Author Topic: Leerplicht met terminale ziekte  (Read 3101 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vicccard

• Master Knight
  • *
  • This uniform was meant for the jungle. Prettyness!
    • View Profile
  • Faction: Neutral
  • MP nick: Duuring
Re: Leerplicht met terminale ziekte
« Reply #90 on: December 11, 2011, 09:55:27 AM »
Zou iemand mij misschien de definitie van syndroom uitleggen?

Ik heb misschien S. Van Tietze maar dit is puur lichamelijk en ik dacht dat syndromen altijd geestelijk waren. Syndroom van Down, Asperger etc.
[Waterloo] was Bourbon victory. The Allies were just marks bleeding on Louis' altar.
I forget nothing.
I regret nothing.

Kwal

• Master Knight
  • *
    • View Profile
    • OLL clan forum
  • Faction: Sarranid
  • MP nick: OLL_Kwal/Saxger
  • WBWF&S
« Reply #91 on: December 11, 2011, 09:58:21 AM »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom

En nee Syndroom van Down en Asperger zijn niet geestelijk :P
I got 99 cookies 'cause a bitch ate one

Vicccard

• Master Knight
  • *
  • This uniform was meant for the jungle. Prettyness!
    • View Profile
  • MP nick: Duuring
« Reply #92 on: December 11, 2011, 10:00:04 AM »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom

En nee Syndroom van Down en Asperger zijn niet geestelijk :P

Waarom doet wiki het niet als ik erop zoek?
Bedankt, en Je weet wat ik bedoel  :wink:
[Waterloo] was Bourbon victory. The Allies were just marks bleeding on Louis' altar.
I forget nothing.
I regret nothing.

TheNarrator

• Moderator
  • *
  • Crabs.
    • View Profile
  • MP nick: OLL_TheNarrator
  • M&BWB
« Reply #93 on: December 11, 2011, 12:37:59 PM »
Hah, Misschien is mijn  post een beetje verkeer geïnterpreteerd.

Wat ik vooral probeerde duidelijk te maken is dat iedereen wel iets heeft wat als afwijkend gezien kan worden, of belemmerend in zijn leven.
Maar dat veel mensen dit uitvergroten en hier een aandoening van maken zodat ze vervolgens een free ticket hebben om gewoon minder te presteren.

Ik bedoelde niet dat we "zwakkeren" moeten laten vallen, nee, mensen die het echt niet kunnen moeten inderdaad de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Waar ik mij echter aan stoor is de mensen die bijna misbruik maken van hun aandoening, zijnde het tijdens de studie of in gelden (Wajong/PGB).
Zorgverleners hebben maar al te graag extra werk en door meer stickertjes te plakken houd het zichzelf in stand.

Ik zie aandoeningen zoals autisme voornamelijk als iets wat van de laatste tijd is en een lekker populair onderwerp...
Maar denk eens na, en kijk eens rond op de werkvloer of waar je ook zit, ik kan zeker in het IT bedrijf waar ik werk het aantal autisten niet op 1 hand tellen, maar dat betekent niet dat ze niet kunnen functioneren binnen het bedrijfsleven.. Integendeel, zeker in de techniek kun je zo iemand zeer goed gebruiken.

Er word veel te veel gekeken naar wat een persoon niet kan, doe gewoon waar je goed in bent.
Oké, daar kan ik mee leven :P. Uw vorige post klonk nogal radicaal, maar als ge dat niet zo bedoelde, geen probleem. Ge hebt overigens wel een punt, het is inderdaad een probleem dat het zo moeilijk is om de lijn te trekken wie nu juist die hulp echt nódig heeft en wie zich gewoon laat gaan omdat hij een sticker heeft. Dat valt ook niet echt accuraat te meten, natuurlijk. Zo lang ge maar beseft dat er mensen met bv autisme zijn die echt niet kunnen functioneren in de maatschappij. Ook zijn bijlange niet alle autisten technisch of wiskundig aangelegd. Het is een populair (en ronduit verkeerd) idee dat alle autisten allemaal hun eigen specialiteit hebben die dan enorm goed ontwikkeld is. Dat is zo bij een deel van hen, maar bij velen niet. En niet alle mensen hebben iets waar ze goed in zijn. Dat is een trieste zaak, maar het is wel zo. Er zijn nu eenmaal mensen die door hun aandoening hulp nodig hebben, en ik geraak nogal makkelijk geïrriteerd door mensen die zeggen dat die mensen dan "gewoon wat moeite moeten doen".

Verder protesteer ik in ernstige mate tegen Narrators bevooroordeelde aanname over steentijdmaatschappijen.
Mijn welgemeende excuses, ge hebt natuurlijk gelijk :P.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
  • Faction: Khergit
  • MP nick: OLL_Secret Grandmaster
« Reply #94 on: December 11, 2011, 12:41:48 PM »
Ze zouden via Eugenetica, uber wiskundigen/informatici moeten ontwikkelen.

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • M&BWB
« Reply #95 on: December 11, 2011, 12:51:00 PM »
Riiiiiiight.

Vorstadtkid

• Grandmaster Knight
  • *
  • Ad Maiorem Dei Gloriam
    • View Profile
  • Faction: Bandit
  • MP nick: OLL_Verbeek
  • WB
« Reply #96 on: December 11, 2011, 12:55:00 PM »
In de autistenkwekerij.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
« Reply #97 on: December 11, 2011, 12:56:55 PM »
Wat is iedereen zijn opinie omtrent Eugenetica?

Het interesseert me wel, maar sinds de 2WO is het taboe geworden. En ik begrijp ook waarom.

@Verbeek; Jep. Autisten functioneren perfect/beter dan 'gewone' mensen in verschillende omstandigheden, indien de juiste vaardigheden mentaal goed ontwikkeld zijn.

TheNarrator

• Moderator
  • *
  • Crabs.
    • View Profile
  • MP nick: OLL_TheNarrator
  • M&BWB
« Reply #98 on: December 11, 2011, 01:42:55 PM »
Wat is iedereen zijn opinie omtrent Eugenetica?
Ik begrijp waar het vandaan komt, maar mijn probleem ermee is dat het van de idee uitgaat dat de mens enkel en alleen in functie van de maatschappij leeft, en dat de belangen van die maatschappij oneindig ver verheven zijn boven de individuele belangen van het individu. Het is normaal dat ge automatisch denkt "The needs of the many outweigh the needs of the few", maar men moet dat niet te extreem zien. Persoonlijk vind ik dat de maatschappij ten dienste staat van het individu, en dat men het individu vrij moet laten zolang hij of zij geen schade berokkent aan die maatschappij of de andere individuen die er deel van uitmaken. Zelfs voor hen die, door handicaps (mentaal of fysiek), enkel de maatschappij door hun bestaan drainen en er niets aan toevoegen hebben het recht om te bestaan. Ik ben niet van mening dat men de individuele mens moet verbeteren om zo de maatschappij te verbeteren, al helemaal niet door bepaalde mensen het recht op voortplanting te ontzeggen.

Ik heb echter geen probleem met 'positieve' eugenetica (het aanmoedigen van mensen die het goed doen in de maatschappij om relatief meer nakomelingen te produceren). In China heeft men bijvoorbeeld een spermabank met enkel sperma van professoren. Ik heb er geen probleem mee dat dat bestaat en waarschijnlijk zou ik, moest ik een vrouw zijn, eerder geneigd zijn om daar langs te gaan ipv me te laten insemineren met het zaad van één of andere random zwerver die geld nodig had.

Uhtred Dunkerch

• Grandmaster Knight
  • *
  • Rough, deep and hard.
    • View Profile
« Reply #99 on: December 11, 2011, 01:52:54 PM »
Hmmm, heel mooie en interessante antwoord. Ook juist.

Jome

• Guest
« Reply #100 on: December 11, 2011, 01:54:19 PM »
Wacht word je betaald voor het doneren van sperma? Dus ik sta hier geld weg te sodemieteren?

Vorstadtkid

• Grandmaster Knight
  • *
  • Ad Maiorem Dei Gloriam
    • View Profile
  • Faction: Bandit
  • MP nick: OLL_Verbeek
  • WB
« Reply #101 on: December 11, 2011, 01:58:02 PM »
Wacht word je betaald voor het doneren van sperma? Dus ik sta hier geld weg te sodemieteren?
Jij niet hoor, maak je geen zorgen.

Jome

• Guest
« Reply #102 on: December 11, 2011, 02:01:56 PM »
ok.

Eburon

• Knight
  • *
    • View Profile
  • M&BWB
« Reply #103 on: December 11, 2011, 02:29:23 PM »
Jij niet hoor, maak je geen zorgen.
/Strijk  :lol:

Vincenzo

• External Developer
  • *
  • Coder of code
    • View Profile
    • Flying Squirrel Entertainment
  • MP nick: FSE_Vincenzo
  • M&BWBWF&SNW
« Reply #104 on: December 11, 2011, 02:36:50 PM »
Geld voor sperma doneren? Ik las laatst in de krant dat je er geen geld voor mocht krijgen, maar je kreeg alleen een reiskosten vergoeding om naar de kliniek te komen..  :lol:

Overigens zou je echt willen dat er ergens een kind rondhobbelt dat van de helft van jouw is? en dat kind nooit kennen?
Mij niet gezien hoor.