BeNeLux Series: 80 Jarige Oorlog: Sugesstions - DUTCH

Users who are viewing this thread

Status
Not open for further replies.
Zonder te willen discrimineren stel ik voor franse teksten door een fransman (er zijn er hier erges opt forum) of een Vlaming te laten doen, aangezien nederlanders een nogal zwaar accent hebben (correct me if I'm wrong, maar ik ben al heel wat nl tegengekomen en allemaal was hun frans wel goed, maar dat accent viel zelfs mij op)
 
Peralta said:
Zonder te willen discrimineren stel ik voor franse teksten door een fransman (er zijn er hier erges opt forum) of een Vlaming te laten doen, aangezien nederlanders een nogal zwaar accent hebben (correct me if I'm wrong, maar ik ben al heel wat nl tegengekomen en allemaal was hun frans wel goed, maar dat accent viel zelfs mij op)
das wel waar :grin: wij gingen zo naar Nederland (nl. naar SLuis) en we gingen naar een restaurant..en opeens kwamen daar een paar Engelsen binnen en die ober praatte natuurlijk in het Engels, maar dan wel met een grappig NL accent..gewoon om u dood te lachen (sorry voor de NL-ers die dit zien als een belediging!)
 
Ja, het befaamde steenkolen accent. Geen flauw idee waarom't zo heet, maar zo heet't. Bij een ober vind ik't geen probleem, maar bij toonaangevende politici vind ik't gevaarlijk worden. :lol:
 
Ik ken wel mensen die't't zelfde als mij studeren met Frans i.p.v. Duits, maar 't is inderdaad beter om nen echten Fransoos te gebruiken.
 
FrisianDude said:
Ik ken wel mensen die't't zelfde als mij studeren met Frans i.p.v. Duits, maar 't is inderdaad beter om nen echten Fransoos te gebruiken.
µ

Uhm, ik woon juist dichtbij de taalgrens, en in mijn school zijn er half fransozen-vrienden die dit spel ook spelen..misschien willen die.?
 
Wat dacht je van Kloosters plunderen ? dat je dan allemaal dure dingen krijg want ze hadden best wel wat ..alleen dan wel als nadeel dat je relatie met Spanje zakt..maar of iemand zich daarover zorgen maakt  :lol:
 
Is wel het plan, maar dan zou je zeker ook echte honour drop moeten krijgen want alleen Geuzen vielen kloosters aan. Er waren ook protestanse kloosters die de spanjaarden overvielen, dus eigenlijk kan je ze wel bij een faction laten horen.
 
Lesla said:
Wat dacht je van Kloosters plunderen ? dat je dan allemaal dure dingen krijg want ze hadden best wel wat ..alleen dan wel als nadeel dat je relatie met Spanje zakt..maar of iemand zich daarover zorgen maakt  :lol:

leve de geuzen :grin:

is dat ook geen goed idee: kerken maken, zodat je vanbinnen kunt gaan om te bidden..

en bij het begin, als je een nieuw character maakt:

in your adult life you was blablabla

geus
katholiek :grin:
 
Jezze said:
Geloof was ook de veroorzaker van de oorlog, dus het zou ook zeker een rol moeten spelen. Is ook wel mooi om bij character selection te laten kiezen,.

voila, wat ben ik toch een genie..eigenlijk ni..ik heb gewoon toevallig een boek gelezen over de tachtig jarige oorlog.

nl. een boek van Simone Vandervlugt - De Bastaard Van Brussel
 
Pieter Titelmans: http://home.scarlet.be/~vbsnkk/geschiedenis.htm
Pieter Titelmans was pro-katholiek ..

Jan Camerlinck..bekende geus van intertijd..
 
Geweldig allemaal!  :grin: Ik heb even een vraagje (ik weet niet waarom ik hem hier stel);
Wat is dat 'huizen' gebeuren (dat stond ergens op dit forum). Kan je dan een eigen huis krijgen? Dat zou coool zijn. xD
Ik heb nog wel een ideetje: Ik vind het altijd zo jammer van Mount & Blade dat je niet kan trouwen met een vrouw/man, dat zou helemaal perfect zijn. Of kan dat al wel en geef ik het altijd te snel op!? Ik hoor het wel!
 
Kaï Ikaram said:
Geweldig allemaal!  :grin: Ik heb even een vraagje (ik weet niet waarom ik hem hier stel);
Wat is dat 'huizen' gebeuren (dat stond ergens op dit forum). Kan je dan een eigen huis krijgen? Dat zou coool zijn. xD
Ik heb nog wel een ideetje: Ik vind het altijd zo jammer van Mount & Blade dat je niet kan trouwen met een vrouw/man, dat zou helemaal perfect zijn. Of kan dat al wel en geef ik het altijd te snel op!? Ik hoor het wel!

zoals wedding date? (daar kan je trouwen :wink:)
en huizen? zoals 1866 bv?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom