1.6.4 Yaması İçin Tavsiyeler.

Users who are viewing this thread

STR Kaos

Recruit
- Artık Ansiklopediye Girildiğinde Çökme Sorununu Çözün

Her yeni yama geldiğinde bu sorun nedense baş gösteriyor.


- Bozuk Kayıt Sorununu Çözün.


- Discord Durumunda "Mount Blade Bannerlord Oynuyor" Olarak Yazsın.


- Görev Aldıktan Sonra Yerleşkeyi Harita Üzerinde Göstersin

Görev, eğer "ben halledeceğim" şeklinde aldıysak, hangi yerleşke olursa olsun bu yerleşkeyi harita üzerinde otomatik göstersin

- Barış Yaptıktan Sonra Kaç Gün Barışık Kalacağımızı Diplomaside Gösterin.

Eskisi gibi hemen savaş açayım hemen barış yapayım yok fakat sorun şurada; kaç gün barışık kalmak zorunda kaldığımızı gösteren bir gösterge yok. bunu lütfen diplomasi kısmına ekleyin.

warband'da aynı mekanik vardı.

- Oyun Başında Ticaret Yeteneği Yüksek Yandaş Ekleyin.

Anladığım kadarıyla ticaret yeteneği bizden yüksek yandaşlar kervan kurduğunda bizim ticaret yeteneğimiz artıyor( zira ben 3 tane kervan kurmama rağmen ticaret yeteneği artmadıysa oyun mekaniğinin böyle olduğunu düşünmeye başladım ). Buda demek oluyor ki bizim ticaret yeteneğimiz hiç artmayacak.

- İnformation Sisteminize Rakip Ordunun Nerede Olduğunu Söyletin.

Şu anki sistem rakip ordular hariç her şeyi söylüyor tabi orası ayrı.

- Mareşeller Politikasını Eski Hale Getirin.

Tam olarak hangi politikaydı hatırlamıyorum fakat 5 lwl üstü klanların ordu kurma nufusu azaltırken, 5 lwl altı klanların ordu kurma nüfusu fazlalaştırıyordu. düşük seviyeli klanlar krallığı ordu kurup saçma sapan yerlere sürükleyerek derebeylerin esir düşmesine sebep oluyor.

- Aynı Medeniyetten Olduğumuz Zaman Şehrin Fazladan Sadakat Vermesini Sağlayın.

Vali aynı medeniyetten olunca fazladan sadakat veriyor da, sahibi aynı medeniyetten olunca neden vermiyor ?
yada sahip farklı medeniyetten olunca eksi sadakat veriyor da neden sahip anı medeniyettenken fazladan sadakat vermiyor ?

- Paralı Asker Alımlarını Kolay Hale Getirin

Ben savaşın ortasında paralı asker klanının başındaki adamı aramak istemiyorum.

- Esirlerle Konuşma Özelliğini Getirin.

- Tutsakların kaçma ihtimalini azaltın

Ben yerleşkesi kalmamış ve lordlarının çoğu tutsak edip krallıkla uğraşmazken lordlar kaçtığından dolayı tekrardan bu krallıkla uğraşmak istemiyorum.

kalelere veya şehirlere tutsakların kaçmaması için belki bir proje daha ekleyebilirsiniz. ( wardband'da benzer mekanikler var)
 

Segrek1234

Sergeant at Arms
öncelikleri arasında bunlar yok malesef

eğer oyunu daha güzel ve oynanabilir şekilde devam ettirmek istiyorsan kullandığım mod listesi resimde.


calradia expanded modu haritayı genişletiyor

kingdoms olanı ise efsane yeni krallıklar ekliyor oyuna

open source armory bu mod için gerekli çünkü yeni krallıklara yeni zırhlar silahlar ekliyor

diplomacy warband dan biliyorsundur diplomasiyi bir nebze olsun güzelleştiriyor ama halen geliştiriliyor

improved garrisons zaten vazgeçilmezi oyunun. kendi kalene/şehrine önünde dolaşan haydutları öldüren bir birlik oluşturuyorsun ve komut vermen ile garnizona saldırı anında geri dönüyorlar. sonra bir asker toplayıcısı oluşturuyorsun sen kalede otururken parayla sana asker topluyor falan filan kalendeki/şehrindeki askerleri talim yaptırıyor

better time çok iyi 4. bir ana harita hızlandırma ekliyor

freelancer de olmazsa olmaz. istersen bir lorda paralı asker olarak katılabiliyorsun istersen kervan muhafızı olabiliyorsun sığınak kurabiliyorsun bir sürü yeni özellik ekliyor oyuna

rts camera f10 a bastığında totalwar camerası gibi yukardan bakmanı sağlıyor ve komutlar verebilyorsun askerlerine. mesela düşman okçusuna fareyi getirip (elinde menzelli silah olmayacak komut vermek için) 3 e basıp atlıları seçtiğinde farenin topuna tıklıyorsun ve atlılar düşman okçusuna focus oluyor efsane bişey. bir de L tuşuydu sanırım ordan sağda time scare diyor ordan 2.5 yaparsan savaş esnasında " İ " ye basıp savaş hızını artırabiliyorsun kalan son 5-6 atlıyla uğraşırken hızlı zaman geçiriyorsun işte

custom spawns haritaya 40-50 tane yeni klan ekliyor paralı asker bölüğü bazısı oyun başında sana savaş açmış başlıyorsun kime dalıcam derdini ortadan kaldırıyor savaşarak kasmak için iyi öle her noktada da bitip seni yürütmemezlik yok

siegetower fix adında zaten yazıyo tw nin yapmadığını modcu yapmış

raise your banner modunda mesela yay kılıç ve ok kuşanan askerlere bir de sancak ekliyor yani 3 silah kuşanmış birlikler sancakta taşıyor 4. malzeme yerine. ama elinde değil sırtında ve çok hoş beğendim yani :wink:

realistic battle combat moduyla aslında onu en son yükle onun için sona bıraktım anlatmayı. oyun komple değişiyor yani savaş sistemi değişiyor yapay zeka üzerine geliştirme savaşlar öle 2 sn de bitmiyor katalar 2 kılıç darbesi ile ölmüyor. en muhteşem modlardan birisi ama sen hero olamıyorsun savaş alanında savaş alanındakilerden çok çok büyük farkların yok
 
Last edited:

STR Kaos

Recruit
Modlu oynamak daha iyi cidden fakat prensiplerim gereği bir oyunu önce normal bitiririm, sonrasında bu; hileli bitirme, modlu bitirme, oyun dosyalarıyla oynama... Şeklinde devam eder.

Fakat önceliğim normal bir şekilde bitirmek.
( Evet oyunu hala hiç bitiremedim)
 

Yasinrip

Veteran
Party ai overhaul and commands modunu da öneririm. Partindeki birliklere emir verebiliyorsun. Şurayı koru, orduya katılma...
Agricultureestate modunu da öneririm. Köylerde arsa almanıza izin veriyor. 800 altın veriyorsunuz (günlük 20 altın civarı veriyor) Ekstra köylerde haydutları çalıştırıp bir şeyler ürettirebiliyorsunuz. Köylerin işlevini arttırıyor :grin:
 

STR Kaos

Recruit
- Kuşatma kulelerinde birliklerin iç içe geçme sorununu çözün.
- bir yoldaşı birliğe alıp üstüne zırh ve silah aldıktan sonra o yoldaşı attığımızda üstündeki zırhlar ve silahlar tekrardan sıfırlanmasın.
 

Segrek1234

Sergeant at Arms
- artık diyorum şu ansiklopedide diyorum gezerken oluşan çökmeleri diyorum düzeltseniz mi?

1.6.3 ve 1.6.4 hiç oynamadım. demircilikte Üretilmiş Cirit yazıyordu adını değiştiriyorduk 2. de tekrar isim yazmak zorunda kalıyorduk. 1.6.2 de de kopyalama hatalıydı. 1.6.4 de bunlar düzeltildi mi acaba ?
 

Segrek1234

Sergeant at Arms
Kullandığın modlardan kaynaklanıyor olabilir bu durum. Modları kaldırıp oyun dosyalarının bütünlüğünü doğrulayıp denesene birde.
moddan da kaynaklanıyorsa tw nin çözmesi lazım. 8 yıl oyun geliştirdiler 2 yıldır erken erişimde halen çökme bilmem ne eklenen birşey de yok. çökmeyecek arkadaş mod da çökmeyecek madem oyunu yapmıyorlar modcular yapsın biz fix ediyoruz diyorlar modcuyada destek çıkacak
 

STR Kaos

Recruit
1.6.3 ve 1.6.4 hiç oynamadım. demircilikte Üretilmiş Cirit yazıyordu adını değiştiriyorduk 2. de tekrar isim yazmak zorunda kalıyorduk. 1.6.2 de de kopyalama hatalıydı. 1.6.4 de bunlar düzeltildi mi acaba ?
o söylediğin 1.6.3 yamasında da hala sorunlu. diğer yandan soruna dönersek inan bana yapımcılar buradaki yazıları okuyorlar mı bilmiyorum.
 

Segrek1234

Sergeant at Arms
yok beya ne okuması
ilk başlarda okuyor gibi davranıyorlardı 2020 temmuza kadar falan bişeyler yazıyorlardı sonra koyverdiler gitti herkes kendi kendine 1 yıl felen gelin güvey oldu şimdi yeni yamalarda bile foruma mesaj atan yok
 

STR Kaos

Recruit
- Hangi Görev İçin Hangi Özellikler İsteniyor Bunu Gösterin.

Görev yapmak için yanıma yandaş alacağım fakat hangi görevler ne özellikler istiyor bilmiyorum. eski görev sisteminde en azından bu görülüyordu. fakat şimdi baktığımızda bu görünmüyor.

- Görevleri Tamamladıktan Sonra Neler Artacak Gösterin.

Suçluluk arttıran yada onurumuza zarar veren görevler varsa lütfen bunları belirtin.

- Demircilikte Varsayılan Özelliğini Getirin.

Fazla para kazandıran çift elli bir kılıç var. bu parçaları demirciye her girdiğimizde tek tek seçmek yerine sağ tıka " varsayılan hale getir" şeklinde bir özellik getirerek işler daha kolay olabilir.

- Ordudaki Askerleri Seviyeye Göre Sıralama Özelliği Getirin.
 

tozinn02

Recruit
Bi saniye, hiçbir yama notunda göremedim fakat, artık barış ilan edildiğinde, belli bir süre mi var karşı tarafın yada senin barışı bozabilmen için?


Oyunda her şey okey bence, birkaç sıkıntı haricinde... şu saçma sapan snowball, bunun için başlık açmayı düşünüyorum, bir ümit okurda, yeniden tasarlarlar...

Düzeltilmesi gereken en büyük sorun, partilerin ve özellikle krallıkların yapay zekası/davranışları.

Krallığımdan birisi ordu kuruyor, 2000 kişi var ordusunda, haritada boş boş dolanıyor, aseray elimdeki onira kentini kuşatıyor, izliyorum ordum ne yapacak diye, oniranın dibinden geçip gidiyor, alakasız yerlere gidiyor, takılıyor orada.. Ya şehri savunsana be adam..

Krallık davranışları ise şu şekilde, krallık kurduğunuzda 5 dakikadan fazla barış halinde duramıyorsunuz, hele late gameda, bütün krallıklar size düşman oluyor, sen istediğin kadar nüfuz harca, haraç öde, eğer onlar sana savaş ilan etmezse, krallığındaki vassallar oylama yapıp seni savaşa sürüklüyor, sanki oyun, uzadıkça uzamak için elinden geleni yapıyor. Mount and Blade gibi bir sanboxun, seni tek bir şey yapmaya zorlaması çok saçma, bu mekaniğin düzeltilmesi lazım... (yeter artık bitirmek istiyorum!) bir şehri kuşatıyorsun, şehirden 2 adım öteye git, oyunun başında elediğin krallığın son klanından bi eleman geliyor, giriyor senin 50 garnizonlu şehrine, sürpriz... Tekrar kuşat şehri...

Hele bir Onira var ki... Varsa oyunda bir yerleşkenin başına neler geldiğini gösteren bir log falan, yahu şehir 30 kere falan el değiştirmiştir hiç abartmıyorum, 8 kere falan isyan çıktı şehirde... Ordu şehri kuşattıysa biraz nöbet tutsun, devriye falan gezsin, çok uçuk kaçık, mekaniller değil, en azından şu barış olayı düzeltilsin, en azından 100-150 gün falan barış yapılsın, oyun uzayacaksa en azından barış halinde olma durumundan uzasın...

Bir de düzeltilmesi basit bir sorun, demircilik. Asla yapmadım, çünkü ben bunu bi exploit olarak görüyorum, yahu 5 tane ucunda demir olan çubuk parçasına adam 1 şehir 2 kale veriyor...


Gelecek patchlerden beklentilerim ise, savaş yapay zekasının iyileştirilmesi/genişletişmesi, birliklere verebileceğimiz emirlerin çeşitliliğinin arttırılması(yayı çek, ateş! gibi...)

karşı tarafın farklı stratejiler uygulaması(sağ ve sol flankten süvariler, ortadan piyadeler ve arkasından okçular, her savaşta böyle olunca bayıyor...)

süvari birliklerinin azda olsa bufflanması, koltuklanmış kargı vuruşu yapabilmesi, çift elli nerf..

geri çekilme komutuna handikap eklenmesi, 5 tane köylü, 1 mancınıkla kale savunmasına girsen sadece geri çekil spamlayarak, karşı tarafın sayısını önemsiz kılabiliyorsun, 100,1000 hatta 10000..
 
Last edited:

STR Kaos

Recruit
Bi saniye, hiçbir yama notunda göremedim fakat, artık barış ilan edildiğinde, belli bir süre mi var karşı tarafın yada senin barışı bozabilmen için?
aslında sadece eski yamalara kıyasla barış yapar yapmaz 1 2 güne savaş açmama olayı var bu kadar fakat sorun şurda 6-7 güne savaş açıyor bu seferde.
Düzeltilmesi gereken en büyük sorun, partilerin ve özellikle krallıkların yapay zekası/davranışları.
buna cidden katılıyorum.
Krallığımdan birisi ordu kuruyor, 2000 kişi var ordusunda, haritada boş boş dolanıyor, aseray elimdeki onira kentini kuşatıyor, izliyorum ordum ne yapacak diye, oniranın dibinden geçip gidiyor, alakasız yerlere gidiyor, takılıyor orada.. Ya şehri savunsana be adam..
birde ordu toplanıyor muhabbeti var. adamlar kuşatma yapıyor bizim vasal 2klık ordu topluyor kuşatmanın ters tarafında. o ordu tam 2k olmadan asla hareket etmiyor. sen kuşatmaya yürüsen ordu zaten 2k olacak. sen ordu toplanacak diye beklediğinden şehir düşüyor.
Krallık davranışları ise şu şekilde, krallık kurduğunuzda 5 dakikadan fazla barış halinde duramıyorsunuz, hele late gameda, bütün krallıklar size düşman oluyor, sen istediğin kadar nüfuz harca, haraç öde, eğer onlar sana savaş ilan etmezse, krallığındaki vassallar oylama yapıp seni savaşa sürüklüyor, sanki oyun, uzadıkça uzamak için elinden geleni yapıyor. Mount and Blade gibi bir sanboxun, seni tek bir şey yapmaya zorlaması çok saçma, bu mekaniğin düzeltilmesi lazım... (yeter artık bitirmek istiyorum!) bir şehri kuşatıyorsun, şehirden 2 adım öteye git, oyunun başında elediğin krallığın son klanından bi eleman geliyor, giriyor senin 50 garnizonlu şehrine, sürpriz... Tekrar kuşat şehri...
bunun olması aslında normal fakat bence anormal olan bize dost olan derebeylerin bize gelip otomatik olarak katılmaması. yani illa ben gideceğim klanı arayıp bulacağım sonrasında ise parasını verip klanı kendime katacağım. cidden uzun iş.

bunun için mod kurmayı bile denedim. consider my kingdom diye bir mod. fakat onunda sorunu şu; yama güncellemeyi bırakmış ondan dolayıda çalışmıyor.
Hele bir Onira var ki... Varsa oyunda bir yerleşkenin başına neler geldiğini gösteren bir log falan, yahu şehir 30 kere falan el değiştirmiştir hiç
bunun içinde improven garrison modunu indirim fakat şehrin bende olmadığında sorun çıkıyor. şehri başkasına veriyor içine askeri bizim koymamız lazım fakat 5 krallıkla savaşırken...

hani sizin dediğiniz o 5 dklık ara varya ha işte o ara gidip bana dost olan derebeyi bulacağım ( sadece derebey bulursak belli zaman sonra bize ihanet edip tekrardan kendi krallığını katılıyor. ) onu kendi tarafıma geçireceğim.

4 - 5 krallıkla savaşı, kuşatmayı, orduları bırakacağım derebey arayacağım. cidden yok artık.
8 kere falan isyan çıktı şehirde...
ben şunu fark ettim. krallardan sadece rhagae'ya şehirde isyan çıkmaması için aynı medeniyetle olan vasalaara şehri veriyor. fakat onun algoritmasıda orda ve geç oyunda batırıyor.
 

STR Kaos

Recruit
Ordu şehri kuşattıysa biraz nöbet tutsun, devriye falan gezsin, çok uçuk kaçık, mekaniller değil, en azından şu barış olayı düzeltilsin, en azından 100-150 gün falan barış yapılsın, oyun uzayacaksa en azından barış halinde olma durumundan uzasın...
buna katılıyorum.
Gelecek patchlerden beklentilerim ise, savaş yapay zekasının iyileştirilmesi/genişletişmesi, birliklere verebileceğimiz emirlerin çeşitliliğinin arttırılması(yayı çek, ateş! gibi...)

karşı tarafın farklı stratejiler uygulaması(sağ ve sol flankten süvariler, ortadan piyadeler ve arkasından okçular, her savaşta böyle olunca bayıyor...)

süvari birliklerinin azda olsa bufflanması, koltuklanmış kargı vuruşu yapabilmesi, çift elli nerf..
+1
Bir de düzeltilmesi basit bir sorun, demircilik. Asla yapmadım, çünkü ben bunu bi exploit olarak görüyorum, yahu 5 tane ucunda demir olan çubuk parçasına adam 1 şehir 2 kale veriyor...
şehir ve kale satın alındığını bilmiyordum.
.
 
Top Bottom