Armeijan harmaisiin

Users who are viewing this thread

Ilmeisesti 2014 aloituspaikat on täynnä, joten luultavasti menen sivariin. Tarkoituksena olis päästä opiskelemaan heti sen jälkeen.
Muuten olisin inttiin ilman muuta mennyt, tosin nyt pääsen kaupunginteatterille, jossa olin työssäoppimassa viime keväänä. Siellä on mahtava porukka ja tykkään itse rakennuksesta. :smile:
Jos en tuonne teatterille olisi päässyt niin sitten varmaan 2015 armeijaan, ei oikein nuo muut sivarihommat kiinnosta...

Välivuosi olisi aika meh, sillä aika vaikeaa päästä minnekään vuodeksi(tai alle) töihin, enkä jaksa kotonakaan istua.
 
Lähinnä koitan vaan päästä jatko-opiskelemaan mahdollisemman nopeasti. Intissä en näe oikein muuta hyötyä, kun kunnon kohotus, joitakin itsepuolustustaitoja oppii (?) ja saa uusia kavereita.
Työssäoppimisjaksolla näin muutamia sivareita siellä teatterilla ja ainakin yksi oli äänen ja olemuksen perusteella täyshomppeli. Tuli revettyä oikein kunnolla sille.  :lol:

Tähän asti mitä olen kuullut niin kaikille ikätovereille on lätkäisty 2015 armeijan aloitusvuodeksi, tietysti 2014 peruutuspaikkoja saattaisi saada.
 
Jos kokee asevelvollisuuden sotkevan kohtuuttomasti elämäää tai se aiheuttaa muuten mielipahaa, kannattaa asiasta mainita lääkärille. Vielä vajaa vuosikymmen takaperin vapautuksia kirjoitettiin varmasti jonkun mielestä liian hepposin perustein, mutta subjektiivistahan se oma jaksaminen on ja kaikkea. Joka tapauksessa en usko että linja on nuista ajoista ainakaan tiukentunut.
 
Ainakin pari vuotta sitten omista mosista lopetti palttiarallaa 10 ekan kahden kuukauden aikana. Ja tämähän siis vain yhdestä patterista.

Koulutuspaikat/työpaikat (Siis vakinaisista hommista nyt puhe) eivät voi erottaa/katkaista sopimusta armeijan takia. Jos onnistut hankkimaan vakipaikan jostain ennen armeijaan menoa, sulla on oikeus päästä takasin samaan työpaikkaan samalla sopimuksella armeijan päätyttyä. Tietysti jos k.o. firma menee konkkaan, asia on eri, mutta ei lähdetä sille linjalle ollenkaan.
 
Jabbe said:
Ilmeisesti 2014 aloituspaikat on täynnä, joten luultavasti menen sivariin. Tarkoituksena olis päästä opiskelemaan heti sen jälkeen.
Muuten olisin inttiin ilman muuta mennyt, tosin nyt pääsen kaupunginteatterille, jossa olin työssäoppimassa viime keväänä. Siellä on mahtava porukka ja tykkään itse rakennuksesta. :smile:
Jos en tuonne teatterille olisi päässyt niin sitten varmaan 2015 armeijaan, ei oikein nuo muut sivarihommat kiinnosta...

Välivuosi olisi aika meh, sillä aika vaikeaa päästä minnekään vuodeksi(tai alle) töihin, enkä jaksa kotonakaan istua.
Jos ei nirsoile sijoituspaikan kanssa voi vielä hyvinkin päästä 2014 erään. Vekaralle ainakin menee lössiä ihan helvetisti.
 
Ek, ja nyt 2.vk kun uudet spollet tuli taloon ja ilmotin halukkuuteni aukkiin, ja 2.vk:ssa koulutetaan viesti alikit. Ek:ssa prikaatin kovin sisäkuri. Varsinki nyt näkee sen ku on tuolla 2.vk:ssa :grin: Aika eri meininki.
 
mr.master said:
Ek, ja nyt 2.vk kun uudet spollet tuli taloon ja ilmotin halukkuuteni aukkiin, ja 2.vk:ssa koulutetaan viesti alikit. Ek:ssa prikaatin kovin sisäkuri. Varsinki nyt näkee sen ku on tuolla 2.vk:ssa :grin: Aika eri meininki.
Jaa jaa, tiiänkin sen teidän toimistohuuhaan. :smile: Itehhän oon siinä viereisessä rakennuksessa, Tj-VPtrissä.
 
Back
Top Bottom