2012..Wth?

Users who are viewing this thread

polovolo

Banned
Det har ju snackats en del om att armagedon ska "slå in" 2012 och att hela mänskligheten ska gå under pga av den..men ärligt talat så fattar jag ingenting, ska jag dö när jag är 17 eller är det bara skitsnack? Diskutera och förklara, för jag är förvirrad..
 
Ragnarök, man, ragnarök!

But seriously, we humans can not control the planet- so just live your life and don't worry about what you can't change! Just accept what will come (or won't come) and live with it!  :smile:
 
Vanemuine said:
Ragnarök, man, ragnarök!

But seriously, we humans can not control the planet- so just live your life and don't worry about what you can't change! Just accept what will come (or won't come) and live with it!  :smile:

Men jag vill inte dö av nån jordbävning eller Tsunami eller whatever, jag vill dö en ärorik död, av stål eller bly, inte nån sketen naturkatastrof...darnit..
 
Det var väl maya eller inca indianerna som förutspådde jordens undergång till år 2012. Det ska bli spännande att se ifall de hade rätt :razz:
 
Marcus Brutus said:
Det var väl maya eller inca indianerna som förutspådde jordens undergång till år 2012. Det ska bli spännande att se ifall de hade rätt :razz:

Maya och bibeln, Spännande!? Är du döds benägen eller? (vänta lite, den meningen funka väl?)
 
Jag tror inte ett dyft på sånt. Var det inte maya indianerna som spådde att jorden skulle gå under 24 december 2008 eller nåt sånt? Och det kan vi ju enas om att den inte gjorde :smile:
 
Tarr said:
Jag tror inte ett dyft på sånt. Var det inte maya indianerna som spådde att jorden skulle gå under 24 december 2008 eller nåt sånt? Och det kan vi ju enas om att den inte gjorde :smile:
Fast det var väl forskarna som gjorde felberäkningar och inte mayorna som gjorde fel?
 
NaglFaar said:
Jag tror bara att det är hokus pokus. Inte fan ska jag dö iaf, det är ett som är säkert.

Hoppas/Antaglien..Men **** vilket snack det kommer bli när det blir 2012.
 
Mayakalendern slutar år 2012, men det finns inga som helst belägg för att jorden ska gå under då, vilket mayaindianerna inte heller hävdar. Ledande forskare på mayakulturen hävdar att mayafolket hävdar att människan ska vara färdigutvecklad då (eller nåt i den stilen). Att jorden ska gå under är bara en fånig myt född på youtube m.m. Dock hävdar forskare nu att det kan komma att bli en kraftig solstorm runt 2012, som kan skada elnäten. Personligen tycker jag att den troligaste förklaringen är att de helt enkelt tyckte att det var onödigt att rita upp en kalender för flera tusen år framåt i tiden och helt enkelt nöjde sig med 2012.
 
Gule said:
Mayakalendern slutar år 2012, men det finns inga som helst belägg för att jorden ska gå under då, vilket mayaindianerna inte heller hävdar. Ledande forskare på mayakulturen hävdar att mayafolket hävdar att människan ska vara färdigutvecklad då (eller nåt i den stilen). Att jorden ska gå under är bara en fånig myt född på youtube m.m. Dock hävdar forskare nu att det kan komma att bli en kraftig solstorm runt 2012, som kan skada elnäten. Personligen tycker jag att den troligaste förklaringen är att de helt enkelt tyckte att det var onödigt att rita upp en kalender för flera tusen år framåt i tiden och helt enkelt nöjde sig med 2012.

hmm det låter logiskt, tack, du rädda min dag!  :razz:  men vad exakt är en solstorm?
 
Gule said:
hmm det låter logiskt, tack, du rädda min dag!  :razz:  men vad exakt är en solstorm?

Solstorm! Woohoo! Då kanske vi slipper det här tråkiga vädret och får det varmt och soligt året om!  :mrgreen:
 
polovolo said:
hmm det låter logiskt, tack, du rädda min dag!  :razz:  men vad exakt är en solstorm?

Jag vet inte exakt vad det är men det händer ofta, det är bara det att de oftast är svaga. Hur det fungerar är jag inte heller säker på men jag tror att det har något att göra med att solen skickar ut elektroner som kraschar in i jordens atmosfär och då blir det någon magnetisk effekt, det är så norrsken uppkommer om jag inte minns fel. Hursomhelst så är det den starka magnetismen som slår ut elektroniken. 
 
Titts på filmen "Knowing". Fast de stavade med en siffra som "Know1ng"..

Det är en typ av "vulkanutbrotts-effekt" då solen spottar ut massiv strålning. Denna strålningen gör gradvis hål i vårt ozon lager. Detta sker inte ofta och inte i större styrka. Men förstörs vårt ozon lager så skyddas vi inte av solens strålning och alla dör när jordens yta plötsligt blir lika varm som Merkurius..
Är det något vi ALLA skulle kunna dö av samtidigt är detta mest troligt eftersom skolen har växt och ökat i värme under många miljoner år. Så det kan ske som de gör i filmen och jorden grillas. Men vi lär ha dött av solen innan den går och blir "supernova".

Oroa er mer för det :razz: Men detta lär inte ske i vår livstid. Möjligt att vi kan känna av en ny istid innan vi dött.
 
BlodsHammar said:
Titts på filmen "Knowing". Fast de stavade med en siffra som "Know1ng"..

Det är en typ av "vulkanutbrotts-effekt" då solen spottar ut massiv strålning. Denna strålningen gör gradvis hål i vårt ozon lager. Detta sker inte ofta och inte i större styrka. Men förstörs vårt ozon lager så skyddas vi inte av solens strålning och alla dör när jordens yta plötsligt blir lika varm som Merkurius..
Är det något vi ALLA skulle kunna dö av samtidigt är detta mest troligt eftersom skolen har växt och ökat i värme under många miljoner år. Så det kan ske som de gör i filmen och jorden grillas. Men vi lär ha dött av solen innan den går och blir "supernova".

Oroa er mer för det :razz: Men detta lär inte ske i vår livstid. Möjligt att vi kan känna av en ny istid innan vi dött.

Äh vi är vikingar, lite is tål vi  :smile: tycker dock synd om alla andra.
 
NaglFaar said:
Fan vad nöjd jag hade blivit om vi hade fått en ny istid.
Pulka och grejer :grin:

Det blir lite jobbigt sen bara när man får hacka sig igenom 1 kilometer is för att komma ner till huset! :smile:
 
Back
Top Bottom