Minkä ikäisenä aloititte kahvin juomisen?

Minkä ikäisenä aloititte juomaan kahvia?

  • 1-3

    Votes: 0 0.0%
  • 4-6

    Votes: 0 0.0%
  • 7-9

    Votes: 0 0.0%
  • 10-12

    Votes: 0 0.0%
  • 13-15

    Votes: 0 0.0%
  • En juo

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
  • Poll closed .

Users who are viewing this thread

Jerky

Count
Minkä ikäisenä aloititte kahvin juomisen, jos juotte? Itse aloitin 1-2 vuotiaana.

EDIT: Jeh, tuli tässä huomattua pari vanhaa valokuvaa, olen aloittanu jo 1-2 vuotiaana :oops:
 
Oli kuin mulle räätälöity topikki :grin: Olen juonut kahvia niin pienestä kuin muistan (ja todennäköisesti aiemminkin), ja olin kyllä vilkas lapsi :grin:
Eräs lapsuusmuistoistani on ruokapöydästä, jossa vierailulla oleva tätini kysyy "juoko tuo poika pillillä kahvia?!" Maidon jätin pois kahvista ala-asteella ja joskus lukion aikoihin jätin sokerin.
 
Espresso said:
Oli kuin mulle räätälöity topikki :grin: Olen juonut kahvia niin pienestä kuin muistan (ja todennäköisesti aiemminkin), ja olin kyllä vilkas lapsi :grin:
Eräs lapsuusmuistoistani on ruokapöydästä, jossa vierailulla oleva tätini kysyy "juoko tuo poika pillillä kahvia?!" Maidon jätin pois kahvista ala-asteella ja joskus lukion aikoihin jätin sokerin.
Jotenkin arvasin että sinä olet ensimmäinen joka kirjoittaa jotain.
 
Yli 15-vuotiaanako on jo liian myöhäistä aloittaa?

Arkiaamuisin ei ehdi juoda kahvia, lomalla ja esim. sukuloidessa olen juonut n. 12-vuotiaasta.
 
Jerky said:
Jotenkin arvasin että sinä olet ensimmäinen joka kirjoittaa jotain.
:oops: Ilmeisesti olet nähnyt postejani ja alitajuisesti muotoilit tuommoisen pollin..
(minä minä minä -myönnetään, minä olen itsekäs ja jokainen tapahtuma liittyy minun mielestäni minuun ainakin jollakin tavoin)
Joka tapauksessa, onneksi olkoon, pollisihan on Finnish Forumin ensimmäinen!
(ja minun vastaukseni ensimmäinen vastaus siihen)
 
mustana ilman sokeria. viisvuotiaana kun alotin niin maidon ja sokerin kanssa otin.
 
Dynamite_cow said:
Yli 15-vuotiaanako on jo liian myöhäistä aloittaa?

Arkiaamuisin ei ehdi juoda kahvia, lomalla ja esim. sukuloidessa olen juonut n. 12-vuotiaasta.
Mä vaan aattelin, että ne jotka juo, on alottanu jo sitä ennen.

espresso said:
Ilmeisesti olet nähnyt postejani ja alitajuisesti muotoilit tuommoisen pollin..
Itse asiassa tää on eka posti jonka sinä olet kirjoittanut jonka minä olen nähnyt ja etttä sinä olet sen kirjoittanut :lol: . Avataris muistan nähneeni ennenkin.
espresso said:
Joka tapauksessa, onneksi olkoon, pollisihan on Finnish Forumin ensimmäinen!
(ja minun vastaukseni ensimmäinen vastaus siihen)
Kiitos ja onneksi olkoon :lol:


Kuinka vahvaa kahvia te yleensä juotte? Minun täytyy aina keittää samat porot kahdesti ennen kuin muut pystyvät sitä juomaan.
 
pari mitallista per kuppi. Ei se muuten vaikuta. Heh, kerran oli termari jumalattoman vahvaa kahvia, muutama battery, ja pepsiä kun oli GW:ssä joku klaani-häppeninki. loppuillasta mulla oli jo melko lasittunu katse ja kädet täris. Mulla oli ilmeisesti jokin lievä kofeiini myrkytys tjsp. tosin se lasittunut katse voi johtua siitä Casillero Del Diablo pullostakin. On muuten astetta parempi punkku, varsinkin Syrah rypäleestä oleva versio.
 
4dl kahvin poroja = n. 3 dl kahvia, sellasta mä yleensä juon, ei hirveen vahvaa, mutta minä juon sitä noin 0.5L/d
 
Tableteista saa kofeiinia jos siitä tykkää, tyystin on tarpeetonta juoda kuppikaupalla tervaa moiseen tarkoitukseen.
 
Kelpo said:
Tableteista saa kofeiinia jos siitä tykkää, tyystin on tarpeetonta juoda kuppikaupalla tervaa moiseen tarkoitukseen.
Niin, ja nikotiinia saa laastareista, mutta silti ihmiset polttaa mielummin.
Enkä minä sitä pelkän kofeiinin takia juo. Kun juo kahvia, niin en yleensä juo mitään muuta (esim.alkoholi pitoisia juomia)
 
Itse alotin ylä-astella kun ei siellä muuten pysy hereillä. Mustana ja ilman sokeria kiitos!
 
Juon joka aamu yhden kupin melko laihaa kahvia (juhlamokkaa), suurin piirtein 1 osa kahvia ja 4 osaa vettä laitan keittimeen. Nykyään juon pari kuppia koulussa, töissä iltavuorossa join 3 kuppia. Intissä totesin, ettei kuitenkaan kahviriippuvuutta ole päässyt syntymään, kun joillakin tuli siitä vieroitusoireita, kun oli monta päivää putkeen, ettei saanut mistään kahvia (eivät olleet vielä oppineet ottamaan kofeiinitabletteja mukaan, olen varmaan yhden semmoisen joskus maistanut).

Vielä en ole tavannut niin vahvaa kahvia, mitä en pystyisi juomaan. Espresso-kahvi tulee turhan pienissä kupeissa. Jostain kumman syystä maitokahvi aiheuttaa mulle lievää päänsärkyä, joten siinä lienee syy, miksi lopetin sen käytön.

Kahvin maku ei mielestäni sovi minnekään muualle kuin kahviin. Hyi olkoon kaikki kahvinmakuiset keksit, jäätelöt, jugurtit tms.

Muista kofeiinipitoisista ja piristävistä juomista: Muistan ensimmäisen kerran kun tutustuin batteryyn. Eräänä iltana eräällä kokeneella rumpalilla oli synttärit, ja hän piti ne eräässä paikallisessa nuorisotalossa, ja kaikki bändit missä se oli soittanut, olivat tulleet paikalle ja hän soitti jokaisessa, yli 3 tuntia putkeen :shock: Mukana oli myös bändi, joka oli hajonnut, mutta kokosi itsensä vielä kerran tuota iltaa varten. Porukkaa oli paikalla ymmärrettävästi hyvin paljon paikalla, myös hanakalja loppui sinä iltana. En oikein välitä kaljasta, mutta batteryt ym. näyttävät hieman väljääntyneeltä kaljalta, joten otin semmoisia 3. En tiennyt silloin, että se oli suositeltu maksimi, tämä tapahtui ennen klo 23. Muistelen vielä puoli neljän aikoihin yöllä olevani niin pirteä, että harkitsin tosissani lenkille lähtöä, jalat halusivat liikkua. Nykyään juon 1-2 energiajuomaa kuukaudessa (tänään on se päivä)
 
Espresso said:
Kahvin maku ei mielestäni sovi minnekään muualle kuin kahviin. Hyi olkoon kaikki kahvinmakuiset keksit, jäätelöt, jugurtit tms.
Muistan kun söin ensimmäisen (ja viimeisen) kerran kahvin makuisen domino keksin, hyvä että sain sen nieltyä oksentamatta. Niitä tarjottiin minulle muutaman kerran illan aikana, joista jouduin (kohteliaasti) kieltäytymään.
Energiajuomia olen maistanut Ediä Batteryä ja Tehoa, ja minun suussa kaikki maistuivat samalle, enkä minä niistä muutenkaan perusta.
 
Joskus siinä 13-15 välillä. Nykyään menee semmoset 3 pannua/päivä :razz: Ja tietenkin mustana eikä millään maidolla pilattuna :smile:
 
Kummat vastausvaihtoehdot. Itse aloitin joskus 18 -vuotiaana, suurin osa tuntemistani kahvinjuojista siinä 16-20 vuotiaana. Oli tapana juoda kolmisen pannua per päivä, mutta nyt se on vuosien saatossa tuosta jo vähän laantunut.
 
makri said:
Kummat vastausvaihtoehdot. Itse aloitin joskus 18 -vuotiaana, suurin osa tuntemistani kahvinjuojista siinä 16-20 vuotiaana. Oli tapana juoda kolmisen pannua per päivä, mutta nyt se on vuosien saatossa tuosta jo vähän laantunut.

Anteeksi, unohdin laittaa vahtoehdon 16+ :oops: en vaan tullut ajatelleeksi. (erittäin epätavallista minulle :wink: )
 
Back
Top Bottom