Asevarasto

Users who are viewing this thread

No voi ristuksen vittu. Vennant, Pipuli, miettikääpä nyt: kuinka todennäköistä on, että DC 14 vee on ollut Irakissa palkkasoturina?

Vastaus: No ei kovinkaan.

Dynamite_cow said:
Pipuli said:
Hauskan näköistä, 11 ihmistä on vastannut pollin ja vain minä ja Worbah ollaan vastattu itse threadiin.  :???:

Kukaan ei kehtaa tunnustaa.

Meikä on 14, heinäkuussa olisi tarkoitus ryhtyä rikosoikeudellisesti vastuulliseksi.
 
Worbah said:
No voi ristuksen vittu. Vennant, Pipuli, miettikääpä nyt: kuinka todennäköistä on, että DC 14 vee on ollut Irakissa palkkasoturina?

Vittuko tiesin koko ajan, että tuo ei Irakissa koskaan ollutkaan.

Ja kyllä, muistan tuon ikä-gallupin.
 
No voisin mäkin tähän ketjuun vaikka vastailla kun kerta edes jossain määrin koskettaa, vaikkakin historian elävöittämisen näkökulmasta jos sopii? Painotan nyt, että olen harrastnut monta vuotta ja osaan käsitellä joissain määrin jokaista asettani näytös, sekä vapaassa matsaamisessa. Pyrkimys jokaisen varusteen kohdalla mahdollisimman autenttinen jne. Kuulun pariin historian elävöitys seuraan, kamojen hintoja on turha kysellä..alkaa meikäläistä vaan vituttamaan kun tietää paljon on mennyt rahaa näihin. Tarkoitukseni ei siis ole elvistellä mitä kaikkea omistan, vaan listata jos jotain nyt oikeasti kiinnostaa. Viitteenä jotain historiallista periodia, tai ainakin aikaa johon itse varusteeni miellän ja käytän.

2 x Viikinkimiekkaa (1000-luku),
Pitkämiekka ( 1399-1499),
Machete (1399),
Falchion (1450)
Kirves ("ajaton")
Keihäs ("ajaton")
Tikari (1400)
Puukko ("ajaton")

Buckler (1400-luku)
Viikinkikilpi (1000-luku)

Sallet & Bevor (1450)
Kattilakypärä (1300-luku)
Spangenhelm (1000-luku)

Rinta- ja Selkäpanssari (1450)
Spaulderit (1399)
Polvikupit (1399)

+ Pienenpää historiallista roinaa ja vaatteita ihan pirusti joka lähtöön. Mahdollisuus yöpyä&matkustaa luonnossa (talvellakin) 100% autenttisesti.
 
Pistetään nyt vielä vaikka kuvaa kaveriksi. Setissä siis kuvattuna minun 1450-luvun yläosa, jalkapanssareita en käytä polvikuppien lisäksi ollenkaan. Plop
 
Sama ajatus minulla. Eikös niillä joillakin ollut aika ohuet haarniskat (muuten mistä tuo nimi tulee) .
 
orwiz said:
Sama ajatus minulla. Eikös niillä joillakin ollut aika ohuet haarniskat (muuten mistä tuo nimi tulee) .
Millä niillä joillakin? Ritareilla? Ehei! Jalkaväki? Ei yleensä edes haarniskaa.
 
No historialliset paksuudet vaihtelivat reilu millistä kahteen. Omani taitaa olla sitä 1.5mm luokkaa.
 
Ihan hyvältähän toi näyttää (siis mitä paksuuteen tulee, yleisesti ottaen helvetin magee!), ja ei ne "oikeatkaan" peltipuvut yleensä ihan lommoitta tappeluista selvinneet. Lisäksi jokainen voi sisimmässään miettiä, kuinka helppoa olisi taistella sentin paksuisesta teräksestä (ei siis alumiinista) tehdyssä haarniskassa.

Aiheeseen liittyen, tossa joku viikko takaperin tuli ostettua uusi kääntöveitsi ja pari päivää sitten toi posti neuvostoliittolaisen AK74-pistimen. Jälkimmäinen pitäisi jaksaa teroittaa, tänään voisi illemmalla kattella jos jaksais.
 
0.0000001233%

Laskiin justiisa nimittäin kuinka paljon täällä puhutusta on totta. 0.0000001233% oli tulos.

Aina välillä mietin että mikäköhän siinä on ettei meikä M&B:n foorumeilla siellä Suomiosiossa tuu pahemmin käytyä. Ei tarvi kun nähdä tämän ketjun otsikko niin muistuu mieleen se tosiasia, että miltei kaikki ovat hölmöjä nassikoita jotka jauhavat niin hirveää paskaa täällä, että rupiaa oikiasti särkemään päätä kun sitä lukee.
 
No niinhän se vähän on, ihan paska mesta. Tapetaan kaikki toisemme.

Jos tosin viittasit tohon mun edelliseen viestiin, niin se ei ollut paskapuhetta. PMC-juttu oli, mutta se olikin aika itsestäänselvää.
 
Ei sitä ole pakko käydä valittamassa täällä että mikä prosenttimäärä täällä olevasta puheesta on totta.

Jos ei jutut kiinosta, niin voisi antaa olla, sillä mikään muu ei ärsytä niinkuin aikuismaista esittävät ihmiset, jotka haukkuu muita lapsellisiksi.
 
Sitä paitsi... Minä olen täyttänyt suomi-foorumin lähes 4% ja lähes 95% puhumastani on totta joten tuossa luvussa on jotain vialla...
 
Minusta on typerää ryhtyä luettelemaan, että kuka puhuu totta ja kuka ei, ihan niinkuin on tyhmää valittaa siitä että kuinka paljon ei ole totta.
 
Back
Top Bottom