Author Topic: Vraag over school  (Read 1732 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • Faction: Neutral
  • M&BWB
Re: Vraag over school
« Reply #60 on: February 15, 2012, 07:08:38 PM »
Humane wetenschappen vind ik een nutteloze richting en is volgens mij enkel gecreƫerd om studenten toch een ASO diploma te geven omdat dit nog steeds (onterecht) een hoger aanzien heeft.

Humane wetenschappen wordt onderschat, ik doe het zelf en er zijn een paar mensen die van wetenschappen wiskunde afkomen en heel hard falen in Gedragswet. en cultuurwet. en nutteloos is het helemaal niet. Ik weet niet of je weet hoe moeilijk Psychologie is?
Ja psychologie is echt een supermoeilijk vak  :|. Ik ken genoeg mensen die humane wetenschappen hebben gedaan, en die zeggen allemaal zelf dat het nutteloos is. Ge kunt beter economie doen of een technische richting die iets bijbrengt.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #61 on: February 15, 2012, 09:41:16 PM »
Bij ons kreeg de richting humane wetenschappen het minimum aantal uren wiskunde, talen en wetenschappen per week. Stjaf, het feit dat die leerlingen die naar humane wetenschappen afzakten, was simpelweg omdat ze dachten dat ze daar geen klop hoefden te doen... En voor humane wetenschappen moet je sowieso minder doen als in de andere ASO richtingen.

Sjtaf

• Squire
  • *
    • View Profile
  • Faction: Swadian
  • MP nick: Rdr_Sjtaf_of_Niflheim
  • WBNW
« Reply #62 on: February 16, 2012, 05:58:28 PM »
Bij ons kreeg de richting humane wetenschappen het minimum aantal uren wiskunde, talen en wetenschappen per week. Stjaf, het feit dat die leerlingen die naar humane wetenschappen afzakten, was simpelweg omdat ze dachten dat ze daar geen klop hoefden te doen... En voor humane wetenschappen moet je sowieso minder doen als in de andere ASO richtingen.

Eh, waarom blijven dan al die mensen die denken dat ze niks hoeven te doen zitten? Hert is een andere denkwijze en het is echt een grove fout om te denken dat je weinig hoeft te doen of minder hard moet studeren, het is ingewikkelder dan je denkt. Veel meer verbanden leggen, veel meer toepassen, veel meer begrijpen, ect. Heb dit gesprek ook met mijn leerkracht gedragswet gehad en hj was het totaal met me eens en al die mensen in mijn klas die van wetenschappen wiskunde afkomen die moten nu hard afzien en dringend een andere studiemethode aanmeten.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
  • Faction: Khergit
  • MP nick: OLL_Secret Grandmaster
« Reply #63 on: February 16, 2012, 06:07:58 PM »
Omdat die mannen van WeWisk die afvallen naar HuWe goeie studenten zijn zeker?
Da zijn meestal de grootste mongolen. Dat is nu net het punt. Mensen die de andere richtingen niet aankunnen gaan dan naar HuWe. Vanuit HuWe heb je geen representatief beeld van wat 'hard werken' is.

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • M&BWB
« Reply #64 on: February 16, 2012, 06:14:13 PM »
Kijk anders eens naar hoe laag de slaagkans is bij TSO en BSO. Hoe 'lager' het niveau, hoe 'slechter' de studenten en hoe meer er blijven zitten. Waarom zou die leerkracht nu zijn eigen job afschieten? Leer deze verbanden anders eens leggen.

Sjtaf

• Squire
  • *
    • View Profile
  • WBNW
« Reply #65 on: February 16, 2012, 06:54:31 PM »
ja,deze discussie kan eeuwig duren :P Ik vind het gewoon arrogant om zo op andere richtingen neer te kijken, terwijl je zelf niet eens in die richting zit. Maarja.

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • M&BWB
« Reply #66 on: February 16, 2012, 07:03:01 PM »
ja,deze discussie kan eeuwig duren :P Ik vind het gewoon arrogant om zo op andere richtingen neer te kijken, terwijl je zelf niet eens in die richting zit. Maarja.

Ik ken genoeg mensen die humane wetenschappen hebben gedaan, en die zeggen allemaal zelf dat het nutteloos is.

Een mening hebben over iets is niet hetzelfde als arrogantie. Bespreek anders het verschil tussen beide en waar de grens ligt eens in de lessen gedragswetenschappen.

Gewoon omdat ik graag aantoon wanneer mensen hun eigen ruiten inslaan:
(click to show/hide)
Veel meer verbanden leggen, veel meer toepassen, veel meer begrijpen, etc.
Ik vind het gewoon arrogant om zo op andere richtingen neer te kijken, terwijl je zelf niet eens in die richting zit. Maarja.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
« Reply #67 on: February 16, 2012, 07:15:42 PM »
Kijk anders zelf eens naar de feiten sjtaf. Dit is geen mening dit is een feit. Humane Wetenschappen is niet moeilijk.

Jome

• Guest
« Reply #68 on: February 16, 2012, 07:28:59 PM »
Dat is een mening.

Sjtaf

• Squire
  • *
    • View Profile
  • WBNW
« Reply #69 on: February 16, 2012, 07:44:34 PM »
Inderdaad.

Matthieu

• Knight
  • *
  • The proud Dutchman.
    • View Profile
  • Faction: Nord
  • MP nick: Matt
  • WB
« Reply #70 on: February 16, 2012, 07:49:29 PM »
Uhtred moet nog effkes naar de basisschool.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
« Reply #71 on: February 16, 2012, 07:59:45 PM »
The thing is...hmmm...won't bother...

Jome

• Guest
« Reply #72 on: February 16, 2012, 08:16:43 PM »
Als jij nou iets onwijs makkelijk vind maar een ander niet, dan is het een feit dat JIJ het makkelijk vind. Maar een ander vind dat niet.

Een mening houd in dat je iets VIND. Niet dat het zo IS. Begrijp je dat?

Renkoo

• Master Knight
  • *
  • Go ahead, make my day.
    • View Profile
  • MP nick: Renkoo
  • WBWF&SNW
« Reply #73 on: February 16, 2012, 08:37:12 PM »
Uhtred moet nog effkes naar de basisschool.
Oh dan moet ik jouw nog maken zeker?

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • M&BWB
« Reply #74 on: February 16, 2012, 08:41:04 PM »
Als jij nou iets onwijs makkelijk vindT maar een ander niet, dan is het een feit dat JIJ het makkelijk vindT. Maar een ander vindT dat niet.

Een mening houdT in dat je iets VINDT. Niet dat het zo IS. Begrijp je dat?
-dt regels, begrijp je dat?