Age of Chivalry Mod voor Age of Empires II-> MET Vlaanderen/Friesland en Gelre

Users who are viewing this thread

Er zitten behoorlijk suffe dingen in dat spel trouwens. :lol:

Oh ja, laatst ook AoE I: Rise of Rome zitten spelen. Is ook wel amusant hoewel het spelletje uiteindelijk vastliep omdat de population cap op maar 50 stond en zij hadden overal ballista towers staan. Daar kwam ik niet tussen door. :lol:

Het amusantste daar vond ik toch echt een overvliegende adelaar. Peasant selecteren, rechts klik op de adelaar. De Peasant werd Hunter met speer in z'n hand. Hij smeet de speer. Hij raakte. De adelaar ontplofte in de lucht. :razz:
 
Japan was een tijdje mijn favoriet ook maar Samurai hadden geen kans tegen FrisianDudes' favoriet: Teutonic Knights.

Ze hadden zogenaamd een bonus vs. unique units maar tegen een Olifant, Teutoonse Ridder, Cataphract of Berserk hoef je het eigenlijk niet te proberen. Tegen een woad raider of zo'n debiel zwakke huskarl misschien...
 
Dat weet ik ook wel en het is heel erg historisch correct maar een beetje knudde voor de balans. :razz:
 
Je zit bij mij die mod te zitten? :eek:

Maar ja ik heb het dus aan de gang gekregen. Ben klein potje als Fries tegen Vlaanderen ( :mrgreen:) begonnen, maar al de soldaten hebben meisjesstemmen en het lijkt wel alsof ze egyptisch spreken! En ik weet ook niet wat de computerspeler steeds tegen me zegt.
 
Hahahahaha, meisjesstemmen?

Nouja, zal wel. En dat die samurai geen flikker doet lijkt me erg logisch ( zeker niet omdat volgens mij de Teutonische ridders of in ieder geval olifanten ) nooit tegen ze hebben gevochten ( en dus zijn de samurai ook niet op hen aangepast, terwijl dat soort units ( olifanten en ridders ) er gewoon op af rennen. )
 
Het enige waar Samurai aan gewend waren te bevechten waren boeren en elkaar. :razz: Betekent niet dat ze niet stoer konden zijn.
 
Ik speelde wat vanalles bij AoEII: The Conquerors. De Byzantijnen en de Spanjaarden heb ik een tijd gespeeld, maar die zijn eigenlijk zo hard overpowered dat het gewoon saai werd. Cataphracts maken moes van eender welk unit behalve andere cavalerie en kamelen (aangezien Azteken en Maya's geen cav hebben, hadden zij letterlijk geen enkel unit dat tegen een Cataphract op kon), en Conquistadors geven de Spanjaarden een gunpowder unit in de Castle Age dat nog op een paard zit ook.

Teutons zijn en blijven de coolste factie, met hun Elite Teutonic Knights met 10 melee armour en 17 attack. Ik had daarvoor vrij lang met de Chinezen gespeeld en hun Chu-Ko-Nu's gespamd, en de Britten zijn ook wel OK met hun Longbowmen die, indien voldoende geupgradet, verder kunnen schieten dan een kasteel :lol:. Daarbij vond ik de Vikingen ook nog vrij leuk.
 
Britten vond ik altijd leuk, vooral op Black Forest waar ge over de bossen heen de vijanden al kon bestoken xD
 
TheNarrator said:
Ik speelde wat vanalles bij AoEII: The Conquerors. De Byzantijnen en de Spanjaarden heb ik een tijd gespeeld, maar die zijn eigenlijk zo hard overpowered dat het gewoon saai werd. Cataphracts maken moes van eender welk unit behalve andere cavalerie en kamelen (aangezien Azteken en Maya's geen cav hebben, hadden zij letterlijk geen enkel unit dat tegen een Cataphract op kon), en Conquistadors geven de Spanjaarden een gunpowder unit in de Castle Age dat nog op een paard zit ook.
Ohhhh arg, nou deed je me weer denken aan de El Cid kampanje die ik even startte. Eerste duel gewonnen, okee,  (moest ook wel, natuurlijk, die arme two-handed swordsman.) Tweede duel gewonnen ook makkelijk. Ik rijd wat door en krijg m'n legertje. Er zitten conquistadors tussen. FUUUUUU. Ik ben meteen met die kampanje opgehouden gvd.
 
Ressurectie!
Kaart: Islands. Facties: 2, ik en computer. Moeilijkheidsgraad: Moderate. Facties random.

Friesland tegen Gelderland. :mrgreen:
 
Als je eens tijd hebt moet ik tegen jou Fries vs Vlaming spelen.
Zullen we zien wie er de baas is.
 
Ik heb nog nooit Vlaming geprobeert dus ik weet niet wat hun sterke punten zijn.


Behalve bier dan. Ik heb alleen weinig tijd. Morgen sowieso van 8;45 tot 5 uur op school. D: En ik weet niet hoe mp te regelen.
 
Back
Top Bottom