Flaggor!!

Users who are viewing this thread

Jag höll på sätta upp den Chilenska flaggan på min balkong (Men misslyckades) för att visa att jag är stolt över min backgrund. Men då kom min Mamma och sa att det finns en lag på att man inte får sätta upp sitt hemlands flagga utan att också visa upp den svenska flaggan!
Så min fråga lyder så här. Är det sant??

Lagen är borttagen - så vitt jag vet. Dock är det väl ändå ingen höjdare att flagga med ett annat lands flagga sådär. Dock har mina grannar hängt ut flaggor, en thailändsk och en svensk bredvid varandra. Ser dock förjävligt ut mot den fasaden men men.

Så vitt jag vet så är det fortfarande lag på att, om du skall ha en annan fana än den svenska uppe, så måste den Svenska flaggan vara hissad och dessutom sitta högre än den utländska.

Sisst jag kollade detta var när jag gjorde lumpen. Muckade i dec så det kanske har blivit ändrat.

En ganska onödig lag enligt mig.

jeg tror det bare er tull, det er ihvertfall ikke noen lov om det i Norge. Her har vi bare en regel om at det ikke er lov
å sende barna sine i 17.mai toget med et annet flagg enn norsk fordi det er jo den norske nasjonaldagen,
og ikke et annet land sin.

Eino said:
Jag höll på sätta upp den Chilenska flaggan på min balkong (Men misslyckades) för att visa att jag är stolt över min backgrund. Men då kom min Mamma och sa att det finns en lag på att man inte får sätta upp sitt hemlands flagga utan att också visa upp den svenska flaggan!
Så min fråga lyder så här. Är det sant??

Jag vette fan om det finns en sådan lag. Men om du vill flagga med ditt lands färger. Så får du la fan ta dig friheten att göra det då. För senast jag kollade så lever vi i ett fritt land. Och sålänge det är din flagga och inte en flagga som du viftar med på stan och skriker revolution så tycker jag att det är okej. Så gör som du vill. Och va berädd med ett hegelhevär om någon bråkar om det :razz:

NaglFaar said:
Så vitt jag vet så är det fortfarande lag på att, om du skall ha en annan fana än den svenska uppe, så måste den Svenska flaggan vara hissad och dessutom sitta högre än den utländska.

Översättning = lol min kuk är större än din kuk! LOL!!111

hvis du ikke får lov til å henge opp hvilket flagg du vil uten å støte noen, er det mangel på yttringsfrihet!

Ändå så förstår jag hur dem tänker. Jag menar det är ju ändå sverige och att flagga med svensk flagga med är ju inte mycket att begäre, men att göra en lag på det är bisarrt

Man får väll inte har svensk färgade kläder på sig i vissa skolor? Alltså gul-blått. Det som gär mig ännu mer förbannad är att Tors Hammare är "Rasistisk".

Är Tors Hammare rasistiskt?

harre jävlar.. nej på vår skola får man inte har sverige färgade kläder om man har en "rasistisk" bakrund eller misstänks att vara rasist. Och vi får inte lov att sjunga national sången på skolavslutningen. Vi får inte måla svenska flaggor. Vi får inte lov att ha svenska flaggan på flagg stången. Nej vi har EU flaggan istället. Löjligt....

Jag tycker att I ett svenskt land ska man får vara stolt för sitt sverige... samt andra länder.. också. jag har full respekt för andra länder (utom, danmark,norge,finland och ryssland.. enemies for ever!). Men sveriges rättsligshet skall inte dränkas för att ge andra kulturer mer rätt... För i deras länder.. Har vi 0 rätt...

bjorne. said:
Är Tors Hammare rasistiskt?

harre jävlar.. nej på vår skola får man inte har sverige färgade kläder om man har en "rasistisk" bakrund eller misstänks att vara rasist. Och vi får inte lov att sjunga national sången på skolavslutningen. Vi får inte måla svenska flaggor. Vi får inte lov att ha svenska flaggan på flagg stången. Nej vi har EU flaggan istället. Löjligt....

Jag tycker att I ett svenskt land ska man får vara stolt för sitt sverige... samt andra länder.. också. jag har full respekt för andra länder (utom, danmark,norge,finland och ryssland.. enemies for ever!). Men sveriges rättsligshet skall inte dränkas för att ge andra kulturer mer rätt... För i deras länder.. Har vi 0 rätt...

Exakt, men det med Tors hammare är cp. Det är ju för fan nordens ursprungliga religion ( Asatro då. )

Nu har jag faktist lite fatnastik korkade saker att komma med.

En polare som är ungdoms orförande i en vänster förening berättade detta:
I riksdagen finne ett seriöst förslag om att slope den svenska national dagen!
HÖR OCH HÄPNA :shock:
Dom vill göra den svenska national dagen till en internationell dag.

Min far är arab och min mor svensk. Det skiter jag fullständigt i.
Om dom slopar den ända dagen på året som man (knappast) får vara svensk...

Jag lovar dyrt och heligt att jag ensam kommer att spatsera ner för avenyn med den svenska fanan i topp.
Måtte dom aldrig ta bort national dagen.

Det är ju för fan dumt! Hur i helvete har Sverige blivit? Ta bort National dagen är ju idioti! Nu jävlar alltså.. xD

Nej tar dem bort nationaldagen är jag seriös med att jag demostrerar med vapen i hand. Jag blir nog inte själv om det heller. Eftersom det är folkets plikt.

För att ta bort nationaldagen är landsföräderi. Och landsföräderi är det ända brott i Sverige som fortfarande straffas med gamla metoder (dödsstraff) och om en samlad grupp (riksdagen) är enig om sitt beslut och vägrar att ändra sig. Så bryter dem emot grundlagen. Vilket förändrar deras handlingar från styrande till statskupp..
EDIT: detta stämmer faktiskt... om någon undrar.

NaglFaar said:
Menar du lagen eller att dom faktist överväger att ta bort national dagen?

Jag hoppas att det är ett dåligt jävla skämt det där om att ta bort national dagen.
lagen... att tycka ¨något än en mans rätt. Men att tvinga folk att genomföra den är det icke.

Back
Top Bottom