Angående sub-forumet.

Users who are viewing this thread

Swissky

Angående sub-forumet så är dom flesta besökarna svenska, många av dom andra skandinaviska användarna känner förmodligen ingen större lust att komma hit då dom tycker att det är för mycket centrerat runt Sverige och dess händelser. Så nu föreslår jag att vi börjar med att ändra alla trådnamn till multi-linguistiska som jag gjort med några få trådar, till en början. Sen gäller det väl kanske för oss svenskar att bättra lite på attityden i vissa lägen, alltså inte vara så kaxiga som händer alla människor ibland. Om ni har några förslag så kan ni posta dom här och så kan vi diskutera dom. Texten jag just skrev är också ett förslag, ni ska inte tro att jag försöker göra en kupp mot Ulf och styra det Skandinaviska sub-forumet med en järnhand.  :razz:
 
Nei, det trur eg ikkje er nødvendig. Det får berre vera opp til oss andre skandinavar å begynne å diskutere meir i staden, det kan hende det berre er meir å snakke om for svenskane sia de har dei der utrulege politiske motsetningane som vi ikkje har i Noreg og Danmark.
 
Gestricius said:
Angående sub-forumet så är dom flesta besökarna svenska, många av dom andra skandinaviska användarna känner förmodligen ingen större lust att komma hit då dom tycker att det är för mycket centrerat runt Sverige och dess händelser. Så nu föreslår jag att vi börjar med att ändra alla trådnamn till multi-linguistiska som jag gjort med några få trådar, till en början. Sen gäller det väl kanske för oss svenskar att bättra lite på attityden i vissa lägen, alltså inte vara så kaxiga som händer alla människor ibland. Om ni har några förslag så kan ni posta dom här och så kan vi diskutera dom. Texten jag just skrev är också ett förslag, ni ska inte tro att jag försöker göra en kupp mot Ulf och styra det Skandinaviska sub-forumet med en järnhand.  :razz:

59898284.jpg
  :wink:

Som Urgrevling säger, de andra Skandinaverna får börja ta mer plats och diskutera, sedan så tror jag att vi alla kan förstå varandra någorlunda bra att trådnamnen inte behöver vara på alla möjliga språk.
 
Tror inte Gest menade att problemet ligger i att folk inte förstår, utan snarare i att sub-forumet känns som en "svensk" plats istället för en "skandinavisk" plats.
 
Untitled var den enda som förstod mig.  :razz: Såklart att vi inte ska göra någon sorts "Skandinavier-kvotering" bara för att det finns många svenskar, menade endast att det är väldigt
Gestricius said:
centrerat runt Sverige och dess händelser.
 
Back
Top Bottom