylerin başında geliyor. Bir şehri fethediyorsunuz onlarca yıl sizin elinizde kalıyor bağlılık 100+ oluyor fakat şehir farklı bir kültürde daimi kalıyor. Bu değişmeli. Ben fethettiğim şehirde ki insanların, eşraftan aldığım askerlerin zamanla bulunduğum kültüre asimile olmuş olmasını çok isterim. Khuzait olarak başladığımı varsayıyorum asker toplamak için ülkenin bir ucundan diğer bir ucuna gitmek bana tuhaf geliyor. Yapılabilir mi? Olursa nasıl olur?

- NPC: Oyuna başlarken bir kültür seçiyorsunuz. Seçtiğiniz kültüre ait bir klan kuruyorsunuz. Bir ülkeyi oluşturan klanların her birinin birbiri ile bir akrabalığı var iken siz yoldaşlarınızın Vlandialı ya da Sturgialı oluşu ile kalıyorsunuz. Görsel bir rezalet. Neden oyunda ki yoldaşlar seçtiğim kültürün etkisinde hanlarda bulunmasın ki? Varsayıyorum yine Khuzait kültürü ile bir karakter oluşturdum. Neden yoldaşlarımın tamamını Khuzait'ten seçemeyeyim ki? Yapılabilir mi? Olursa nasıl olur?

- Vali Kontrolü: Partime alabildiğim. Kıyafetine varana kadar karar verebildiğim şehir ya da kalelere atadığımız valilere köklü bir özellik getirilmeli. Evet Bannerlord RYO tabana sahip olabilir. Ama şöyle bir istisna neden yapılamasın? Şayet valisi olan bir şehrimiz ya da kalemiz ilhak edilmek üzere biz neden sadece dört nala atmak sürmek zorundayız? Bir ordu oluşturulduğu zaman partimiz kurulan orduyu oto takip edip bulup katılmıyor mu? Katılıyor. Misalen fethedilen şehri seçelim ve oyun saatince şehre doğru hareket etsin. Partimiz hareket halindeyken biz atanmış olan Vali'nin kontrolünü ele alıp savaşı yönetelim? Şehir savunmasını bu şekilde yapalım? Bu düşüncenin farklı versiyonları başka oyunlarda mevcut. Yapılabilir mi? Olursa nasıl olur?

Elbette ki dahası yok mu yok değil. Geliştirilebilecek en azından beyin fırtınası yapılacak çok şey var. Vaktinizi aldığım için afedersiniz. Teşekkürler.
 

BetoffeN

Knight at Arms
M&BWBWF&SNWVC
Asimile konusu veya kültürleşme konusu bu oyun da olmaz ise şüphe duyardım. Daha geçen gün twitter'dan bir sneak peek paylaşıldı görmemişsin sanırım, umuyorum gelecek güncelleme ile gelecek. Artık krallığımızın kültürünü seçebiliyoruz(Sturgiya,Khuzait falan) Ben bunun yanında Warband'da modlar ile kültürü baştan sona kendimiz ayarlıyorduk onun olmasını çok isterim ama ona uğraşıcaklarını hiç ama hiç zannetmiyorum :grin:. NPC konusu ise benim bildiğim yahut senin dediğinden çıkardığım krallıkların toprakların da zaten krallığın kültürüne bağlı NPC ler var diye biliyorum aslında tam da dikkat etmedim ama mesela khuzaitte hep khuzaitli NPC'ye rastgeldim. Vali kontrolünde ise aslında güzel olabilir ama biraz da kompleks kaçabilir gibi geliyor.
 
Last edited:

alpergedik93

Recruit
Asimile olayı sanırsam sonraki güncelleme ile gelecek, belki tam bahsettiğin gibi olabilir mi bilmiyorum ama ona işaret eder bir paylaşım yapılmıştı.
Npc olayı bence biraz daha derinlemesine etki edebilecek bir mekaniğe oturtmaları lazım.Warband da mesela bazı NPC ler birbirini sevmiyordu aynı partiye aldığında sürekli sana sorunlarla geliyordu ( X kişisinin davranışlarından hoşnut değilim gibi).
oyunu kendine bağlayan 1. karakter seçimleri 2.NPC etkileşimleri 3.Hikaye baktığın zaman 3 ü de yok ama enteresan bir şekilde bağlıyor bu oyun kendine :grin:
 

MachiavelIi

On probation
WBWF&SNWVC
Benim bahsettiğim asimilenin içeriği bahsi bu şekilde değil ama. İlla ki bir krallık kurmak ve kültür belirlemekten bahsetmiyorum. Zaten oyunun başında varsayıyorum Khuzaitleri seçerek kültürümü de seçiyorum. Aynı şekilde Khuzaitlerde de derebeyi olduğumu varsayıyorum. Afaki konuşuyorum Tyal şehrini fethetmiş ve 10 yıl elimde tutmuşum. Yani bir mühlet sonra artık Sturgia kültürü yerine Khuzait kültürüne asimile olmuş olsalar dıyorum?

NPC'lere de gelecek olursak maalesef ki birden fazla kez karakter oluşturdum ama her seferinde bütün kültürlerden yoldaşlar mevcuttu. Can sıkıcı. İşin kötü yanı eksikler oluşuyor Khuzaitli izci olsa, mühendis olmuyor mesela ya da doktor olmuyor mesela. Khuzaitli npc mesela arbaletçi yahu sen arbaleti yolda görsen bomba diye karakola götürürsün diyor insan kendi kendine tuhaf şeyler bunlar?
 

BetoffeN

Knight at Arms
M&BWBWF&SNWVC
Benim bahsettiğim asimilenin içeriği bahsi bu şekilde değil ama. İlla ki bir krallık kurmak ve kültür belirlemekten bahsetmiyorum. Zaten oyunun başında varsayıyorum Khuzaitleri seçerek kültürümü de seçiyorum. Aynı şekilde Khuzaitlerde de derebeyi olduğumu varsayıyorum. Afaki konuşuyorum Tyal şehrini fethetmiş ve 10 yıl elimde tutmuşum. Yani bir mühlet sonra artık Sturgia kültürü yerine Khuzait kültürüne asimile olmuş olsalar dıyorum?

NPC'lere de gelecek olursak maalesef ki birden fazla kez karakter oluşturdum ama her seferinde bütün kültürlerden yoldaşlar mevcuttu. Can sıkıcı. İşin kötü yanı eksikler oluşuyor Khuzaitli izci olsa, mühendis olmuyor mesela ya da doktor olmuyor mesela. Khuzaitli npc mesela arbaletçi yahu sen arbaleti yolda görsen bomba diye karakola götürürsün diyor insan kendi kendine tuhaf şeyler bunlar?
Asimile konusun da şimdi anladım. Bence de çok mantıklı ve bana sorsalar olmalı derim. Dolaylı yoldan herhangi bir imparatorluk kuşattıktan sonra isyanlar falan olsa. NPC konusunda tekrardan tam dikkat etmediğimi belirtmiştim. Dediğin gibi olabilir.
 

Royalus

Marquis
M&BWBWF&SNWVC
Asimile konusun da şimdi anladım. Bence de çok mantıklı ve bana sorsalar olmalı derim. Dolaylı yoldan herhangi bir imparatorluk kuşattıktan sonra isyanlar falan olsa. NPC konusunda tekrardan tam dikkat etmediğimi belirtmiştim. Dediğin gibi olabilir.
İsyanlar zaten haritanın renkli kalması içinde çok iyi ve mantıklı.
 

MachiavelIi

On probation
WBWF&SNWVC
Tam hatırlamamakla beraber Warband'da şehri ilhak ettikten sonra bir takım olaylar sonrasında da halk galeyana geliyordu zaten? Bannerlord teknik olarak Warband'ın ardılı ise ve ardıllar- öncülün varlığının tamamının yanı sıra artılarını da içinde barındırmaz mı yahu? Burada öncülde var olan ardılda kaldırılmış gerçekten çok tuhaf.
 

BetoffeN

Knight at Arms
M&BWBWF&SNWVC
Tam hatırlamamakla beraber Warband'da şehri ilhak ettikten sonra bir takım olaylar sonrasında da halk galeyana geliyordu zaten? Bannerlord teknik olarak Warband'ın ardılı ise ve ardıllar- öncülün varlığının tamamının yanı sıra artılarını da içinde barındırmaz mı yahu? Burada öncülde var olan ardılda kaldırılmış gerçekten çok tuhaf.
Warband'da olup, burada olmayacağını zannetmiyorum. Zamanla gelicektir kanaatindeyim. Baktığın zaman bir sürü noksan kalmış özellik var Warband'a kıyasla.
 

Hi Am Bug :/

Recruit
Asimile konusu veya kültürleşme konusu bu oyun da olmaz ise şüphe duyardım. Daha geçen gün twitter'dan bir sneak peek paylaşıldı görmemişsin sanırım, umuyorum gelecek güncelleme ile gelecek. Artık krallığımızın kültürünü seçebiliyoruz(Sturgiya,Khuzait falan) Ben bunun yanında Warband'da modlar ile kültürü baştan sona kendimiz ayarlıyorduk onun olmasını çok isterim ama ona uğraşıcaklarını hiç ama hiç zannetmiyorum :grin:. NPC konusu ise benim bildiğim yahut senin dediğinden çıkardığım krallıkların toprakların da zaten krallığın kültürüne bağlı NPC ler var diye biliyorum aslında tam da dikkat etmedim ama mesela khuzaitte hep khuzaitli NPC'ye rastgeldim. Vali kontrolünde ise aslında güzel olabilir ama biraz da kompleks kaçabilir gibi geliyor.
Bu şu şekil çalışıyor mesela sturgiyada bir yerlesken var kuzait bölgesinde de bir yerleşken var imparatorluk da yok o menü ile krallık açarken sana diyor ki sturgiya mı kuzait mı imparatorluk mu imparatorlukda toprağın olmasına gerek yok eğer imparatorluk secersen imparatorluk yanında bir krallık onun dışındakileri seçersen imparatorluk düşmani bir krallık oluyorsun ben 1.4.1 de yeni save ile baya bi oynadım fakat Şöyle bir bug var oradan actigin krallık ana görev menüsü ile etkileşime girmiyor sen krallık olmana rağmen halen istiana ile arzagos ile konuş diyor birbiri ile senkron çalışması gerekir bu bir buga sebep olmuş bu görev de 900 gün sonra başarısız oldu diye düşüyor yani sen klan gözükürken aslına krallıksın muhtemelen 1.4.1 fix de düzeltilir 10 15 günü var bence fix versiyonun
 

MachiavelIi

On probation
WBWF&SNWVC
Şimdi şöyle bir durum söz konusu. Biz burada kırk deli bir akıllılıktan öteye geçip arzu halimizi ilgili herhangi bir makama iletebiliyor muyuz? Yani resmi TW forumu ama bu tip işlerle ilgili bir başlık ya da birim var mı?
 

BetoffeN

Knight at Arms
M&BWBWF&SNWVC
Şimdi şöyle bir durum söz konusu. Biz burada kırk deli bir akıllılıktan öteye geçip arzu halimizi ilgili herhangi bir makama iletebiliyor muyuz? Yani resmi TW forumu ama bu tip işlerle ilgili bir başlık ya da birim var mı?
Buraya bakıldığını iddia ediyorlar. Ancak kesin sonuç almak istiyorsan İngilizce forum'a bu gönderiyi tekrar paylaşabilirsin. Maalesef ingilizce forum'a daha fazla ilgi gösteriyorlar kanaatinde Türkçe forum'daki herkes.
 
Top Bottom