Vorming van een nieuwe RP

Users who are viewing this thread

The Avenger said:
iCock said:
Ja, hij heeft twee persoonlijkheden. Het licht heeft een manier gevonden die tweede te triggeren. Hij is nu dus een kwaadaardig persoon. Echter kan je hem nu wel goed opjagen agz. jij of Gerontis dat gaat doen. Ikzelf wil namelijk wel een tweede character waarop ik dus, als het mag, de leider van de Witte Vuist word.
Tja, aangezien jij die hebt verzonnen, waarom niet?
Ik heb hem verzonnen, maar waarom niet? De witte vuist is een zware klap toegebracht, is zijn leider en veel van zijn beste leden kwijt, en zoeken daarom een nieuwe leider, eentje die wat beter is.


EDIT: icock, jouw character Loth wordt door zowel Halt en zijn 5 mannen als Artos en zijn 7 mannen opgejaagd. Zal hij dat overleven of niet?
Ik laat de keuze aan jouw, het is nu eenmaal jouw character en het is niet mooi om iemand ander's char zomaar te mollen zonder zijn toestemming.
 
Roran 13 said:
The Avenger said:
iCock said:
Ja, hij heeft twee persoonlijkheden. Het licht heeft een manier gevonden die tweede te triggeren. Hij is nu dus een kwaadaardig persoon. Echter kan je hem nu wel goed opjagen agz. jij of Gerontis dat gaat doen. Ikzelf wil namelijk wel een tweede character waarop ik dus, als het mag, de leider van de Witte Vuist word.
Tja, aangezien jij die hebt verzonnen, waarom niet?
Ik heb hem verzonnen, maar waarom niet? De witte vuist is een zware klap toegebracht, is zijn leider en veel van zijn beste leden kwijt, en zoeken daarom een nieuwe leider, eentje die wat beter is.
Oh, snap.
Sorry.
 
Roran 13 said:
The Avenger said:
iCock said:
Ja, hij heeft twee persoonlijkheden. Het licht heeft een manier gevonden die tweede te triggeren. Hij is nu dus een kwaadaardig persoon. Echter kan je hem nu wel goed opjagen agz. jij of Gerontis dat gaat doen. Ikzelf wil namelijk wel een tweede character waarop ik dus, als het mag, de leider van de Witte Vuist word.
Tja, aangezien jij die hebt verzonnen, waarom niet?
Ik heb hem verzonnen, maar waarom niet? De witte vuist is een zware klap toegebracht, is zijn leider en veel van zijn beste leden kwijt, en zoeken daarom een nieuwe leider, eentje die wat beter is.


EDIT: icock, jouw character Loth wordt door zowel Halt en zijn 5 mannen als Artos en zijn 7 mannen opgejaagd. Zal hij dat overleven of niet?
Ik laat de keuze aan jouw, het is nu eenmaal jouw character en het is niet mooi om iemand ander's char zomaar te mollen zonder zijn toestemming.

Hij kan het best prima overleven, zeg maar dat hij voortdurend op de vlucht is na de initiale gevechten. En dan later dat hij een soort eindbaas figuur word. Als jij me trouwens even wat info stuurt over de witte vuist dan zou ik erop in kunnen gaan.
 
De Witte Vuist is een organisatie van de dienaars van het Licht die alle vuile "undercover" werkjes opknappen. Ze liquideren belangrijke tegenstanders, zaaien onrust en steken overal een stokje voor. Je kan ze zien als een soort van gildeleden van het Licht.

Ze staan rechtstreeks onder commando van de leidsman, zijn allemaal goed getraind, zijn allemaal vastgelovig, en hebben elk hun vaardigheden. Ze hebben geen verborgen messen, maar vechten vooral met kortzwaarden, dolken en kruisbogen. Ze hebben ook de zeldzame eerste vuurwapens. (de eerste kanonnen in handformaat, vroege versie van de musket etc...) Het verschil tussen hen en de gildeleden (que vaardigheden) is dat ze beter kunnen vechten maar minder heimelijk zijn, door hun opzichtigere wapens (relatief klein, maar een kruisboog verberg je niet, en een ****ing handgun in die tijd maakte genoeg rook om door te gaan als een mistgordijn, als het ware) en omdat ze er minder op getrained zijn.

in een 1 vs 1 gevecht zal het gemiddelde gildelid sneuvelen, maar als het gildelid en de witte vuist beiden elkaar nog niet hebben opgemerkt, zal het gildelid overwinnen. De tactiek van de witte vuist is dan ook zo weining mogelijk opvallend doen, en zodra je een gildelid ziet er zo snel el heimelijk mogelijk op af gaan en hem van kant maken. Als een gildelid een witte vuist herkent, dan zal de de klassieke moord uitvoeren. Deze tactiek is er uiteraard nog niet, want ze hebben nog nooit tegen de witte vuist gevochten.


Dus als ik het goed begrijp maak je een nieuw character (nieuwe leider v/d witte vuist), en zal Loth de aanval op hem overleven, maar vluchten en onderduiken. Halt en Artos etc jagen hem op tot men hem uiteindelijk strikt en dood.

Bedoel je zo?
 
Zoiets ja. Ik maak overigens 2 characters denk ik, een gildelid dat net begint ( moet leren enzo. ) en die witte vuist kerel.
 
Naam: Berengar Rasberad

Roepnaam: Berengar

Leeftijd: 23

Huidskleur: Blank

Gezichtskenmerken: Over zijn hele gezicht lopen littekens van de gevechten die hij door de jaren heen heeft gehad. Echter heeft hij wel een vriendelijke blik dat enkel veranderd als hij in een gevecht is. Verwacht echter niet dat hij een vriendelijke man is, of juist niet. Hij kan zijn emoties perfect verstoppen, zo goed dat niet eens iemand van de befaamde gilde van huurmoordenaars hem zou kunnen lezen. Voor één van zijn ogen zit ook een oogkap.

Uiterlijk: Hij draagt een lange, bordeaux rode jas met daarover een mantel met kap eraan vast, in iets donkerder rood. De mantel loopt ook over in een cape die net niet de grond raakt en enkel zijn rechter arm bedekt. Over zijn hele jas loopt een leren stuk dat overgaat in een schouderbeschermer. In diezelfde beschermer zit ook zijn zwaard gestopt zodat het over zijn rug zit en in een makkelijke haal kan worden getrokken.

Wapens: Hij heeft een één/tweehandig zwaard over zijn rug lopen. Het handvat is ietwat gekromd voor een perfecte greep. Het is gemaakt van een speciaal soort staal en gevormd door de smid in een speciale manier waardoor het makkelijk door pantser heen kan en zeer diepe wonden kan aanrichten. Het is geheel gegraveerd door de vorige eigenaar maar het is niet meer te lezen omdat het in een vreemde taal is geschreven. Een van Berengar's doelen is om te achterhalen wat erop staat.

Nationaliteit en herkomst: Hij is met de boot aangekomen na een lange reis. Ze zeggen dat hij van het Noorden komt, waar het zo koud is dat de sneeuw zich maandenlang ophoopt en waar het maar 1 maand weer dooit. Berengar heeft nooit gezegd dat dit waar is, maar ook nooit gezegd dat het onwaar is.

Houdt van: Het is nog onduidelijk waar hij wel of niet van houd, maar één ding is zeker, hij houd van mooie vrouwen.

Persoonlijkheid: Hij is erg kalm en rustig, en trekt eerst een plan voordat hij iets doet. Hierdoor is Berengar soms ietwat voorspelbaar, maar dit heeft hij bijna altijd tijdig door en past dan zijn plan aan. Hij is hierdoor wel altijd voorbereid.

Historie: Hij is al vanaf zijn zesde getraind door de zwaardmannen van zijn dorp in het Noorden. Echter, na een aanval door een naburige heer op zijn dorp om zijn leger te kunnen voeden was het dorp zowat geheel vernietigd. Enkel hij en zijn zus bleven over. Na rond gereisd te hebben overleed zijn zus 3 jaar later, toen hij 9 was. Hij reisde nog rond tot zijn vijftiende tot hij vertrok naar het huidige land. Hier reist hij nu al vele jaren rond. Door zijn uitbundige training, dag in dag uit, staat hij ook wel bekent in dit land als meester van het zwaard. Hij kan niet geëvenaard worden door de anderen in dit land in een zwaardgevecht, daarom gaan de meesten hem uit de weg.

orrspj.jpg

Naam: Rosferan van Angelard

Roepnaam: Ros

Leeftijd: 16

Huidskleur: Blank

Gezichtskenmerken: Zijn gezicht is altijd verstopt onder zijn eigenlijk veels te grote helm.

Uiterlijk: Zijn gehoornde helm beschermt zijn hoofd altijd. Hieronder zit een lamellar pantser, perfect voor hem gemaakt anders dan zijn helm. Hij heeft altijd een zeer donker bordeaux rode mantel/sjaal om die aan het uiteinde helemaal rafelig zijn. Dit komt omdat hij hem al heel lang heeft.

Wapens: Hij heeft een Noords zwaard, gegraveerd met Noordse runes. Het is verder niets speciaals buiten de emotionele waarde die er voor Rosferan aan vast zit want het was van zijn inmiddels gestorven vader. Hij heeft ook een groot Noors schild met een wit rendier erop geschilderd. Als hij op zijn paard zit draagt hij altijd een lans met een rode vlag eraan bij zich.

Nationaliteit en herkomst: Komt uit het eveneens koude noordoosten, maar niet zo ver als Berengar. Hij is ook per boot gearriveerd. Hij komt uit de koude ruitersdorpen van Gremund, dichtbevolkt en altijd vrolijk. Hier heeft hij ook zijn vrouw gevonden en later kunnen begraven, later daarover meer.

Houdt van: Rijden met zijn paard Neras (vernoemt naar zijn vader), oefenen met zijn zwaard, speer en schild.

Houdt niet van: Opgehouden worden, mensen die bazig doen, mensen die zich verstoppen voor hem en alcohol.

Persoonlijkheid: Hij is een redelijk vriendelijke jongen die boos is op de wereld vanwege tragische gebeurtenissen in zijn leven. Onder zijn helm, wat de mensen niet zijn, zitten er zwarte rouwranden om zijn ogen. Hij kan enorm opvliegend zijn en weet niet wanneer hij zijn wapen wel of niet moet trekken dus trekt hij het liever wel.

Historie: Al op jonge leeftijd kwam hij in een vechtsituatie terecht waar zijn vader en hij moesten vluchten. Te paard probeerden ze weg te komen maar toen ze bijna de grens over waren kwamen de corrupte ruiters hen op het laatste moment tegen. Zijn vader werd neergeschoten met vier pijlen die zijn torso doorboorden, en een laatste pijl die, door zijn helm, zijn hoofd doorboorde. Rosferan heeft toen het paard van zijn vader bij de teugels gegrepen en het paard de grens over gesleurd. Echter toen ze een stad bereikten was zijn vader al dood. Het duurde drie dagen voordat hij bij zijn vader weg kon zonder direct in huilen uit te barsten. Maar toen het wel gebeurde had hij de helm van zijn vader op en straalde hij een zoektocht naar wraak uit.

Die wraak kwam nooit want in de volgende maanden werden de corrupte ruiters opgespoord en afgemaakt wegens landverraad. Rosferan bleef echter wonen in deze stad waar hij ook zijn vrouw vond. Hij trad in een huwelijk met deze vrouw genaamd Anne. Maar zij werd later vermoord door een gestoorde man. Hierop besloot Rosferan deze plek te verlaten en af te reizen naar het continent waar hij nu rondrijd. Dit alles gebeurde op de miezerige leeftijd van 15 jaar. Inmiddels is hij nu al een jaar hier.

hvuejp.jpg


Ik schrijf morgen een intro voor beiden agz. het hier 01:06 is.
 
Ehh, Roran kan jij een klein stukje verder schrijven want ik weet nu niet hoe ik verder moet. Een begin aan de ontsnapping/hoe we hem voor de gek houden?
 
Laten we zeggen dat Halt er door het raam binnengekomen is, en probeert Loth of een van zijn mannen, als het er een is, af te maken en te vluchten door het raam.
 
Berengar heeft de keuze om Halt te helpen, of de persoon die binnenkomt te helpen. Afhankelijk van wie er binnenkomt zal Halt het meisje meenemen/redden/helpen of gewoon laten blijven.
 
Back
Top Bottom