Dwarf Fortress

Waar embarken?

  • Rivier; ja

    Votes: 5 45.5%
  • Rivier; nee

    Votes: 3 27.3%
  • Berg; ja

    Votes: 6 54.5%
  • Berg; nee

    Votes: 2 18.2%
  • Aquifer; ja

    Votes: 3 27.3%
  • Aquifer; nee

    Votes: 4 36.4%

  • Total voters
    11

Users who are viewing this thread

Bah, obsidiaan zwaarden in n weapon trap snijt wel mooi in allemaal stomme beestjes maar n Goblin militair heeft er compleet geen last van. :razz:
 
Als ik een legendary swordsdwarf een obsidian zwaard geef dan is dat wss even goed als een stalen. :razz: De game let eig. niet zo superveel op het materiaal ( tenzij je hammers/maces maakt ) en meer op de skills heb ik zo het idee.
 
iCock said:
Als ik een legendary swordsdwarf een obsidian zwaard geef dan is dat wss even goed als een stalen. :razz:
Ha, nee. Met een stalen zwaard veegt een legendary swordsdwarf zo beesten in tweejen (ik he wel eens gehad dat een MCom met n adamantine short sword n ogre ont-onderlijfde.) Met een obsidianen zwaard maak je wel sneetjes en dergelijke maar ik weet bijna zeker dat je met een stalen veel meer schade doet, vooral als het doel (metalen) pantser draagt. :razz:
iCock said:
De game let eig. niet zo superveel op het materiaal ( tenzij je hammers/maces maakt ) en meer op de skills heb ik zo het idee.
Dat klopt wel, maar materiaal word niet genegeeerd. :razz:
 
Laat me het zo zeggen; in dit spel word niet gekeken of de steen zwaar is, of licht, maar meer om hoe hard je de steen kan gooien. Natuurlijk speelt het mee, maar de skill is nog steeds het belangrijkst.


Een dabbling swordsdwarf een adamantine zwaard geven heeft geen zin, dat heeft bij niets zin, however een legendary kan met alles wel binnen 5 tellen iets af slachten.
Met een adamantine zwaard ziet het er alleen wat mooier uit, want dan is elke hak ook echt iets eraf. :razz:
 
Heeft iemand een goede guide waar ik over DF kan leren? Want ik heb 't nu maar ik snap er geen ene hars van...
 
iCock said:
Laat me het zo zeggen; in dit spel word niet gekeken of de steen zwaar is, of licht, maar meer om hoe hard je de steen kan gooien. Natuurlijk speelt het mee, maar de skill is nog steeds het belangrijkst.


Een dabbling swordsdwarf een adamantine zwaard geven heeft geen zin, dat heeft bij niets zin, however een legendary kan met alles wel binnen 5 tellen iets af slachten.
Met een adamantine zwaard ziet het er alleen wat mooier uit, want dan is elke hak ook echt iets eraf. :razz:

Je vergeet dat als het zwaard niet goed genoeg is dat die het armor niet penetrate :O
 
Ik heb bone bolts door steel heen zien gaan. :razz: Soms moet je gewoon geluk hebben.
 
Dan telt gewicht vooral. Zilver is een goed materiaal voor hamers en knotsen. Koper ook wel trouwens.

Als je nou een platinum hamer kon maken... :razz:
 
Als je nou stenen massieve hamers kon maken ter grote van 2 mannen op elkaar .. en die door de lucht laten schieten .. hmm
 
Back
Top Bottom