EU3; A game of maps, flags and numbers

Users who are viewing this thread

Jome

EU3: het spel dat EU heet maar over de hele wereld gaat.


wallpaper_europa_universalis_3_03.jpg

Welcome to the game of nations. The time of war and trade. The time for us to rise or fall...
[size=4pt]Cliché lijn verzorgd door Lethal Crow.


Wij zullen binnenkort een poging ondernemen de wereld te veroveren, of op zijn minst Nederland te vormen. Hiervoor moesten wij ons organiseren, een leger zonder organisatie is als een stel kippen dat een bank gaat overvallen. Daarom dat dit topic is gecreëert in de naam van God, de heilige Allah, Boeddha of het vliegende Spaghettimonster.

Tot dusver hebben wij de volgende regels samengesteld:

A; we beginnen elk met een land met 2 provincies of minder.
B; we beginnen elk met een land zonder vazallen of allies

Mogelijke toevoegingen zijn van pas wanneer ze worden gesuggereerd.
De voorlopige spelers zijn;

1. ik, iCock de Veroveraar
2. Fallen Crow, de Idiote
3. Reaver, de Engelse
4. Nightmare, de Stille
5. Golradir (mogelijk), van het Lage Landen gebroed
 
Zwijg dwaas of vrees mijn kwade kabouters die je land zullen overspoelen met....KABOUTERS.  :lol:
Trouwens, moeten we nu al opgeven welke land we willen zijn?
 
Niet per sé maar als je een land wilt claimen zodat iemand anders het niet neemt dan is dat goed. Anders is het iemand anders was je voor = pech.
 
Eh, wij spelen met divine wind, heir to the throne blabla.. dus met alles.

Hij is in de aanbieding op steam want het voegt best wel veel toe. Maar zoals Golradir al zei, het is best wel een rip off.
 
Ja maar anders krijg je dat je een land als Bohemia, Austria of Frankrijk/Burgundy krijgt die alles snel overneemt.
 
Ik neem The Hansa of anders desnoods Gelre......
Of desnoods een andere kutlandje.  :lol:

LONG LIVE THE HAMBURG EMPIRE.  :lol:
 
Ik neem aan dat we de "historical campaign" doen ? (dus 1399 beginnen)

Regels zijn wel kut voor mij want ik heb me nooit echt bezig gehouden met trade in mijn vorige spellen, en dit zal waarschijnlijk wel noodzakelijk zijn als we met OPM's spelen. Maar er is een eerste keer voor alles natuurlijk.
 
Ik doe ook weinig met trade. Meestal een Trade center in handen krijgen en dan volstoppen met mijn merchants.  :lol:
En met goede mensen trade agremeent afspreken.
 
your nightmare said:
Ik neem aan dat we de "historical campaign" doen ? (dus 1399 beginnen)

Regels zijn wel kut voor mij want ik heb me nooit echt bezig gehouden met trade in mijn vorige spellen, en dit zal waarschijnlijk wel noodzakelijk zijn als we met OPM's spelen. Maar er is een eerste keer voor alles natuurlijk.
OPMs..?
 
Had het al opgezocht ja. Iigv mag je ook wel 2 of 3, maar geen hele naties.
 
Tjah, weet niet hoeveel de demo verschilt van de volle versie, maar zal ik anders met behulp van google en de demo proberen een lijst te maken van welke naties wel voldoen aan de regels?
Trouwens, zijn we allemaal meteen allies van elkaar tot een bepaalde tijd en meteen met trade agreement? Dan hebben we als kabouternaties in elk geval wel enig kans om te overleven. ( mochten we door grotere naties worden geganked)  :lol:
 
Nou ik was van plan als Friesland Nederland te vormen.. maar gezien Burgundy direct omhoog kruipt denk ik dat dat weinig kans heeft. We zien wel hoe het gaat; ik ben iigv. niet van plan om iedereen ally te blijven. :razz:
 
iCock said:
Nou ik was van plan als Friesland Nederland te vormen.. maar gezien Burgundy direct omhoog kruipt denk ik dat dat weinig kans heeft. We zien wel hoe het gaat; ik ben iigv. niet van plan om iedereen ally te blijven. :razz:
Maar gewoon in het begin dat iedereen elkaar tot een bepaald jaar helpt en dan als dat jaar aanbreekt iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wilt. :razz:

Kipsleverworst said:
Dit spel klinkt wel vet, gewoon op steam kopen ?
Ja, complete edition.
 
Back
Top Bottom