Einhärjar Klanen

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
Scorewhoring now? Okay, let me in on the fun:

mb7f.png

mb11.png

mb13.png

mb12i.png
 
BlodsHammar said:
The Epic battle, this Friday, 23.00/11 pm (GMT+1 - Sweden) Einherjar/Shieldings/Perkele Vs. 22:nd/CoR
Battle could be scheduled Friday at 20.00/8.00 pm GMT Not sure yet. You will be informed!
All whom cares for their clan and battle should join!
We have greater number then the 22:nd & CoR's..
Type here! ..Or, write me a PM.. Just make sure I know you're in!

BlodsHammar said:
Epic Battle Line up!
-:~¤ Updated ¤~:-
Einherjar/Sieldings/Perkele Vs. 22:nd/CoR
Line up

[list type=decimal]
[*]NaglFaar
[*]Ruthven
[*]Úlfheðinn
[*]Blodshammar
[*]Beaver
[*]Thunaraz
[*]Syzgroth
[*]Maci
[*]Lotto
[*]Zyconnic
[*]Rune
[*]Tusse
[*]Gule
[*]Heimir
[*]Ceolwulf
[*]JustinCotta
[*]Berserker
[*]Woden
[*]wrkills94
[*]Peddarn
[*]Maliker
[*]Einarðr
[*]Fyrd (Shieldings)
[*]Eirikur (Shieldings)
[*]Mannerheim (Shieldings)
[*]Hengist (Shieldings)
[*]Temuzu (Perkele)
[*]Troll (Perkele)
[*]Vennant (Perkele)
[*]SkyTimeFIN (Perkele)
[*]__khanate__ (Perkele)
[*]
[/list]

Back up

[list type=decimal]
[*]
[*]
[*]
[*]
[/list]
 
Heisann folkens.

Da har jeg gått gjennom pc-dele jeg har liggende. Skal klare å bygge en server, men det blir nok ikke en super-computer. Nå trenger ikke en server pc de største ressursjene. Men delene jeg har er rundt 6 år gamle. Den største mangelen er prosessoren, det er en intel på 1,7 GHz. Vil nok bare kunne støtte max 16 spillere. Må se om jeg finner en cpu-oppgradering som passer i hovedkortet. Jeg skal prøve å få til dette, men må nok bruke litt tid. Om vi får tildelt server-klient fra M&B gutta, skal jeg prøve å få det klart til januar/februar. Men som sagt blir dette en nokså liten lekeplass for klanen, så jeg foreslår at vi godtar tilbudet fra 22'nd. Ser ikke noe galt i å ha 2 lekeplasser! :smile:

Når det gjelder kampen på fredag, kan jeg godt delta i slaget. Men må trekke meg hvis det blir kl 8, siden jeg har barnehelg nå til helga. :smile:


Mal


ps. Forslag til evt. Eihærjar Official Soundtrack:  Drafur og Gildur, av Sorkar og Strengar  :lol:
 
Hejsan Maliker!

Om processorn är ett problem kanske vi gemensamt kan samla ihop pengar till en modernare.

Jag kollade lite snabbt på processorer och hittade denna grymma i7 från intel: http://www.dustin.se/pd_5010191763.aspx

Om vi delar på kostnaderna blir det knappt 40 kr (svenska) var. Det motsvarar 32 NKr och 28 DKr.

Och jag håller med, tillsvidare bör vi hyra in oss på 22nd's server.
 
Gule said:
Hejsan Maliker!

Om processorn är ett problem kanske vi gemensamt kan samla ihop pengar till en modernare.

Jag kollade lite snabbt på processorer och hittade denna grymma i7 från intel: http://www.dustin.se/pd_5010191763.aspx

Om vi delar på kostnaderna blir det knappt 40 kr (svenska) var. Det motsvarar 32 NKr och 28 DKr.

Och jag håller med, tillsvidare bör vi hyra in oss på 22nd's server.

Det är i för sig inte dyrt. Men menar du alla 60 medlemmar då eller..?  :???:
 
BlodsHammar said:
Gule said:
Hejsan Maliker!

Om processorn är ett problem kanske vi gemensamt kan samla ihop pengar till en modernare.

Jag kollade lite snabbt på processorer och hittade denna grymma i7 från intel: http://www.dustin.se/pd_5010191763.aspx

Om vi delar på kostnaderna blir det knappt 40 kr (svenska) var. Det motsvarar 32 NKr och 28 DKr.

Och jag håller med, tillsvidare bör vi hyra in oss på 22nd's server.

Det är i för sig inte dyrt. Men menar du alla 60 medlemmar då eller..?  :???:

Ja, men delat på 20 medlemmar blir det bara 110 kr per skalle. Man skulle ju kunna starta en poll för att se hur många som är villiga att betala.
 
BlodsHammar said:
Det är mer förståndigt. Eftersom 20-25 pers inte har betan där med inte kan använda sig av servern mycket :razz:

Ja, men som Maliker skrev så dröjer det ett tag innan servern kommer att vara uppe.

Tillsammans med Shieldings är vi 48 beta testare, några från shieldings kanske vill donera. 
 
Gule said:
Ja, men som Maliker skrev så dröjer det ett tag innan servern kommer att vara uppe.

Tillsammans med Shieldings är vi 48 beta testare, några från shieldings kanske vill donera.

Finnarna kanske. De andra har inte mycket nytta av en server i Norge :razz:
 
BlodsHammar said:
Gule said:
Ja, men som Maliker skrev så dröjer det ett tag innan servern kommer att vara uppe.

Tillsammans med Shieldings är vi 48 beta testare, några från shieldings kanske vill donera.

Finnarna kanske. De andra har inte mycket nytta av en server i Norge :razz:

Jag tänkte också på dem, men några i shieldings ska man väl kunna få med, Fyrd är ju från Finland och Eirikur från England.

Hursomhelst tycker jag att vi borde ha en poll, fast först och främst invänta svar från Maliker om en i7 processor är en bra idé.
 
polovolo said:
inox_ionizer said:
Nei, men takk for tilbudet. Kanskje en gang i framtiden.

"Come my son, join us"

Join us.... we have cookies!  :mrgreen:


btw, om man hoppar tillbaka en flärp.... Nazister är inte tyskt påfund, det har funnits mkt längre, bara det att han tog det till en helt ny nivå.

tibax igen så. Håller med att striden på Fredag ska vara den sista, vi är inte tillräckligt bra och organiserade än för att ha klanstrider.
och när det kommer till att betala processor lr server, så blir ju det lite svårt för mig som är mindre årig :/ (bara 17 än  :cry: )
 
Just det. Kan också ställa till med problem..
Tycker vi låter Maliker försöka fixa oss en server. En vi kan träna på. Funkar ju helt okej om vi bara får plats 12-16 pers.
Vi behöver inte en mycket större än så. Om vi nu behöver, så kan vi som kan köpa in oss på Spankys nya server med 22nd.

Men försök fixa oss en tränings server Maliker :smile:
 
BlodsHammar said:
BlodsHammar said:
The Epic battle, this Friday, 23.00/11 pm (GMT+1 - Sweden) Einherjar/Shieldings/Perkele Vs. 22:nd/CoR
Battle could be scheduled Friday at 20.00/8.00 pm GMT Not sure yet. You will be informed!
All whom cares for their clan and battle should join!
We have greater number then the 22:nd & CoR's..
Type here! ..Or, write me a PM.. Just make sure I know you're in!

BlodsHammar said:
Epic Battle Line up!
-:~¤ Updated ¤~:-
Einherjar/Sieldings/Perkele Vs. 22:nd/CoR
Line up

[list type=decimal]
[*]NaglFaar
[*]Ruthven
[*]Úlfheðinn
[*]Blodshammar
[*]Beaver
[*]Thunaraz
[*]Syzgroth
[*]Maci
[*]Lotto
[*]Zyconnic
[*]Rune
[*]Tusse
[*]Gule
[*]Heimir
[*]Ceolwulf
[*]JustinCotta
[*]Berserker
[*]Woden
[*]wrkills94
[*]Peddarn
[*]Maliker
[*]Fyrd (Shieldings)
[*]Eirikur (Shieldings)
[*]Mannerheim (Shieldings)
[*]Hengist (Shieldings)
[*]Temuzu (Perkele)
[*]Troll (Perkele)
[*]Vennant (Perkele)
[*]SkyTimeFIN (Perkele)
[*]__khanate__ (Perkele)
[*]
[*]
[/list]

Back up

[list type=decimal]
[*]
[*]
[*]
[*]
[/list]

Det är inte säkert att jag kan vara med, pga buggen som inte låter mig starta spelet.( sedan 0.633 )
Om det kommer en patch som fixar buggen så kan jag vara med, men tills dess vill jag stå som back up. ( Ingame: Einarðr )




Det är jätte bra om du kan fixa en server Maliker :grin:. Dock så blir det för mig precis som för Qutini, jag är bara 16 och har inte så mycket till inkomst eller betalnings medel.
 
Hej Einhärjar,

Så här ser saker ut just nu.

22nd mount and blade section betalar mig 100 kr i månaden för 24 man warband server. Sen så betalar 22nd battleground 2 section ca 300 kr i månaden för ventrilo och battleground 2 server.

Totalt betalar 22nd clan 400 kr i månaden - för sina servers.

Jag personligen har 100 mbits fiber cable (upp och ner!!) kostar 720 kr i månaden från telia. Jag driver också 2 st Counter Strike 1.6 servers vilket jag betalar för.

Det blir en hel del pengar för våra servers i 22nd.

Jag och 22nd har räknat att det blir MYCKET billigare om vi köper en egen machine på en gångs kostnad. Vi tänkte köpa en machine från elgiganten.se

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationara-datorer/ASM5800/acer-aspire-m5800

Kommer kosta oss ca 7 000 kr för machinen, 1 000 kr för försäkrng, Ca 500 kr för upgradering av 2 gb ram (serven har 8 gb ram)

Totalt ca 8500 kr - machinen ska räka i 7 år har vi räknat.

På Machinen ska vi kunna öppna ventrilo servers, batleground 2 servers, team speak servers, counter strike 1,6 servers, och Ca 6 mount and blade servers.

Och om Enhijar önskar kan ni bli "delägare" på machinen och få 1 team speak server, 1 mount and blade 64 man server, 1 mount and blade 32 man server (private med password) och OFC så är serven 100 % eran med andra ord kommer dom heta "Enhijar Clan Public server" Där ni får adminship göra som ni vill, alltså era servers.


att bli delägare komma kosta ca 4 000 kr för garanterat 4 år, sen får vi see hur länge machinen räker efter det men förhoppningsvist 3 år till då vi ska paja machinen efter 4 år och få en ny machin med 3 års garanti

inga mer kostnader kommer falla er. Kommer mount and blde 2 etc kan ni gjärna uppgradera era servers etc till mount and blade 2.

Det är lösning 1, då ingår bredbandskostnaden el kostnaden alla möjliga driftkostnader i dom där 4 000 kr för 4-7 år (beror på hur länge machinen överlever men garanterat 4 år då vi har försäkring så länge)

Lösning 2 är att ni hyr serven från oss, då räknar vi med ca 125 kr månaden kr per månad. Mycket dyrare ja, men då får vi också stå för kostnaden tex om ni vill sluta hyra serven...

och vi ligger i göteborg och de flesta scandinverna kommer ha ca 10-30 ping.

4000 kr för 4-7 års server för 65 medlemar e billigt. 80 öre medlem per månad.

/Spanky
 
Bara el kostnaden för 6 år kommer hammna på 3 000 kr för mig... =)

och en grej till, jag har också köpt en extern hårdisk på 1000 gb som ska ha några servers på. Detta för att ge mindre belastning till primary hårdisk, tex nu så körs 22nd's warband server på extern hårdisk.

Bara den kostade 850 kr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom