Author Topic: Lista modeista!  (Read 53567 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SkyTime

• Sergeant Knight
  • *
    • View Profile
  • Faction: Neutral
  • MP nick: Korpi_SkyTime
  • M&BWB
Re: Lista modeista!
« Reply #435 on: April 27, 2012, 02:49:23 PM »
Sanoisin että perus Mount&Bladelle ovat. Jotkut noista saattaa olla portattu warbandiin kylläkin

SkyTime

• Sergeant Knight
  • *
    • View Profile
  • MP nick: Korpi_SkyTime
  • M&BWB
« Reply #436 on: April 29, 2012, 10:40:08 AM »
Joo, siel listassa taitaa olla aika monta ns. kuollutta modia joissa ei oo yhtään servereitä.

Tossa sun viestissä on muuten sellanen edit nappula, täällä ei kovin paljoo tuplaviesteistä pidetä.

Juholi

• Recruit
  • *
    • View Profile
  • MP nick: Geirr inn ungi
« Reply #437 on: April 29, 2012, 10:41:06 AM »
Aa, sori.

RurikRelative

• Recruit
  • *
    • View Profile
« Reply #438 on: December 27, 2012, 02:52:14 PM »
Terve olen pyörinyt foorumilla jo jonkin aikaa ja ladannut muun muassa Anno Domino 1257 modin, mutta minulla on ongelmia nyt näiden archive tiedostojen kanssa. Olen lukenut niistä ja yrittänyt tehdä, mitä pitäisi tehdä, mutta jokin ei nytten onnistu. Katsoin täältä modeja ja siellä oli apuakin http://wiki.tesnexus.com/index.php/File_compression_basics  .  Haluaisin saada 1860s Old American modin, joka näyttää olevan 7z tiedostana. Tarvitsisin nyt teidän apua tässä, että saisin sen toimimaan. Voisitteko neuvoa minua perusteellisesti, eli vaihe vaiheelta, koska en näytä ymmärtävän tätä vaikka homma näyttää helpolta.

Alene

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
    • The Kingdom of Swadia
  • Faction: Swadian
  • MP nick: Lady_Alene_of_Swadia
  • WBNW
« Reply #439 on: December 27, 2012, 03:50:13 PM »
7Z-tiedostot saat parhaiten auki 7-zip purku-/pakkausohjelmalla. Löytyy osoitteesta http://www.7-zip.org/. Ladattuasi sinulle sopivan version (jos et tiedä onko sinulla 32- vai 64-bittinen käyttöjärjestelmä, kannattaa ottaa 32-bittinen). Latauksen jälkeen käynnistät ladatun tiedoston, eli asennat ohjelman. Sen jälkeen klikkaat 7Z- (tai rar, zip, tms) tiedostoa hiiren oikealla napilla. Huomaat että valikkoon on tullut uusi "7-Zip" alavalikko. Sieltä sitten valitset sopivan purkuvaihtoehdon (mikäli tiedoston sijainiti on Warband\Modules\, ja jos mod on pakattu "oikein", "pura tänne" on oikea vaihtoehto).

RurikRelative

• Recruit
  • *
    • View Profile
« Reply #440 on: December 27, 2012, 04:47:34 PM »
Kiitos oikein perusteellista :D Yhdellä sivulla luki, että niitä tiedostoja voi lukea kahdella ohjelmalla ja minulla oli toinen, mutta en katsonut oliko minulla tuota mitä nyt käytit. Sinä siis käytit sitä 7-zip:in "extract here" nappia, kun se on siellä moduuli kansiossa. Sittenkö se on valmis? En saanut sitä vielä nativen tai muiden moduulien luokse. Oliko teillä ensimmäistä moduulia laittaessa moduuli kansio valmiina vai teittekö te sen itse?

Alene

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
    • The Kingdom of Swadia
  • WBNW
« Reply #441 on: December 27, 2012, 05:05:50 PM »
Kyllä sen silloin pitäisi olla valmis. Itse en kovinkaan tosin modeja pelaa.

Sitten se purkumetodi (extract here / extract to folder xxx) riippuu siitä että onko siinä modissa se kansio valmiina. Tämä selviää siten, että valitset sieltä 7-zipin valikosta "open archive". Jos siellä näkyy vain yksi kansio, 7-zip luo sen kansion purettaessa. Jos siellä puolestaan näkyy useampia kansioita ja tiedostoja, kannattaa siitä 7-zipin valikosta ottaa "extract to xxx", jolloin 7-zip luo xxx nimisen kansion.

Jos olet jo purkanut sen sinne modules kansioon, katso nyt alkuun onko siellä modules kansiossa ylimääräisiä tiedostoja. Kyseisessä kansiossa ei pitäisi olla muuta kuin kansioita. Jos sinne on ilmestynyt ylimääräisiä, luo kansio (esim. se Anno Domino 1257) ja siirrä ne ylimääräiset tiedostot ja kansiot sinne, siis kaikki muut kuin Native ja ne kansiot joiden tiedät olevan muita modeja.

RurikRelative

• Recruit
  • *
    • View Profile
« Reply #442 on: December 27, 2012, 05:45:33 PM »
Olen tehnyt kaiken tuon. Sittenkö aukaisen mount&Bladin ja otan siitä oikean modin? No minulla se ei näy. En yhtään tiedä, mikä tässä nyt on pielessä.

Alene

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
    • The Kingdom of Swadia
  • WBNW
« Reply #443 on: December 27, 2012, 07:34:45 PM »
Nyt täytynee kysyä että onko sinulla Mount&Blade vai Warband?

RurikRelative

• Recruit
  • *
    • View Profile
« Reply #444 on: December 27, 2012, 08:30:15 PM »
Warband. Eikös nämä ole sen modeja :oops:  Luulin, että minulla oli molemmat. No näin käy, kun ostaa ne suoraan netistä... Tuossa ylhäällä sanottiin, että vain osa on Warbandille.
« Last Edit: December 27, 2012, 08:38:36 PM by RurikRelative »

Comrade Temuzu

• Grandmaster Knight
  • *
  • Remove smelly Kolechian from premises.
    • View Profile
  • Faction: Rhodok
  • MP nick: ComradeTemuzu
  • M&BWBWF&SNW
« Reply #445 on: December 27, 2012, 08:59:56 PM »
1860 on Gabrilduron modi, eiks jea? Onhan se Warbandille juu.

Kun oot purkanu sen .zip tiedoston vai mikä lie olikaan mihin tarttit 7zippiä, sen ois pitäny antaa tuloksena normaalin kansion. Se kansio menee (Jos sulla on Warband Steamissä) osoitteeseen C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\mountblade warband\Modules, jossa pitäisi olla jo sellainen kansio kun Native, se on se vaniljaversio pelistä, älä mee sitä poistamaan ainakaan.

Mutta jos teit ton oikein modin pitäs näkyä siinä listassa seuraavan kerran kun käynnistät Warbandin.

Alene

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
    • The Kingdom of Swadia
  • WBNW
« Reply #446 on: December 27, 2012, 09:01:57 PM »
Warbandillehan se... no, kun nyt en äkkiä osannut sanoa miksei se siellä listassa näy, ajattelin itsekin imaista sen AD 1257 modin ja katsoa. Ongelmana kuitenkin on, että ei sieltä Download-linkistä mitään 7z-tiedostoa tullut, vaan .exe. Mikäs tämä 7z-tiedosto on jonka purit, ja mistä se löytyy?

Comrade Temuzu

• Grandmaster Knight
  • *
  • Remove smelly Kolechian from premises.
    • View Profile
  • Faction: Rhodok
  • MP nick: ComradeTemuzu
  • M&BWBWF&SNW
« Reply #447 on: December 27, 2012, 09:36:46 PM »
Puhu varmaan 1860.zip tiedostosta, 1257 on muistaakseni (Ainakin viimeisin vakaa version) exenä.

RurikRelative

• Recruit
  • *
    • View Profile
« Reply #448 on: December 28, 2012, 07:51:31 AM »
Minä latasin sen cdon:sta. En ole varma latasiko se steamin kautta, koska se ei löydy sieltä common kansiosta.

Jhessail

• Guest
« Reply #449 on: December 28, 2012, 11:18:00 AM »
Sotayhtye ei muistaakseni vaadi Steamia, se on vain ylimääräinen vaihtoehto Höyry-pojille.

Kaikissa modeissa se nyrkkisääntö on että modin pitää olla M&B:n kansion alla, Nativen rinnalla ja sen oma kansio-rakenne täytyy säilyä ehjänä. Kaikki modernit pakkaus/purku-ohjelmat (WinRAR, WinZip, 7-Zip, WinACE jne) automaattisesti pyrkivät säilyttämään kansio-rakenteen ja käyttäjän täytyy ottaa se ominaisuus pois päältä - mikä on tietysti ihan mahdollista jos vahingossa klikkailet sinne tänne.

Toinen ongelma on että jotkut modaajat tekevät fiksusti ja pakkaavat modinsa sen "koti kansion" ulkopuolelta, jolloin riittää että paketin purkaa M&B:n kansioon. Toiset taas eivät, jolloin käyttäjän pitää käsipelillä luoda kyseinen "koti kansio" ja sitten purkaa sinne. Tosin edelleen nuo modernit ohjelmat osaavat tehdä tämän puolestasi, kunhan osaat kirjoittaa polun oikein, esimerkiksi:

"C:\Pelit\KoniKalpa\1860"

ilman lainausmerkkejä tietysti.

Jos olit höhlä ja annoit Koni&Kalvan asentua automaattisesti, niin se polku on todnäk

"C:\Program Files\Mount & Blade"

tai jotain sinnepäin. Ei minulla edes ole peliä asennettuna tällä hetkellä.