Search results for query: *

  • Users: Gule
  • Content: Threads
  • Order by date
  1. Gule

    6:e Juni

    Idag är det Sveriges nationaldag, för 487 år sedan valdes Gustav Vasa till kung efter att vi blivit kvitt det Danska förtrycket. Själv sitter jag i en segelbåt ute i det vackra Roslagen, som en gång i tiden var bas för de Svenska vikingafärderna ner till Miklagård. Här har det sjungits om Calle...
  2. Gule

    Bra program på NRK och/eller DR?

    Hej allesammans! Jag har en lite galen idé, att jag ska bli kunnig i Norska och Danska, genom att titta på Norska respektive Danska TV program. NRK har likt SVT en internet tv tjänst, där man kan titta på programmen, DR har säkert också det men jag har bara hittat live-tv. För att detta ska...
  3. Gule

    Hur talar ni?

    Häromkvällen noterade jag att jag talar på ett helt annat sätt än jag skriver, det är lustigt hur vissa ord som t.ex. "det" kan bli "de" och till och med "re". Ta t.ex. frasen "Det är så det är", självfallet skriver jag alltid precis så men när jag talar så säger jag "De e så re e". Fredrik...
  4. Gule

    När började du lira M&B?

    Ja som rubriken säger, när stiftade ni bekantskap med Mount&Blade? Själv vill jag minnas att när jag första gången kom i kontakt med Mount&Blade så var det i en stuga i Järvsö, spelet var då i version 0.35x, det var alltså länge sen(så tidigt som 2004 tror jag). Sen dess har jag lirat lite till...
Back
Top Bottom