Coffee lovers?

Users who are viewing this thread

Dricker kaffe varje dag 2-3 gånger per dag. Helst ska det vara en naturlig smak utan smaktillsatser. Organiskt är ju ganska gott. Är dock ingen hippie  :lol:
Inget mjölk eller socker. Fördärvar ju kaffet!  :mad:
 
Provade "Arvid Nordquist Classic Mellan"
Det går egentligen mot mina principer då jag bara dricker kaffe från min hemstad Gävle (Gevalia) :razz:
Helt okej, förväntade något fjolligt kaffe men smaken påminner om Gevalia med lite nöt.
 
Gestricius said:
TheGranath said:
Svart ska det vara med!
Som det ska vara! :razz:

Hade smakat på lite kaffe innan jag började på mitt nuvarande jobb.
En dag bestämde jag mig att pröva kaffe, socker och mjölk i. Inget vidare.
Dagen efter, slopar jag sockret och har kvar mjölken. Inget vidare.
Den tredje dagen, dricker jag det svart. Inget vidare.

Men sen dess har jag druckit det svart och har sen ett par månader börjat att älska smaken.
Ganska snabb övergång till svart kaffe. :lol:
 
Jag brukade dricka espresso i vanliga kaffemuggar,  :lol:
Drack 5 koppar (Classic Mellan) utan att riktigt märka det idag, man svettas lite.
 
Åh fyfan, tror jag slutar med Arvid Nordqvist. Smakar ju skit efter ett paket.  :???:

Nä, man skulle hållt sig till Gevalia.
 
VonTwat said:
Kanske dags att du börjar med Kulta Katriina?  :wink:
Såklart, nu gäller det bara att åka till Åland varje gång man behöver kaffe.
 
Sverigebåten är bäst. Bara en våldtäkt i snitt per resa.

Min första flickvän hade som vana att dansa med medelålders fyllon på sverigebåten när vi var typ 16. Tyckte det var konstigt, men sen gick jag till en dansklubb i Helsingfors med några vänner och märkte att alla minnderåriga tjejer flockades runt sliskiga gamla gubbar. :lol:
 
Dricker mitt goda Gevalia precis nu. Bra start på en förhoppningsvis bra dag.  :grin:
Vad tycker ni om Löhfgrens lila? Deras kaffe tycker jag inte är lika gott som Zoega eller Gevalia.
 
Crille said:
Dricker mitt goda Gevalia precis nu. Bra start på en förhoppningsvis bra dag.  :grin:
Vad tycker ni om Löhfgrens lila? Deras kaffe tycker jag inte är lika gott som Zoega eller Gevalia.
1. Tack för att du dricker kaffet från min hemstad. 2. Löfgrens smakar rostat piss, Zoegas är väl det bästa espressokaffet.
 
Crille said:
En sak som är bra med Löfgrens lila är att deras fabrik gör att det luktar gott överallt några kvarter här i Uppsala  :razz:
Gevalias fabrik här i Gävle lukt skiftar mellan kaffe och svett.

gevalia1.jpg
 
Back
Top Bottom