Hah, Misschien is mijn post een beetje verkeer geïnterpreteerd.
Wat ik vooral probeerde duidelijk te maken is dat iedereen wel iets heeft wat als afwijkend gezien kan worden, of belemmerend in zijn leven.
Maar dat veel mensen dit uitvergroten en hier een aandoening van maken zodat ze vervolgens een free ticket hebben om gewoon minder te presteren.
Ik bedoelde niet dat we "zwakkeren" moeten laten vallen, nee, mensen die het echt niet kunnen moeten inderdaad de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Waar ik mij echter aan stoor is de mensen die bijna misbruik maken van hun aandoening, zijnde het tijdens de studie of in gelden (Wajong/PGB).
Zorgverleners hebben maar al te graag extra werk en door meer stickertjes te plakken houd het zichzelf in stand.
Ik zie aandoeningen zoals autisme voornamelijk als iets wat van de laatste tijd is en een lekker populair onderwerp...
Maar denk eens na, en kijk eens rond op de werkvloer of waar je ook zit, ik kan zeker in het IT bedrijf waar ik werk het aantal autisten niet op 1 hand tellen, maar dat betekent niet dat ze niet kunnen functioneren binnen het bedrijfsleven.. Integendeel, zeker in de techniek kun je zo iemand zeer goed gebruiken.
Er word veel te veel gekeken naar wat een persoon niet kan, doe gewoon waar je goed in bent.
Oké, daar kan ik mee leven

. Uw vorige post klonk nogal radicaal, maar als ge dat niet zo bedoelde, geen probleem. Ge hebt overigens wel een punt, het is inderdaad een probleem dat het zo moeilijk is om de lijn te trekken wie nu juist die hulp echt nódig heeft en wie zich gewoon laat gaan omdat hij een sticker heeft. Dat valt ook niet echt accuraat te meten, natuurlijk. Zo lang ge maar beseft dat er mensen met bv autisme zijn die echt niet
kunnen functioneren in de maatschappij. Ook zijn bijlange niet alle autisten technisch of wiskundig aangelegd. Het is een populair (en ronduit verkeerd) idee dat alle autisten allemaal hun eigen specialiteit hebben die dan enorm goed ontwikkeld is. Dat is zo bij een deel van hen, maar bij velen niet. En niet alle mensen hebben iets waar ze goed in zijn. Dat is een trieste zaak, maar het is wel zo. Er zijn nu eenmaal mensen die door hun aandoening hulp nodig hebben, en ik geraak nogal makkelijk geïrriteerd door mensen die zeggen dat die mensen dan "gewoon wat moeite moeten doen".
Verder protesteer ik in ernstige mate tegen Narrators bevooroordeelde aanname over steentijdmaatschappijen.
Mijn welgemeende excuses, ge hebt natuurlijk gelijk

.