Search results for query: *

  1. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Đяαкøℵ said:
    Dest45 said:
    Đяαкøℵ said:
    I would love if you YOURSELF could execute lords in Bannerlord. For example have them imprisoned in a city, and when you choose to execute them, you don't get some crappy thing like "____ Has been executed etc etc", you get to actually choose an axe or a sword, be on stage with people watching and cut him up, like an overhead swing decapitation, and people will be in awe after you kill him, such things.
    don't care about decapitation. Would just like the option to impale a lord with my sword or spear after a battle. We don't all have cities either :razz:
    Well. Fair point. Doesn't have to be your city.

    I imagine a scene where I captured the lord but lost all of my soldiers and I have no town so I have to behead him all alone with cow acting as a crowd.
  2. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Đяαкøℵ said:
    You can also see "Varnovapol" (Which is basically Varna and Sevastopol, both seaside slavic cities together) on the piece of land that slightly curves inward of that lake, and vaguely resembles the Crimean peninsula, where Sevastopol is.

    All thoses inner sea would realy work well with ships.
  3. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Styo said:
    Đяαкøℵ said:
    [SPQR]Eduard said:
    Okay guys.... So i think we should wait till 27th. September. 

    This will be the date of the next blog/ pre-order date/ beta release date/ release date.

    Choose by your own mind.
    2nd next blog (After the next blog, another one on the 27th) or beta release date.

    Updated release table.

    September 27, 2015 - Gameplay footage - Delayed - March 6, 2016
    September 27, 2016 - 13th Blog - On Schedule
    September 27, 2017 - Closed Alpha - On Schedule
    September 27, 2018 - Closed Beta - On Schedule
    September 27, 2019 - Early Access - On Schedule
    September 27, 2020 - Release - On Schedule

    Please no... I'm already waiting since too much time I can't handle it anymore  :cry:
  4. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Morelen said:
    Seeing these maps makes me want to ask: Am I the only one who finds the dark heavy strokes used everywhere (text and icons) to be visually abysmal?
    I mean, I adore the game, but the artistic direction on that one, for me, is a really bad one. Everything else on these maps are fine. Why oh WHY use these dark, pixelate, heavy strokes???

    It's easy to fix and I'm sure there will be an option about that so np man.
  5. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    DanAngleland said:
    Sildérion said:
    I was so bored that I picked up very bandit base et some of their names:

    I don't think those little cave/semi circular icons depict bandit bases, at least not the same kind as the Brotherhood base etc., because the bandit camps you named once zoomed in don't correspond to the positions of the icons which appear at the more zoomed out ranges.

    Damn you are right, idk what to think about that, maybe the icons are bugged, but I realy can't see what it represent because you look at the big map and the pictures of the Hidden Ones Base, you can see there is a little cave icon where the character actually is but we don't see anything on the zoomed pictures

    Edit: Actually I think it does represent the bandits bases because if you look at the village icons you'll see they are also displaced from where the village realy is on the map.
  6. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    wojter9 said:
    I would like to have some equipment weight system in Bannerlord. It could depend on how heavy is total amount of things we have on our character and the more it all weighs, the slower you move. I know that everything has its' weight in warband and even in normal M&B, but still I'm not sure if it works this way. If it's there - sorry, I didn't know that :wink:

    I'm gonna check the few videos that we have to see if I can bring some details about that, but it's still WIP so it might change.
  7. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    I was so bored that I picked up very bandit base et some of their names:




    The Hidden Ones


    Brotherhood Base and Lost Legion Base


    Big shot on the Brotherhood Base


    That one is impossible to read
  8. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    They had three inner sea so it would be a shame to do nothing with it.
  9. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Ateway said:
    Yabloko said:
    Beny said:
    After number 6681 the pleasure becomes routine  :sad:

    Then maybe you should stop sleeping with women and start taking castles.

    And take some antibiotics.

    You never know what STI you can get in thoses damn Rhodok's Brothel!
  10. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    Whatever, the important is that they do everything properly and also... THAT THEY RELEASE SOME BLOG LIKE YOU KNOW?!

    Holy **** I just realised they got me addicted to their blogs...
  11. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    The_lion_tiberias said:
    Be trendy TW, compete with eSports Games by introducing Matchmaking system & rank system. We all spent a lot of time on the solo but the main part is the multiplayer.

    For myself, I spent 3500 hours on the game. 500 is in Solo and the rest the multiplayer. So please TW, M&B is before anything else a Multiplayer game. Till the Bannerlord's release try to develop this aspect for the game.

    Bannerlord has so much potential to become viral as eSport game but we need Talesworlds.

    Wtf M&B is before everything a solo game. I honestly think there is much more people that prefer the solo to the multiplayer. Just check how many mods there is on this game for the solo, so yes they shoud upgrade the multiplayer with matchmaking and all, but you doesn't build a game like Mount and Blade around that, you build it around the solo clearly.
  12. Sildérion

    Mount & Blade II: Bannerlord Old Discussion Thread

    I used to stay on an other forum for BannersoonTM but it' so dead right now with the lack of news that i end up here. TalessoonTM hurry up please we are dying in the cold all alone with nothing to feed our appetite...
  13. Sildérion

    Does this work with v1.153 SP?

    Well I have a big problem I don't do any damage and my allies and enemies either.  :neutral:
  14. Sildérion

    Journal d'un vétéran: Et ça recommence!

    J'ai eu ce qu'on va appeler un méga problème d'ordinateur (Alors que celui-ci était tout nouveau Alleluia!) (Notez l'utilisation du "était") donc c'est mort pour ma série, cool!  :lol:
  15. Sildérion

    WB Un nouveau mod pour vous (dernière version 1.1 du 10/01/12)

    J'ai trouvé une utilité aux bateaux! C'est pas indispensable mais pratique, oui ça implique de rajouter des îles, je m'explique.

    -Beaucoup de pays ont un lien avec la mer (J'entend par là une côte, un port) donc pourquoi ne pas tout simplement créer quelques îles en plus et quelques seigneurs/châteaux/villages en plus pour certaine faction? (Je pense surtout aux Nord, aux Swadians et aux Rhodoks, les côtes de Rivacheg et de Shariz sont trop maigres, dénudées d'intérêt.) Evidemment ces villages seront des producteurs actifs de poissons, de sels et à la limite de minerais, mais ils seraient pauvres en autres ressources.
  16. Sildérion

    Journal d'un vétéran: Et ça recommence!

    Y a pas comme une quête sur le feu?  :???:

    Hey alors que je sors de table bien rempli (Boudin noir > All  :lol: ) une idée me percuta soudainement la tête (Et ça fais drôlement mal!) j'ai totalement oublié le petit didactitiel du début avec 400 deniers à la clé  :shock: Et merde! Bon, allez Francine! (c'est mon canasson) démarre, droit vers Shariz!

    1351861718-mb23.jpg

    Des bandits? Bah **** it je vais les...  :lol:

    1351861759-mb24.jpg

    :shock: ... Hein? Wait What? Juste.. bfbhzfjhsf fuurrgglll  :evil: FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

    Bon, j'arrive enfin à m'échapper avec Bunduk et tout en reprenant la route de Shariz je recrute un maximum de grognard/chair à canon et je valide enfin la quête, ensuite, bah je chope les bandits:

    (Du 16 vs 4 et il croit vraiment avoir une chance? :lol: )
    1351861774-mb25.jpg

    J'arrive dans la planque et je bousille tout le monde:

    (Une flèche dans le genou? Not enough!  :twisted: )
    1351861788-mb27.jpg

    Et enfin on pète la gueule aux bandits dans la ville, d'ailleurs ça ma toujours fait marrer ça, les mecs se ramènent armés et tout, dans des haillons de hors-la-loi et les gardes ils foutent quoi? Rien! "Oh bas il a juste une hache à deux mains capable de te décapiter d'un seul coup, laisse-le rentrer il est pas dangereux!"  :roll: et d'ailleurs pour la première fois dans une partie tout mes alliés ont été éliminés (Bien de se faire battre par des clodos armés de couteau à beurre alors que t'es en armure etc... ? :lol: Bien que ce que je dis ici est en contradiction avec ce que je dis au dessus? :lo: )

    1351861809-mb29.jpg

    La quête est fini, j'ai 2400 denier avec moi, so where we gonna go?  :cool:

    Bah oui où ?  :neutral:

    Oh je vous pose une question, à vous, derrière votre écran! Ou vais-je faire fortune? Vais-je continuer à marchander ou vais-je troquer mon sabre contre une masse pour devenir un "Bounties Hunter" :cool: ?
  17. Sildérion

    Journal d'un vétéran: Et ça recommence!

    Bonne idée!  :wink:
  18. Sildérion

    Journal d'un vétéran: Et ça recommence!

    Sur ma route des épices: ça pique!

    En route pour Tulga, pour les épices, pour les pièces sonnantes, pour l'or! En effet, après avoir, d'un rapide coup d’œil, inspecter le Guide "Comprendre Calradia pour faire fortune" de Zamensis, j'ai repéré la voie la plus rapide, la plus courte, mais aussi la plus fructueuse! La route des épices entre Ahmerrad et Tulga!

    1351853288-mb12.jpg

    C'est donc vers les steppes que je dirige ma compagnie, et là c'est le drame: Une bande de bandit des steppes m'attaque et je comprend ou réside les dangers de cette route, elle est parsemée de bandit du désert et des steppes, tout deux montés, tout deux très dangereux.

    1351853314-mb15.jpg

    J'essuie donc quelques pertes (ça fera moins de gens à payer) mais grâce à mon nouvelle équipement je me débarrasse aisément de ces bandits. J'arrive donc à Tulga, pas de problème, j'achète un sac d'épice à 500 deniers peu ou prou et arrivé à Ahmerrad, j'ai le droit à deux surprises: La première, Ahmerrad ne produit plus de fer, Alléluia! Le commece ne marche donc plus que dans un sens. La seconde, je revend le sac d"épice à 800 yes!  :grin: Je vous laisse une photo de ce succès  :smile:  .... attendez un peu, pourquoi le marchand ne prend pas le sac... Oh m*rde il a pas assez de fric le voyage n'a servit à rien!

    1351853345-mb16.jpg

    Bon résultat je retourne les mains dans les poches chez les Khergits ou je sauve un village des bandits, évidemment étant un homme d'honneur, je leur laisse leur bien à la fin... Nan j'déconne! Je laisse pas passer une occasion de me faire de l'or gratuitement, allez filez la récompense!

    1351853359-mb19.jpg

    Bon résultat il fallut attendre longtemps avant de finalement me débarrasser de se sac d'épice, de retour à Tulga j'y recrute Bunduk, il servira à entraîner mes gardes Khergits (Notez que les Khergits sont les plus avantageux pour une caravane, en effet ils sont très vites montés à cheval, ce qui vous confère rapidité et protection!). J'achète aussi 2 sacs d'épices en priant pour que cette fois le marchand de bien d'Ahmerrad ait l'argent nécessaire.

    1351853358-mb20.jpg

    1351853362-mb21.jpg

    Ce qui est le cas (enfin presque, lui il avait assez d'argent pour un sac et j'ai revendu l'autre à marchand d'armure, sérieusement qu'est-ce vous voulez qu'il fasse avec ça? Une armure aux herbes de Provence?)

    1351853366-mb22.jpg

    Le problème, c'est que cette route des épices est moins fructueuse que prévu, notamment avec la 1.153 qui fait qu'Ahmerrad n'a plus le fer tant espéré. Je m'en vais donc vers d'autre chemin pour me faire toujours plus d'argent.
  19. Sildérion

    Journal d'un vétéran: Et ça recommence!

    Salut tout le monde!  :D Bon j'ai eeeeeenfiiiiiin changé de PC, je vais pouvoir faire tourner M&B au dessus de 13/14 fps  :lol: Mais... mais j'y pense!  :shock: Toute mes parties du coup... ma partie "Dame Mal" où j'avais atteint 1450 jours IG peu ou prou? :shock: Aïe ça c'est un coup dur...
  20. Sildérion

    WB Un nouveau mod pour vous (dernière version 1.1 du 10/01/12)

    Ouf!  :grin: Je viens de me remettre à Warband avec mon nouveau PC, j'ai hâte de voir les avancements de ton mod!  :wink:
Back
Top Bottom