Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

masterborn12 said:
Othurin said:
Subjektiv åsikt? Ett försvarskrig är lagligt, ett anfallskrig är inte. Ryssland invaderar Ukraina, de är bad guys. IS invaderar Irak, de är bad guys.

Antar du med hjältarna i Kobane menar anfallarna...

Ja och när USA invaderade irak för en påhittad anledning är de bad guys ?

+1
 
Thokan said:
Othurin said:
Subjektiv åsikt? Ett försvarskrig är lagligt, ett anfallskrig är inte. Ryssland invaderar Ukraina, de är bad guys. IS invaderar Irak, de är bad guys.

Antar du med hjältarna i Kobane menar anfallarna...

Ett försvarskrig? Säg det till befolkningen som bombas i Donetsk av Kiev. Det är ett inbördeskrig, vad du än kallar det.

Pffft. Försök inte ens. Så ytterst taffligt försök till fuldebatt. Vad har du gjort för kurderna på sistone förutom delat islamofobiska bilder?
Ja, om en främmande makt invaderar ett annat land är det invaderade landet försvarande.
Kurderna: Jag har kollat på Özz Nujens dag på stjärnorna på slottet.

Ja, USA invaderade för en tjurskitsanledning. Även om wmds hade funnit så var det inte sanktionerat av säkerhetsrådet. Hur dålig Saddam än var så var kriget olagligt och USA var bad guys. Nu är det ni som gör fuldebatt, jag är inte amerikanofil någonstans, till skillnad från er russofiler. "Islamofob" ignorerar jag för vill inte väcka den fem sidors skitstormen till liv igen
 
Har nazister? Så om en liten del av riksdagen ar en åsikt, invadera? Sverige har VPK och BSS i riksdagen, invadera oss snälla.

För att inte nämna att Ryssland styrs av den mycket auktoritära Putin... Den mest nazistiska i Ukrainakrisen är Putin.
STÖD DEN RYSKA MINORITETEN VÄSTRYSSLAND
DÖD ÅT TATARER

Vad ni Sovjetälskare missat är att Putin är på andra sidan skalan, det enda sovjetiska med honom är att han vill starta krig med allt och alla...
 
Kommer aldrig förstå varför vänstern gillar Sovjet.

T.o.m min egen brorsa som är anarkist har någon sorts kärlek för Sovjet.
 
Vi kan underlätta med en snabb fråga.

Thokan och masterborn, under Finska inbördeskriget, vilken sida skulle ni hellre stötta? Dom vita (borgare) eller dom röda (kommunister)?
 
Othurin said:
Thokan said:
Othurin said:
Subjektiv åsikt? Ett försvarskrig är lagligt, ett anfallskrig är inte. Ryssland invaderar Ukraina, de är bad guys. IS invaderar Irak, de är bad guys.

Antar du med hjältarna i Kobane menar anfallarna...

Ett försvarskrig? Säg det till befolkningen som bombas i Donetsk av Kiev. Det är ett inbördeskrig, vad du än kallar det.

Pffft. Försök inte ens. Så ytterst taffligt försök till fuldebatt. Vad har du gjort för kurderna på sistone förutom delat islamofobiska bilder?
Ja, om en främmande makt invaderar ett annat land är det invaderade landet försvarande.
Kurderna: Jag har kollat på Özz Nujens dag på stjärnorna på slottet.

Ja, USA invaderade för en tjurskitsanledning. Även om wmds hade funnit så var det inte sanktionerat av säkerhetsrådet. Hur dålig Saddam än var så var kriget olagligt och USA var bad guys. Nu är det ni som gör fuldebatt, jag är inte amerikanofil någonstans, till skillnad från er russofiler. "Islamofob" ignorerar jag för vill inte väcka den fem sidors skitstormen till liv igen

Du har inte försökt bortförklara att det är ett inbördeskrig.

Gestricius said:
Vi kan underlätta med en snabb fråga.

Thokan och masterborn, under Finska inbördeskriget, vilken sida skulle ni hellre stötta? Dom vita (borgare) eller dom röda (kommunister)?

Problematisera följande samtidigt, tack: "Sammantaget dog omkring 37 000 personer i samband med kriget. Av dessa var det drygt 20 000 från den röda sidan som arkebuserades eller avled i de fångläger som upprättades av den vita sidan."

Othurin said:
Har nazister? Så om en liten del av riksdagen ar en åsikt, invadera? Sverige har VPK och BSS i riksdagen, invadera oss snälla.

För att inte nämna att Ryssland styrs av den mycket auktoritära Putin... Den mest nazistiska i Ukrainakrisen är Putin.
STÖD DEN RYSKA MINORITETEN VÄSTRYSSLAND
DÖD ÅT TATARER

Vad ni Sovjetälskare missat är att Putin är på andra sidan skalan, det enda sovjetiska med honom är att han vill starta krig med allt och alla...

Nazisterna har större inflytande än vad du hävdar. VPK bla, bla bla borgarretorik. De heter V och är ett liberalt parti.

Get your facts straight. Ingen tycker om Putin. Han är en fascistisk imperialist, men det gör han ingalunda till nazist för det. Godwins lag...

Kul att ni kan skrika sovjetälskare så fort det behagar dig utan grund. Vilket borgerligt jävla ryggdunk ni håller på med.
 
Thokan said:
De heter V och är ett liberalt parti.
Va?

Thokan said:
Gestricius said:
Vi kan underlätta med en snabb fråga.

Thokan och masterborn, under Finska inbördeskriget, vilken sida skulle ni hellre stötta? Dom vita (borgare) eller dom röda (kommunister)?

Problematisera följande samtidigt, tack: "Sammantaget dog omkring 37 000 personer i samband med kriget. Av dessa var det drygt 20 000 från den röda sidan som arkebuserades eller avled i de fångläger som upprättades av den vita sidan."
Röd, alltså.
 
[quote author=Thokan]Nazisterna har större inflytande än vad du hävdar. VPK bla, bla bla borgarretorik. De heter V och är ett liberalt parti.

Get your facts straight. Ingen tycker om Putin. Han är en fascistisk imperialist, men det gör han ingalunda till nazist för det. Godwins lag...
[/quote]Sahlin får skit för toblerone 20 år sedan, Kinberg Batra för lantisar 20 år sedan, SD för öppet nazister 20 år sedan (notera hur jag sade BSS också), tycker att V kan få skit för att de hette VPK.

:lol: liberalt. Pravda var väl en liberal tidning med

För övrigt, "Jag står med Kobane", då måste ju du också vara för att ahem svenska jihadister blir dödade där. Ahem för att om IS har utropat en stat måste det vara där de är medborgare.

Jag kallar er sovjetälskare för att ni lider av ett vanligt syndrom bland svensk vänster att vara för allt Ryssland gör.

Putin, inte nazist. Genomför nästan allting som NSDAP gjorde. Förföljande av minoriteter, sexuella och etniska, claimande av områden pga invånares etnicitet. Låter inte alls bekant :smile:
 
Gestricius said:
Thokan said:
De heter V och är ett liberalt parti.
Va?

Ja, V är ett socialliberalt parti. Precis som socialdemokraterna. Senast jag kollade föreslog de inte planekonomi i sin budget.


Gestricius said:
Thokan said:
Gestricius said:
Vi kan underlätta med en snabb fråga.

Thokan och masterborn, under Finska inbördeskriget, vilken sida skulle ni hellre stötta? Dom vita (borgare) eller dom röda (kommunister)?

Problematisera följande samtidigt, tack: "Sammantaget dog omkring 37 000 personer i samband med kriget. Av dessa var det drygt 20 000 från den röda sidan som arkebuserades eller avled i de fångläger som upprättades av den vita sidan."
Röd, alltså.

Vad sägs om ingetdera?

Men det är ju kul att du blint svär trohet till sidan som arkebuserar tiotusentals i drivor. Vet du vad det kallas? Fundamentalism. Du är inte bättre än en ISIS-krigare.

Othurin said:
[quote author=Thokan]Nazisterna har större inflytande än vad du hävdar. VPK bla, bla bla borgarretorik. De heter V och är ett liberalt parti.

Get your facts straight. Ingen tycker om Putin. Han är en fascistisk imperialist, men det gör han ingalunda till nazist för det. Godwins lag...
Sahlin får skit för toblerone 20 år sedan, Kinberg Batra för lantisar 20 år sedan, SD för öppet nazister 20 år sedan (notera hur jag sade BSS också), tycker att V kan få skit för att de hette VPK.

:lol: liberalt. Pravda var väl en liberal tidning med

För övrigt, "Jag står med Kobane", då måste ju du också vara för att ahem svenska jihadister blir dödade där. Ahem för att om IS har utropat en stat måste det vara där de är medborgare.

Jag kallar er sovjetälskare för att ni lider av ett vanligt syndrom bland svensk vänster att vara för allt Ryssland gör.

Putin, inte nazist. Genomför nästan allting som NSDAP gjorde. Förföljande av minoriteter, sexuella och etniska, claimande av områden pga invånares etnicitet. Låter inte alls bekant :smile:
[/quote]

l2 imperialism.
 
Gestricius said:
Thokan said:
Gestricius said:
Thokan said:
De heter V och är ett liberalt parti.
Va?

Ja, V är ett socialliberalt parti. Precis som socialdemokraterna. Senast jag kollade föreslog de inte planekonomi i sin budget.
Du är ju en motsägelsefull typ.  :razz:
Thokan said:
Hatar alla slags liberaler  :grin:

Liberalt =/= Liberal. Skyll på neoliberalismen.
 
Sen när har USA ensamrätt att ogilla Ryssland?
Usas åsikter om Ryssland har inte spelat in om hur jag ser på den staten, historien gör det.
Sverige och rysslands gemensamma historia, deras historia av förtryck under tsar, sovieteran och nu.
Förtryck utav homosexuella och transsexuella, etniska rensningar bland annat utav krimtatarer.
Förtryckkomplex som leder till att de hotar andra nationer och stater.
 
TheGranath said:
Sen när har USA ensamrätt att ogilla Ryssland?
Usas åsikter om Ryssland har inte spelat in om hur jag ser på den staten, historien gör det.
Sverige och rysslands gemensamma historia, deras historia av förtryck under tsar, sovieteran och nu.
Förtryck utav homosexuella och transsexuella, etniska rensningar bland annat utav krimtatarer.
Förtryckkomplex som leder till att de hotar andra nationer och stater.

+1

Gestricius said:
Thokan said:
Liberalt =/= Liberal. Skyll på neoliberalismen.
Vem sa att jag inte gör det?

Gestricius said:
Thokan hatar också nyliberaler? Han börjar redan bli en av oss. :'^)

+1
 
Jag är snällare än att låta honom +1a en som säger emot honom.

Fin signatur för övrigt. Finns bara tio ggr fler godwins law på dig o mästarporr men aja
 
Othurin said:
Tror Granaths pik var riktad mot dig, då du kallar oss amerikaner när vi är pro-Ukraina.

Såklart den var! Håller dock självfallet med då jag, likt de flesta inom vänstern, inte tycker om Putin eller hans ryssland.

Othurin said:
Jag är snällare än att låta honom +1a en som säger emot honom.

Fin signatur för övrigt. Finns bara tio ggr fler godwins law på dig o mästarporr men aja

Att analysera nazismen idag är inte Godwins lag  :wink:
 
Back
Top Bottom