Dwarf Fortress

Waar embarken?

  • Rivier; ja

    Votes: 5 45.5%
  • Rivier; nee

    Votes: 3 27.3%
  • Berg; ja

    Votes: 6 54.5%
  • Berg; nee

    Votes: 2 18.2%
  • Aquifer; ja

    Votes: 3 27.3%
  • Aquifer; nee

    Votes: 4 36.4%

  • Total voters
    11

Users who are viewing this thread

Er zit een cave direct onder m`n workshops al hoor. :razz:
Er draaien 8 workshops constant om wooden spears te maken voor m`n danger room.
 
Ik ging gister avond saven maar hij sloot halverwege af dus het is echt heel goed mogelijk dat dat gevecht nooit heeft plaatsgevonden. Als dat het geval is begin ik van voor af aan met een nieuw kasteel.



EDIT: Oke, het is weg.
 
Ja, wat een gekloot man. 3 keer al mijn PC opnieuw gestart en NOG loopt DF steeds vast.

Oke, aangezien adventure mode wel werkt wil ik graag vragen of jullie dat misschien ook leuk vinden?
 
Ja precies. Basis = D = DESIGNATE, dus minen etc ..

En farms .. tja, try and error. :razz:
 
Aquifers zijn nutteloos en loeiend irritant. Vermijd ze. Bergen en rivieren zijn nuttig en sfeervol. Vind ze. Een vulkaan is ook wel geinig.


Doet me er aan denken dat ik een embark aan de zee met een vulkaan begon. Ik kom daar met m'n dwergjes, spel blijft hangen en dan zie ik dat de oceaan de vulkaan in stroomt want die lag onder waterniveau. Daar kon ik dus niks mee.
 
Jawel .. DWARVEN LAND FORMING!


Ge krijgt dan obsidian wat redelijk mooi is ( ge kunt da zelfs al bouw je ermee nog steeds engraven + je kan er zwaarden van maken. )
 
Nutteloze zwaarden, maar wel zwaarden. :razz: En ik bouw het liefst een kasteeltje op plat land ipv half in een berg te zitten. :razz:
 
Als je 5 van die zwaarden maakt is dat wss beter dan copper of iets ..

en ja, plat land is vaak beter. :razz:

Ook meer bomen etc. wat industrie ook wat makkelijker maakt ( zeker als je geen magma/lava hebt/wilt gebruiken .. )
 
Back
Top Bottom