Aloitus taktiikat

Users who are viewing this thread

Nyt kun en tälläistä löytänyt,niin tehdääs sellaane!Eli mikä on sinun pelitaktiikkasi?Eli millä "arvoilla" aloitat,esim. Oletko aivan rupuköyhä varkaan lapsi vai aateliston kersoja.Miten hankit alussa rahaa,millaisen joukon haalit itsellesi,kenen palvelukseen menet,jos ylipäätänsäkään kenenkään!

Omani on sellainen,että yleensä mahdollisimman hyvät arvot,eli saan heti alussa lipun itselleni.
Sen jälkeen hankin mahdollisimman monta miestä itseäni suojelemaan,about 15-25 alokasta,ei yhtään npc:tä,ne ovat ihan turhia omasta mielestäni.
Rahaa hankin yleensä aluksi bandiitteja tappamalla,aloitanperus loottereista,jatkan niin kauan kunnes saan itselleni hyvän varustuksen ja alaisuuteeni about 40-60 perusmiestä,tämän jälkeen katson kuka on vahvimmilla sodassa,ja liityn heihin.
Jne Jne :roll:

Teidän vuoronne!

Yleensä aateliston kakarana pelailen, saa edes jotain tavaroita alkuun ja enemmän renownia.

Loottailen alkuun yksin rhodokkien kyliä ja hommailen siinä varusteita ja kunnon hevosen. Sitte vähän porukkaa mukaan, voi ryöstellä nopeemmin. Kun tarpeeks rahaa, otan sen medic NPCn mukaan, liityn swadiaan ja rupeen tahkomaan swadian knighteja.

otan alus ton veteran warriorin ja sit kaikki ylimmät mitkä tulee, teen kaikkii tehtävii ja värväilen vaegir ukkoja ja jossakin vaihees liityn joko swadianii tai vaegireihi

ite en tykkää veagrisin joukoista. joko nord jalkäväki tai swadian ratsuväki on yleensä pääjoukkoni. jalkäväke voi olla joskus hyvä tukea rhodokkien jalkajousijoukoilla(mutta niitä hankin yleensä vasta kun olen vallannut jonkun kaupungin tai linnan)

Jooh alottelen Huntterin lapsena ja tapan sea ridereitä sitten liityn maahan joka pärjää heikosti sodassa jotta voin "pelastaa" ne sitte ku on porukka koossa eiku linnoja valtaamaan ja loordeja vastaan taistelua

Yleensä aloitan keskivertoaloituksella, eli kauppiaan tai soturin poika yms.
Sitten hankin jonkin verran rahaa, koulutan recruitteja, tapan banditteja ja loottereita ja sitten jossain välissä ehkä menen jollekki kunkulle tai perustan oman kuningaskunnan.
Onko muuten väliä sillä, mikä on syy seikkailuun? (kosto, rahan tai vallan kaipuu yms.)

are11 said:
Yleensä aloitan keskivertoaloituksella, eli kauppiaan tai soturin poika yms.
Sitten hankin jonkin verran rahaa, koulutan recruitteja, tapan banditteja ja loottereita ja sitten jossain välissä ehkä menen jollekki kunkulle tai perustan oman kuningaskunnan.
Onko muuten väliä sillä, mikä on syy seikkailuun? (kosto, rahan tai vallan kaipuu yms.)

Abrakadabra! (Pöljille tiedoksi, että vastaus löytyy ensimmäisen viestin spoilerista)
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,67497.0.html

Itse aloitan aina jonkinlaisena nomadin äpäränä ja varkaana tai soturin poikana ja hoviherran aseenkantajana.

Treenauksen läpäistyäny hankin itselleni joukkoja useinmiten tähän tyyliin:          3/6 swadiaaneja (ritareita ja muutama kersantti ja varsijousimies)        2/6 khergittejä (jousiampujia)          1/6 nordeja ja vaegirejä (jalkaväki ja jousiampujat)

Sitten ryöstelen Swadian vihollisten (paitsi khergittien) kyliä sekä kierrellä turnajaisissa ja tapan rosvoja hotka tulevat vastaan. Kerättyäni rahaa ja mainetta ostan itselleni "heavy balanced great war axe" tai jonkinlaisen kirveen ja jousen sekä nuolia panssariksi tyylikkään levyhaarniskan.

Tämän jälkeen alan kierrellä mailmaa etsien joukkiolleni upseereita mutta hyväksyn vain seuraavat :  Lezalit (toinen komennossa),  Rolf (Ritariksi),  Marnid (myyntiosaston päällikkö),  Borcha (Tiedustelu päällikkö),  Nizar ( porukan kalsareissaan kulkeva aseeton runoilija).

Saatuani vakio tiimini kasaan etsin heikosti puolustetun linnan (ei swadiaanien) ja valtaan sen. Tämän jälkeen liityn äkkiä Swadian kuningas kuntaan.

Swadian ollessa läskeimmillään minun lippuni liehuessa kahden kaupungin yllä ja kun peli alkaa tuntua tylsältä päätän alkaa kapinoida Lady isolla of Sunon kanssa.

jne. jne. jne.

nimi Sven Dufva, carater valikko, statistiks ja import carachter, tolla ukolla oon pelannu liki 8 eri modia, pitempään kuin lääkäri suosittelee, joten sen kaikki taidot on 500+. sit vaaan iso lauma modin parhait juosi miehiä ja silleen.  :mrgreen:

ko said:
nimi Sven Dufva, carater valikko, statistiks ja import carachter, tolla ukolla oon pelannu liki 8 eri modia, pitempään kuin lääkäri suosittelee, joten sen kaikki taidot on 500+. sit vaaan iso lauma modin parhait juosi miehiä ja silleen.  :mrgreen:

No nyt on iskenyt lukihäiriö, kun piti lukea useampaan kertaan.

Itse en muuten peleissä oikein perusta ylivoimaisesta hahmosta. Pyrin kyllä useimmiten rakentamaan mahdollisimman tehokkaan tyypin, mutta parhaimmillaan pelit ovat alussa, jossa ukko on niin perseestä, että rikkinäinen donitsikin on aarre.

Mjoo, ihan mielenkiintoisia taktiikoita porukoilla. Mä itse aloitan ihan vaan jollain aatelisäpärällä joka listii ryöväreitä, kerää vähitellen sotajoukkoa ja suorittaa tehtäviä. Vasallien kunnioitus on kaikki kaikessa, kannattaa siis hommata paljon kunnioituspisteitä. Yleensä tapana ollut liittyä Swadian joukkoihin, tahkota aina marsalkaksi asti ja sitten ryhtyä petturiksi(Lady Isolla of Suno <3) ja syrjäyttää Kuningas Harlaus asemastaan. Poor bastard.
Suosin sotajoukkoina ihan perus kävelyukkoja, jotka khergittejä vastaan kerääntyy kivaan läjään ja mätkii ohi ratsastavia hunneja hilppareilla perseeseen. Muita perusheeboja vastaan käydään ihan tavallista mättöä, kaksi riviä, jousimiehet takana ja miekkamiehet hyökkäävät järjestyksessä suoraan päin vihollisia - minä kärjessä raskaalla aseella.
Aseistuksesta puheenollen, käytän yleensä raskaita panssareita joihin ei tavallinen luikku tehoa, nopeakäyttöistä tavallista jousta, kahdenkäden asetta sekä kilpeä. Ei sillä kilvellä tule torjuttua muuten kuin rynnätessä tikapuita pitkin ylös nuolisateen keskellä aikeinaan valloittaa vihollislinnoitus, joten tyydyn vihollisen sekaan päästyä vain huitomaan aseellani tusinan vihollisia maahan, ja sitten annan joukkojeni hoitaa loput.

No jaa, onhan ne kiinnostavia tapoja. Mutta itse hankin vain joukot, pyrin Vegiareille ja alan heti polttamaan Swandianeittejen kyliä.(rahaa varten). Hyvät joukot kehittyy automaattisesti ja niin edespäin... Ja niin pelkkiä kightejä, koska ratsumiehet jättää alleen jalkamiehet.

Aloitan aatelisen äpäränä, ryöstelen kyliä, hakkaan rosvoja ja hankin jonkintasoisia varusteita. Liityn johonkin maahan ja kasaan armeijan. Joukkojeni koostumus riippuu maasta, eli nordeilla ja rhodokeilla jalkaväki, khergiteillä ratsuväki, swadialla pääasiassa ratsuväki ja vaegireilla suurinosa joukoista jousimiehiä. Uudella hahmollani liityn nordeihin kai.

Renownin farmaus on niin ketuttavaa hommaa että aloitan aateliston edustajana. Taistelen aluksi loottereita vastaan xp:tä keräillen, siirtyen pikkuhiljaa kovempiin aineisiin. Kaikki levelit menee älykkyyteen ja karismaan. Loppujen lopuksi hahmosta tulee sellainen 6 str 4 agi nyhverö, jolla on paljon rahaa, muutama todella vahva hero ja sellainen 200 miehen armeija. Armeijan koostan aina siitä factionista, mihin kuulun. Taistelussa käytän hevosta, military pickiä ja lancea factionista riippumatta. Herot on sitten semmosia 30 str 30 agi tankkeja, joilla on järeimmät panssarit ja vahvimmat hevoset mitä kaupoista saa.  Ihan vaan tiedoksi: käytän realistista tallennusta ja maksimivaikeustasoa(auto-block tosin päällä). Ei koodeja eikä modeja.

Back
Top Bottom