Author Topic: Faction Wars: Calradia Tormented  (Read 4970 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
  • Faction: Neutral
Re: Faction Wars: Calradia Tormented
« Reply #75 on: May 22, 2010, 09:56:58 AM »
Na veel rijden, kwam Arya aan in een Swadiaans kasteel in een vallei, vlakbij de grens. Het was al uitgegroeid tot een groot kasteel, en kon bijna een kleine stad genoemd worden. Toen ze naar binnen ging, zag ze dat er veel feestgejoel was. Ze vroeg één van de feestende mensen, die haar eerst niet hoorde in de drukte, wat er gaande was.

Arya: Wat valt er hier te vieren?
Man: Onze heer staat op sterven, en zal zijn opvolger kiezen!
Arya: Hoe ?
Man: Jij bent hier niet uit de streek, he?
Arya: Niet echt..
Man: Luister, de heer organiseert een groot toernooi waar iedereen met een degelijk harnas en een paard aan kan meedoen. Als je wint, krijg je de hand van zijn dochter, vrouwe Elvira. Ze is net zestien geworden, dus rijp genoeg om te trouwen. Iedereen is zeer opgewonden!
Arya: Zo...

Arya zette het paard verderop wat vast, en ging naar de markt. Bijna overal werden paarden of harnassen verkocht. Uiteraard had ze geen geld, maar de harnassen waren toch te groot voor haar. Na wat rond te kijken, zag ze een slank en elegant harnas staan, blinkend en met een zilveren rand en een blauw en wit gevederde helm. Verdomme! Als ze wat geld had, dan...
Ze liep even weg, naar een stal waar paarden stonden. Ze sprak de verkoper aan en zei met een serieuze stem.

Arya: Hey, die andere paardverkoper zei dat jij je eigen paarden neukt!
Paardenverkoper: Wat? Ik zal hem...

Toen opende ze het hek van de paarden, en liet er ééntje schrikken met behulp van een riek. De paarden trampelden uit hun hek, en stormden over heel het marktplein. In deze situatie zou het niet opvallen dat die paardenverkoper zijn geld gestolen was...

Met de buidel geld in haar hand, baande Arya zich met enig ongemak een weg door de stormloop. Ze sprak de verkoper aan die het elegante harnas bezat, en reikte hem de buidel aan.

Arya: Het is te nemen of te laten.
Verkoper: Goed...

Vlug trok Arya het harnas over haar gewone kleren aan, en liep naar haar paard op naar het kasteel zelf, waar het toernooi gehouden zou worden... Voor de ingang stond een klerk, die zich bezig hield met de inschrijvingen.

Klerk: Waarde heer, u bent of dapper of moedig genoeg om u te wagen in het toernooi?
Arya: *denkt* Hm, dit komt goed uit, hij denkt dat ik een 'heer' ben... Ik moet nu zeker mijn kans wagen! *spreekt* Wat wil u daarmee zeggen?
Klerk: Ach, het laatste deel van het toernooi is een tweegevecht tegen Sterke Belias... Hij is drie keer zo groot, en geen enkele man kan hem verslaan... Er hebben zich slechts 3 kandidaten ingeschreven, dus de finale kan al deze avond gehouden worden.
Arya: Ik waag het erop!
Klerk: Wat is uw naam, heer ridder?
Arya: Mijn naam is Heer Arys... dolend ridder.
Klerk: Het is genoteerd... Wil u weten wie de overige drie kandidaten zijn?
Arya: Het is me een genoegen mijn tegenstanders beter te leren kennen.
Klerk: Heer Hogar van Vyincourd, Heer Logaris, en de beruchte Herr Götz Dondaric..
Arya: Wat is er zo berucht aan die laatste?
Klerk: Een meester met het tweehandszwaard en een huurlingenlord. Hij leidt de befaamde Landsknechts en één van de modernste militairen in Calradia. Ze zeggen dat hij zowel een rotzak als een ridderlijk persoon is...
Arya:... Wanneer begint het toernooi?
Klerk: Zo dadelijk...

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #76 on: May 23, 2010, 09:32:11 PM »
((Insane, verwijder die post... En anders negeren we hem toch))

Met veel trompettengeschal en trommelgeroffel begon het toernooi. Kleurige vlaggen wapperden boven het stadion. Het eerste spel begon, drie keer werdt er naar elkaar toe gereden. Wie 2 uit de drie keer won, werd winnaar verklaard...

Arya stond klaar op een paard, met een houten lans onder haar arm geklemd. Ze keek even angstig door haar helm en aarzelde toen de startvlag omhoog ging. De andere ridder, de zogenaamde Logaris, stormde al meteen op Arya af. Arya zette haar paard toen ook in galop en stormde eveneens op Logaris af. Zij liet haar lans als eerste zakken, en brak haar lans als eerste tegen het harnas van Logaris, waardoor ze de eerste tier al won. Vlug herbewapenden ze zich, en alweer stonden ze tegenover elkaar om naar elkaar toe te stormen. Arya's paard gallopeerde hevig, en alweer liet ze haar lans zakken, maar tegelijk met Logaris... Haar lans brak tegen hem, maar Logaris zelf viel niet uit zijn paard. Aan de andere kand werd Arya zo hard geraakt dat ze van haar paard werd gesmeten. Een korte pijnscheut verlamde haar rug voor eventjes. Bezweet stond ze op, en keek naar Logaris die tot winnaar werd uitgeroepen. Een heraut snelde door de drukke menigte door om Logaris te feliciteren.

Heraut: Gefeliciteerd, je mag nu naar de halve finales... Stap van uw paard zodat we je verder kunnen helpen.
Logaris: Ehhh, dat gaat niet.
Heraut: Tuurlijk wel, stap maar af en...
Logaris: NEE!
Heraut: Zo.. en.. *kijkt even naar het zadel van de ridder* Wat voor een valsspelerij is dat? Je harnas zit vastgeschroefd aan je zadel!!! Jij verdient de titel niet, scheer je weg, schurfthond!
Logaris: Dit zal je nog berouwen!
Heraut: Daar zal de toekomstige Heer wel over beslissen! Weg jij!

Dus Arya werd tot winnaar verklaard en mocht zij door naar de halve finales... Twee schildknapen gingen naar haar toe en hielpen haar rechtstaan. Ze werd gefeliciteerd voor haar moedige overwinning. De heraut zelf liep ook naar Arya, om haar te melden tegen wie ze zou strijden.

Heraut: Jouw tegenstander nu is Herr Götz Dondarric... Veel geluk! Je zult het nodig hebben. Maar geloof me, als je wint zul je nog meer geluk nodig hebben tegen Belias... Als je hem verslaat heb je het toernooi gewonnen, en ben ik verplicht jou te dienen, heer.
Arya: Goed... Geef me een halfuur rust. Die klap kwam verdomd hard aan.

Jome

• Guest
« Reply #77 on: May 23, 2010, 09:38:46 PM »
Onrustig sprong de Havik naar de volgende steen. Jezus, waarom zaten die ruïnes of wat dan ook altijd zo hoog .. Nggg .. Met veel moeite trok hij zich op. Shit, een waker! Snel liet hij zich weer een beetje zakken. Wat was dat? Iets leunde tegen de vingers aan van de Havik. He, ja. Waarom moeten we deze helm ook al weer bewaken? Helm? Hij zat dichtbij .. Stil jij, en loop verder. We hebben niet de hele nacht en ik wil nog drinken. Snel liepen de wakers door, en hees de Havik zich weer omhoog. Idioten.
Snel klom Havik weer verder, zoekend naar een open raam. Pff .. eindelijk. Snel hees hij zich naar binnen en keek even rond. Mooi kamertje. Toen viel zijn blik op een starende vrouw. Ssssshit .. Snel ramde hij de deur open, vloog door de gangen op zoek naar de deur. Na een klein half uurtje zoeken kwam hij bij een deur. Hij deed hem langzaam open.. daar lag de helm. Zijn zoektocht was compleet. Hij deed snel de helm op, waarop langzaam Rünen begonnen te branden. Vaagjes .. maar het was genoeg voor even. Het zou niet lang duren voor zijn broeders zouden komen. Om samen te rijden met Havik. Toen hij omkeek zag hij dat de deur dicht was gegaan. Haha, die idioot! Hij kan er niet uit! Snel keek hij rond. Een raam .. met een duikvlucht sprong hij er doorheen en lande met een beetje geluk boven op een kar met hooi. Snel haalde hij zijn kar en hond op en ze gingen er razendsnel vandoor.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #78 on: May 24, 2010, 09:46:23 PM »
De halve finale begon, en nu moest Arya het opnemen tegen de gevreesde Götz Dondarric. Hij had een zwaar, stevig harnas en een zwaar gepantserd paard. Je kon nog net de korte, fijngetrimde blonde ringbaard zien voordat hij zijn helm sloot. Alweer werd de vlag gehesen voor de eerste charge...

Ze reden vrijwel allebei gelijk op elkaar af, maar Götz was de eerste om zijn lans te breken. Arya zag de verfijnde, maar toch duidelijke tactiek van die krijgsman. Hij had de kracht, dus moest zij behendig zijn. Bij de volgende charge, dook Arya weg voor de lans van Götz en gebruikte haar lans om die tegen Götz' zijn sterke harnas te breken. Deze ronde was voor Arya... Maar toen reed Götz naar Arya toe, opende haar helm voor haar en sprak met een zware, en toch vriendelijke stem.

Götz: Ik vrees dat ik niet meer kan door gaan... Ik heb een splinter in mijn borst gekregen, dus volgende ronde zal ik niet meer halen. Maar ik wil mijn waardigheid behouden, dus wil je mij bij de volgende charge de genade geven? Ik laat jou doorgaan, zo zal het zijn... Ook al heeft nog niemand gemerkt over je ware geslacht...

Dat laatste zei hij met een stillere sterm en een knipoog. Toen voegde hij er nog wat woorden aan toe.

Götz: Een sterke vrouw als jij is nodig deze tijd. Ik wil daarom ook dat je wint tegen Belias... Gebruik een speer en dop de punt in dit spul..

Hij gaf haar een flagon met een vloeistof in, waarschijnlijk vergif.. Toen de twee klaarstonden om de beslissende charge te voltooien, keek Götz onzeker. Arya was een sterke vrouw, maar ook onvoorspelbaar... De vlag werd weer gehesen, en toen Arya en Götz elkaar passeerden, hieven ze hun lansen de lucht in. Arya mocht door naar de finale, en Götz had zijn eer behouden.

Alweer werd Arya gefeliciteerd en geprezen omdat ze gewonnen had. Ze stapte vermoeid van haar paard en kreeg een vriendelijke, feliciterende glimlach van Herr Götz.

...

In een ronde arena stond Sterke Belwas. Zijn harnas was drie keer zo dik als die van Götz, maar er waren hier en daar wel veel kieren en openingen. Arya had de armbeschermers van haar pantser uitgedaan, op de schouderbeschermers na voor wat meer bewegelijkheid. Ze had een rond, bol schild en een speer die ze in het vergif gedoopt had. Belwas had alleen een reuzegroot zwaard vast...
Het veld was niet bepaald groot, maar wel groot genoeg om bewegelijke manoeuvres te kunnen maken.

Het duel begon toen Arya rond Belwas wandelde, met haar speer klaar om toe te slaan. Belwas deed niks, en draaide zich niet om.

Arya: Waaraan denk je?
Belwas: De geschikte manier om jou van kant te maken.

Belwas haalde ineens uit met zijn zwaard. Hoewel Arya het nog net op tijd wist op te vangen met haar schild, werd ze toch nog achteruit gesmeten en het schild vernield en van haar arm gerukt. Ze stond terug recht, maar Belwas gaf haar een schop tegen haar borst. Ze wankelde, en viel bijna om, toen Belwas zijn zwaard klaar hield. Hij sloeg, maar Arya liet zich niet doen, en rolde om, terwijl ze haar speer in de oksel van Belwas stak. Het vergif was een pijnlijk vergif, dat Belwas ook nogal duizelig maakte. Belwas schreeuwde even toen een pijnscheut zich over zijn ledematen verspreidde. Arya stak nog eens door de nek van Belwas, en sprong hoog genoeg om met haar voeten tegen zijn buik te kunnen komen. In één schop en nog een steek duwde ze Belwas omver. Nog was Belwas niet uitgeschakeld, want met zijn laatste krachten gaf hij Arya een klap tegen haar borst met zijn gepantserde vuist. Had ze geen harnas gedragen, dan zou ze hoogst waarschijnlijk enkele ribben kunnen gebroken hebben. Arya sloeg toen toe om Belwas de genadeklap te geven. Ze stak hem nog één keer in de nek en eindigde daarmee zo het leven van één van de sterkste vechters van Swadia.

"En heer Arys is de winnaar!!!"

Het publiek daverde van blijdschap. Het applaus was zo overweldigend dat een overvliegende arend neerviel vanwege het hoge geluid.
De oude heer en zijn dochter, een zestienjarige blonde meid, kwamen Arya gelukwensen met haar overwinning.

Heer: Je hebt dit toernooi gewonnen, en de hand van mijn dochter verdiend, heer Arys... Jullie trouwen zo dadelijk al, en vanavond zal er een groot feest gehouden worden. Dit is mijn dochter, Cecilia.
Arya: Het is me een genoege, jonkvrouwe.
Cecilia: *blozend* Ik hoopte van het begin al dat u zou winnen... Je zag er veel eleganter en edeler uit dan die andere ridders. Ik snap niet wat jullie zien in vechten.
Arya: Als het gaat om de hand van een mooie lentebloem zoals u, zouden we zelfs tot het einde van de wereld gereisd hebben.
Heer: En nog een dichter op de koop toe. U ziet eruit alsof u deze landgoeden goed zult beheren na mijn dood, hoe vlug die ook nadert... Ik mag dus zeker zijn dat ik niet voor niets zal sterven..
Arya: Ik kan niks beloven, maar ik zal mijn best doen om uw naam te laten weerklinken in hetgeen dat ik zal doen om dit erfgoed nog welvarender te maken.
Heer: Dat is gesproken! Nu, gaat u maar alvast naar de kasteelskapel. De ceremonie begint zo, wij volgen later.

Arya boog nog even, en vertrok toen naar de kapel. Ze grijnsde... Ze was goed in vleien en intriges.. Hoewel ze er bijlange na nog niet was, was het vanavond in ieder geval een tijd om feest te vieren... Ze had dit *kuch* wel verdiend. 

Jome

• Guest
« Reply #79 on: May 25, 2010, 03:33:45 PM »
Verhaal ging rond van een man die had gewonnen van de sterkste krijger van Swadia .. misschien zelfs Calradia. Een waardige tegenstander nu ik het pantser compleet heb. Vaag glimlachte Havik. Het was een uur na zijn '' meesterlijke '' ontsnapping die half niet zo goed ging als hij wou. Hij hield er namelijk een lelijke kras op zijn oog aan overgehouden .. rustig trok hij zijn kimono aan over het pantser. Rustig liep hij naar een beekje om zich te wassen. Hij trok alles snel uit, waste zich even en keek rustig om zich heen. Ergens klonk gegiechel. Hmm .. Snel klom hij uit het beekje, trok alles aan toen hij erachter kwam dat zijn kimono miste. Waar is dat verdom- Ergens verderop in een boom zag hij zijn kimono al. Wel alle .. zeker weg gewaaid. Hij liep naar het boompje. Langzaam trok hij zich lenig op aan de takken terwijl hij wat blaadjes weg sloeg uit zijn ogen. Rotboom. Even keek hij rond. Hij trok zich weer op, pakte de kimono en liet zich keurig vallen. En nu .. naar Swadia.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #80 on: May 25, 2010, 10:42:00 PM »
Die avond al werd de bruiloft gevierd. Hoewel Cecilia in een prachtige geel-rood getinte trouwjurk de kleine kasteelskerk binnentrad, was Arya nog gehuld in haar harnas. Toch was het harnas elegant genoeg, maar sloeg het geen zicht met Arya's vettige haren en vermoeide uiterlijk. Uiteindelijk was het geheel wel een streling voor het oog. De marmeren zuilen en het avondlicht dat de gekleurde glas-in-lood ramen in hun volste recht deed zetten, waren een voorbeeld van hoe goed de smaak van mensen kon zijn. Veel mensen wisten echter niet wie "heer Arys" of eerder gezegd Arya werkelijk voorstelde...

De officiële ceremonie duurde slechts een klein uurtje. Het feest zelf werd in de troonzaal gehouden. Het jonge koppel werd onder gejuich van ridders en een regen tulpenblaadjes naar het kasteel begeleid. Daar werd er gefeest en gedronken, gelachen en gedanst. Het was zo'n feest, dat niemand eigenlijk opmerkte dat Arya zich nogal afzijdig gedroeg. Overigens was het een prachtfeest, met verrukkelijk eten. Warme broodjes met honing en kalkoen, geroosterde lammetjes, en zelfs een groot gebraden everzwijn, waaruit schattige kleine zangvogeltjes vlogen toen het werd opengesneden. Er was wijn, gekruid met kaneel en honing, en zelfs de veelgevraagde Noordse mede.

Achter wat gordijnen, op een balkon, stond Arya, met een simpele beker wijn in haar hand geklemd. Achter haar klonk het feestgejoel gedimd door. Plots hoorde ze het schrapen van een keel, het was de oude heer. De man wreef over zijn witte baard en keek met vrolijke ogen Arya aan.

Heer: Weet je, ik denk dat jij mij goed zult opvolgen.
Arya: Waaraan ziet u dat?
Heer: Ik zie dat gewoon... haha, na zovele jaren zou ik toch een beetje mensenkennis moeten hebben?
Arya: Dat is natuurlijk niet altijd een garantie...
Heer: Exact. Weet je, toen ik jong was en deze gebieden erfde, was ik nogal een... wreed man. Ik was koud en koelbloedig... Maar dat moest wel. Deze regio stond ooit bekend als de armste van heel Swadia. Nu heb ik er in zesenzestig jaar tijd het meest welvarende, vruchtbaarste en gewoon heerlijkste gebied van Swadia van gemaakt... Ik droomde ooit om dit gebied ook uit te breiden... Maar de jaren eisen hun tol. Ik vraag niks van je, behalve één ding.
Arya: Ik kan niks beloven, mijnheer. Maar ik zal uw wens tot het uiterste trachten te vervullen.
Heer: Zorg ervoor dat dit gebied, en mijn levenswerk, op zijn minst niet verloren gaat... Voor de rest doe je wat je wilt... Zolang mijn geest en ziel nog kan voortleven over deze vruchtbare vallei...
Arya: Daar twijfel ik geen seconde aan.
Heer: Je bent best moedig voor een jongeling... Nu, het is best laat. Ik stel voor dat je maar gaat slapen met je kersverse bruid... Of juist niet, hihi...
Arya: U ook een goede nachtrust toegewenst...

Met lange passen liep Arya naar de kamer van de Cecilia... Ondertussen waren toch alleen de dronkaards nog op het feest gebleven, dus veel zou ze er toch niet meer van waarde beleven...
Verdomme... Hun huwelijksnacht... Tot hier had Arya vergeten na te denken in haar hoogmoed... Hoe moest ze nu... Als het zou uitkomen dat ze vrouw was kon ze deze nacht al opgehangen worden...

Ze liep haastig de kamer van Cecilia binnen. Ze lag in een zijden, doorschijnende slaapjurk zwoel op het fluwelen bed te liggen. Zonder ook maar naar haar te kijken, liep Arya eerst de badkamer binnen. Daar gooide ze haar harnas uit, deed al haar kleren buiten haar ondergoed uit en deed vlug een slaapgewaad aan dat voor mannen gemaakt was. Het was ruim genoeg om haar vrouwelijke vormen niet te doen uitkomen, en met iets méér zekerheid, ging ze de badkamer terug uit. Arya stapte het bed in, legde zich neer met haar rug richting Cecilia en trok toen het laken over zich heen.

Cecilia: Heb je niet zin in...
Arya: *onderbrekend*: Nee, sorry.
Cecilia: Maar... het is onze huwelijksnacht.....
Arya: Ik eh.. heb te veel gedronken... Dat wil je misschien liever niet hebben als je eerste nacht, toch?
Cecilia: Je liegt! Je bent zo nuchter als wat... Dit is wel traditie, hoor! Mijn vader zal dit vast niet fijn vinden!
Arya: Goed dan, ik heb gewoon koppijn...
Cecilia: O..oké dan... morgenavond misschien...

Cecilia begon te slapen net toen Arya het kaarslicht dimde. Tot nu toe was ze gered... maar het was uitstel van executie...

Cecilia's laatste gedachten voor ze in slaap viel:
"Vindt hij me lelijk?... Ben ik Lelijk????"

Wat ze niet wisten, is dat een jonge, naïeve en nogal onschuldige kasteelbediende, Lene, aan de deur nieuwschierig had staan luistervinken.
Lene's kleren waren van redelijk goede kwaliteit, maar niet bepaald in een goede staat. Over haar jurk droeg ze een schort, die ook de iets te fel ingesneden decoté niet bedekte. Haar vettige haren droeg ze in een staart op enkele slierten na die langs haar gezicht hingen. Ze had het gesprek aandachtig gevolgd... Ze hief haar lange rok een klein beetje op, en liep toen vlug naar beneden om het aan de andere bedienden te vertellen...

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #81 on: May 26, 2010, 09:40:40 PM »
Lene rende vliegensvlug de wenteltrappen af die slechts werden verlicht met oude fakkels. Ze rende een serie gangen door terwijl het geklets van haar blote voeten op de koude vloer weergalmde. Uiteindelijk bereikte ze de kamers van de diensters. Het waren twee kamers, één zitkamer en één gezamenlijke slaapzaal waar in totaal 10 diensters sliepen. Lene sloeg de deur van de slaapkamers open, waar nog enkele olielampen aan het branden waren. Enkele van de dienstmeisjes waren nog wakker en wat aan het babbelen. Lene vloog enthousiast binnen, met haar handen zwaaiend.

Lene: Hey hey hey!!!!!
Meid1: Wat is er nu weer, jij hyperactieve kip...
Lene: Je raadt het nooit!
Meid2: Hier gaat ze weer...
Lene: Ik heb een gesprek gehoord, toevallig, tussen Cecilia en die ridder waarmee ze net getrouwd is!!
Meid1: Je hebt dus staan afluisteren... ga verder.
Lene: Hij had blijkbaar geen zin in de huwelijksnacht, en toen voelde Cecilia zich zwaar beledigd, maar ja, wat wil je... een trouwnacht...
Meid1+Meid2: Oooohhh!!!
Meid2: Weet de heer hiervan?
Lene: Alsof ik dat zou weten...
Meid1: Zou hij voor de mannen zijn?
Meid2: Of gewoon op de erfenis uit...
Meid1: Spijtig... Hij leek me best knap... met zijn elegantie...
Lene: Zo elegant ja... net 'n vrouw, hihi...
Meid2: Een vrouw?
Lene: Zei ik iets?
Meid2: Lene, ik dacht nooit dat ik dat ooit zou zeggen, maar je bent een genie!
Lene: Wat is er?
Meid1: Denk je echt dat het een vrouw is??
Meid2: Ik stel voor dat we het uitzoeken. Maar Cecilia en de heer mogen er absoluut niks van afweten!
Lene: Ehh, akkoord.
Meid2: Oke, dus zo gaan we het doen...

De volgende ochtend

Die ochtend, rond acht uur, was Cecilia al lang terug op. Elke ochtend stond ze op voor haar voormiddagwandeling. Arya was net opgestaan en zich aan het wassen in de badkamer... Al dat vechtzweet van gisteren...
Lene en de twee dienstmeisjes slopen de kamer binnen. Eén van de diensters wreef een met zeepwater doordrenkte zeemlap over het stuk vloer voor de badkamer, waardoor de stenen vloer glibberig werd. Ze hadden zich net achter een gordijn verstopt, toen ze de badkamerdeur hoorden openklikken. Arya stapte naar buiten, gehuld in slechts een blauwe badjas en haar natte haren nog week hangend rond haar hoofd.
Nauwelijks had ze een stap gezet, of ze gleed al uit over de glibberige vloer. Met een smak viel ze bewusteloos op de grond. Klets!
De dienstmeisjes stoven op Arya af van het moment dat ze bewusteloos lag. Ze keken Arya even bang aan, of ze dit wel mochten doen...

Meid2: Wel? Wie gaat?
Meid1: Lene natuurlijk, het was haar idee...
Lene: Mijn idee?
Meid2: Ja!
Lene: Vooruit dan...

Lene boog zich voorover en ontknoopte het koord dat gewoonlijk rond een badjas zat. Toen het losgepeuterd was, deed Lene in één beweging de badjas in z'n geheel open...
Ze keken alledrie stomverbaast naar Arya's naakte lichaam... Vrouwelijke rondingen, maar desondanks toch nog een geschikt lichaam om te gaan vechten. Het was dus verdorie toch een vrouw! Eerst waren ze geshoqueerd, maar hun gedachten sloegen al gauw om en begonnen ze als tienermeisjes, wat twee van hen ook waren, te giechelen. Al schaterlachend lieten ze Arya gewoon zo achter, en renden naar beneden om het de andere diensters te vertellen.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #82 on: May 27, 2010, 10:27:02 PM »
Arya werd gewekt door een frisse ochtendbries die door de kamer tochtte. Ze merkte op dat haar badjas open lag, en vond dat meteen verdacht. Ze vloekte, want ze had die stevig toegeknoopt nog voor ze bewusteloos gevallen was. Iemand was er dus achter gekomen! Hoe dan ook, haar leven stond nu op het spel. Als de Heer erachter zou komen... Vanaf nu voelde Arya zich verplicht hem te vermoorden.
Ze stond recht en deed gemakkelijke kleren aan omdat ze vandaag op jacht gingen. Ze trok een zwarte strakke broek aan, grijze kaplaarzen, een wit hemd met witte knopen en een scharlakenrode mantel met bronzen knop. Toen liep ze naar beneden terwijl ze haar plan uitwerkte...

Ondertussen bij de dienstmeiden....

Alle diensters waren al aan het werk. Lene, de twee andere diensters waarmee ze het ontdekte en een oudere dienster van rond de 45 waren de tunieken van de ridders aan het schoonmaken en aan het herstellen. Bloedvlekken krijg je er namelijk niet zo makkelijk uit...

Oude Dienster: En toch zijn dat helemaal onze zaken niet! Vertel het dan op zijn minst aan de heer!
Lene: Waarom?
Oude Dienster: Daarom! Een jongedame die vecht in een toernooi, wat een schande! Laat staan dat ze een broek draagt! Dat hoort niet!
Lene: Zo erg is dat nu ook toch niet?

De oude dienster geeft Lene een klap met de rug van haar hand. Lene valt op de grond met een bloedneus en een andere dienster schiet haar te hulp.

Oude Dienster: Stomme gans, je begrijpt er niks van!
Lene: Feeks!
Oude Dienster: Ik ga m'n plicht doen en het aan de heer vertellen! Ajuus!

De oude dienster liep in volle vaart de waskamer buiten en beklom al de trappen naar het observatorium, waar de heer altijd zat in de voormiddag. Het observatorium bevond zich in de hoogste toren van het slot, recht onder het spitse leien dak. Daar had je een goed overzicht over een groot deel van de landerijen in de vallei: de goudgele akkers, de propere rivier, de uitgestrekte bossen, de kleurige boomgaarden... Het enige dat niet te zien was, waren de mijnen in de bergen, althans.
De heer zat in enkele boeken te lezen, over de verbetering van wegenbouw en wegenstelsels.

Oude Dienster: Ik heb dringend nieuw, heer!
Heer: Zeg 'ns, Oda, maar dan wel vlug!
Oude Dienster: Er werd van horen zeggen dat er niks van dame Cecilia en Heer Arys's trouwnacht gekomen is...
Heer: In dat soort zaken zou niemand hun neus moeten steken... Op zich is het niet zo'n drama, maar best merkwaardig. Er zal wel een reden achter zitten...
Oude Dienster: Dat is nog niet alles... Het schijnt dat Heer Arys... Wel...
Heer: Komaan, gooi het eruit!
Oude Dienster: dat heer Arys een vrouw is!!
Heer: Wat? Kun je dat met zekerheid bevestigen?
Oude Dienster: Ja, die bemoeial van een Lena heeft haar..hem... haar toevallig zien omkleden en heeft het ons verteld.
Heer: Lene, zeg je... God wie was dat ook... Ah ja, haar! Die liegt nooit nee... Zo naïef dat ze te eerlijk is, als je het mij vraagt... Maar dit is ernstig. Ze zullen er schande van spreken aan het koninklijk hof!!
Desondanks... we kunnen die Arys... of hoe ze ook heet, uit de weg ruimen zonder iemand erachter komt... De jacht! Ik zorg er gewoon voor dat ze de groep kwijtraakt, een boogschutter haar in de gaten houdt, en ze dan sterft door een verdwaalde pijl... Briljant...
Oude Dienster: Jaja, maakt niet uit. Ik ga m'n werk verder doen...

Jome

• Guest
« Reply #83 on: May 28, 2010, 08:31:53 PM »
Het was al een paar dagen geleden dat Havik contact had met zijn broeders. Net toen hij zijn appeltje schoon maakte kwam er een postduif. Hmmhmmhmm.. morgen. Morgen zijn ze er.. Havik stond op en begon te eten van zijn appeltje. Hij maakte zijn kar los en trok het paard mee aan de teugels. Wsjj .. krak. Havik dook snel in de bosjes. Niets maakt dat geluid anders dan een dwaas. Even keek hij over de bosjes. Gelukkig .. het was maar een hert. Snel ging hij verder met zijn paard. Hij smeet het klokhuis van de appels weg en begon te lopen naar het meeting point voor hem en zijn broeders.

The Avenger

• Master Knight
  • *
  • Every time I'm thinking..don't disturb me..
    • View Profile
  • Faction: Nord
« Reply #84 on: May 28, 2010, 09:00:55 PM »
Hij genoot....de vrijheid...een boog in zijn hand en een zwaard in zijn schede...zoete vrijheid...nog zoeter dan een nacht met een mooie jonkvrouwe..

Het beviel hem hier wel in dit bos, hoewel hij wist dat Swadians het niet zou pikken wanneer ze zouden merken dat hij geen tol betaalde of een andere dienst..ze zouden hem nooit te pakken krijgen..

Gerontis dacht ook even over na...hij had de afgelopen dagen contact gehad met Xianthias, die had hem orders gegeven van Arin....ergens hier het bos had hij een knecht namelijk het gene wat hij eerst moest ophalen laten verstoppen...

Hij zag de struik....toen hij ging zoeken zag hij donkere pakketje....iemand zou het laten liggen vanwege de schimmel en alles die erop zat maar Gerontis pakte het nieuwsgierig op...het was best zwaar....

Toen hij het opende zag hij een polsbeschermer...met een soort van metalen iets ?
Uit nieuwsgierigheid trok hij de polsbeschermer aan en zag hij dat hij een metalen ring, die flexibel aan de polsbeschermer zat vastgemaakt met een kleine stalen draadje, aan moest doen...

Toen hij echter zijn handpalm en dus het draadje uittrok sprong uit de polsbeschermer een stuk staal...hij schrok even...toen beseft hij waar Arin lange tijden aan had besteed....Gerontis glimlachte, hij had vaker dingen moeten uitproberen van Arin maar dit was gekkenwerk...hoewel hij het verborgen kon houden dat het een wapen was zou het veel oefening vergen voordat hij er meer kon doen dan mensen in een verrassing neer te steken...wacht...wat was dat geluid ?

Hij draaide zich om en begon te rennen en vloekte, Swadianse soldaten!

Gerontis hoorde wat en dook weg, net op tijd anders hadden ze hem in zijn schouder geraakt met een kruisboog, en dook achter een boom en pakte zijn boog en een pijl....hij haalde diep adem en deed zijn ogen dicht terwijl hij luisterde....ze zouden hem proberen levend te vangen ....zodat ze hem konden martelen...

Hij sprong van de boom vandaan en zag dat het er niet best voor hem eruit zag....gelukkig kon hij zich wel voordoen als een Swadian met een accent alsof hij van Praven kwam...en gelukkig was Ruben een normale Swadiaanse naam

Gerontis : rustig aan, ik ben Ruben van Praven....ik wou me diensten aanbieden aan de lokale heer als jager.....

Hij werd mee genomen en Gerontis zuchte....alweer zou hij zich uit de naad hieruit moeten werken...

insane warrior

• Squire
  • *
  • Self-respect is the fruit of discipline *Medith*
    • View Profile
  • MP nick: Dovakinn
  • WBWF&SNW
« Reply #85 on: May 28, 2010, 10:02:54 PM »
Galahed zit op een heuvel ver in de verte  ziet hij Praven. Tof nadat ik juist ben weg gegaan bij de heer die me huurde kan ik mischien een andere nobele man ontmoeten die me wilt in huren. Dan zegt hij opeen "tijd om men reis verder te zetten naar praven" (denkt: als ik nu vertrek kan ik voor de avond in praven zijn en een nacht in een herberg doorbrengen). Hij pakt zijn paart en klimt erop. Toen hij eindelijk in praven aankwam zogt hij een plaats om te over nachten het was still en donker (het was tenslote al nacht) ging hij een tavern in. Toen hij binnen kwam
was er niemand alleen de herberg man achter de toog "Hij vroeg: kan ik je met iets helpen?".ja graag zij =galahed. Een warm bed en een warm maaltijd komt in orde zij de herbergier. Toen viel het Galahed pas op dat er niemand was en vroeg: waarom is er niemand. Omdat er is gestolen van een lord hier dicht bij een daarom is hij niet in zen moppjes dus als je hem tegen komt gewoon nigeren en zeker niet nakijken gisteren heeft hij zelf iemand vermoord omdat hij dacht dat die persoon de dief was maar hij was onschuldig. Opeens word de deur opngezwaaid....

(icock:jouw beurt)
« Last Edit: May 29, 2010, 11:23:37 AM by insane warrior »
Bye Mount&Blade Warband it was a great time.

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #86 on: May 29, 2010, 12:21:04 AM »
Gerontis werd naar de heer gebracht alvorens hij zich klaarmaakte. De heer deed een fraai maar toch simpel pak aan voor de jacht. Hij nam zijn machtige strijdhamer, die hij nog steeds kon hanteren ondanks zijn leeftijd, en een zak wijn. De wijn was gebracht door Lene, die het van Arya gekregen had en die had gezegd dat ze het van Cecilia moest geven.

Heer: Wat is er?
Soldaat: We hebben iemand gevonden. Hij zegt een goeie soldaat te kunnen zijn en huurmoordenaar.
Heer: Huurmoordenaar, zeg je?
Gerontis: Ja. Een nodig toevallig?
Heer: Ja... ja toevallig wel. Wat is je naam?
Gerontis: Ruben van Praven.
Heer: Bevalt me wel. Het doelwit is een vrouw.
Gerontis: Een vrouw?
Heer: Ja, ze doet zich voor als een man en blijkt mijn opvolger te zijn... Ik wil haar kwijt, en als het je lukt beloon ik je met de titel van ridder.
Gerontis: Goed genoeg.

Een veertigtal minuten later...

Op de nog koele binnenplaats stonden een twintigtal ruiters toen Arya eraan kwam gereden. Ze had een jaagkruisboog, wat pijlen en een mes bij. De heer, een twintigtal ruiters waaronder enkele belangrijke Swadiaanse heren, wat ridders gekleed voor de jacht en wat boogschutters stonden allemaal klaar. De heer keek eerst wat achterdochtig naar Arya..
Toen ze klaar waren, vertrok het hele gezelschap naar het woud. Ze bleven doorrijden tot ze het midden bereikten en een hert zagen voorbijsprinten.

Heer: Arys, neem jij die maar!
Arya: Goed...

Subtiel beval de heer Gerontis om Arya te volgen... Terwijl hij did deed, had hij ergens een beer gezien. Hij ging er in zijn eentje achteraan en besloot hem zelf te doden.

Na een korte achtervolging, nam de heer een slok wijn en steeg van zijn paard af. Hij maakte een cirkel rond de beer, voordat die met zijn lompe poten uithaalde. De heer wist nog twee slagen te ontwijken voor het gif zijn werk deed. Hij was ervan bewust dat hij verzwakt was, en mompelde iets voordat de beer een dodelijke slag toediende.

Heer: Mijn land is dus toch in goede handen... *grijnst*

En toen sloeg de beer met zijn klauwen de buik van de heer open, waardoor hij in een klap dood lag...

Ondertussen..

Gerontis achtervolgde Arya stiekem. Toen ze ver van de groep waren, en Arya haar kruisboog laadde om het hert neer te schieten, spande Gerontis zijn boog en mikte die op Arya's rug. Toen het hert ineens wegrende, en Arya zich omdraaide, herkende Gerontis haar. Het was die teef van enkele dagen geleden... Even wou Gerontis schieten, maar het medelijden overmeesterde hem. Er was geen manier waarop dat kind ooit tegen hem op kon in een eerlijk gevecht.. Hij liet de pijl verzwakt los, waardoor die Arya net miste. Daarop trok ze haar mes, dat niet echt geschikt was om mee te vechten, en keek ze wat rond... Gerontis vermande zich, trok de dolken uit zijn speciale armbanden, en ging die misschien eens voor de eerste keer testen...
Als een leeuw sprong hij uit een struik en duwde Arya van haar paard af. Hij wou haar in de nek steken, maar ze rolde vlug weg, alleen om nog vaster gegrepen te worden door hem. Ze lag op de grond, en voelde niks meer in haar arm, voor een tijdje toch. Gerontis hield de punt van het mes tegen haar keel en sneed er een klein beetje in.. Een klein stroompje bloed stroomde er uit, maar niks bijzonder ernstigs...

Gerontis besloot haar te laten leven, maar nog was hij woest op de wrede dingen die ze hem had aangedaan... Hij begon haar effe te wurgen met beide handen, en schudde haar effe doorheen. Ze was even kortademig en had een rood aangelopen gezicht gekregen.

Gerontis: Godverdomme, stomme teef! Loop ik je weer tegen het lijf, he? Ik heb je twee keer laten leven ondanks jouw wrede behandelingen! Ga toch naar de hel!

Arya deed niks, maar veegde wat bloed af... Ze beklom gewoon, in alle kalmte en zonder iets tegen hem te zeggen haar paard en zocht toen terug naar de groep, hopende dat het gif haar werk ondertussen had gedaan...

The Avenger

• Master Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #87 on: May 29, 2010, 08:16:04 AM »
Gerontis was aan de ene kant blij dat het van zijn hart was...kennelijk had hij door wat Arin bedoelde dat het gevaarlijk was...deze wapen voelde alsof ze echt van hem waren, gewoon zo vertrouwelijk...

Hij draaide zich weer even om naar Arya....die reed kalm weg, geen beloning of wat voor dat hij twee keer haar leven had gered?
Zijn woede kwam weer en deze keer hield hij zichzelf niet tegen, hij pakte zijn boog en een pijl.

Arya hoorde iets en bleef met haar paard stil staan....

Gerontis : van je paard af.....

Arya keek hem kil aan, kennelijk was ze ook niet blij om hem weer te zien...

Hij hield haar onder schot, ze stapte kalm van haar paard en keek hem kil aan en sprak spottend.

Arya : wat wou je gaan doen? me beroven?
Gerontis *trok de pijl nog wat naar achteren* misschien....ik wil compensastie voor het redden van je nek....
Arya *keek hem nog killer aan* en daarnet stond je op het punt om te vermoorden.....en nu wil je een beloning? verwacht je nu dat ik...
Gerontis : hou je mond....en een dolk tegen me gebruiken is niet slim...en stoere woorden kom je ook niet ver mee, geef me je paard en wat geld...

Arya fronste, er gebeurde niks.

Gerontis *hoorde mannen aankomen en vloekte, hij ging dichterbij Arya staan* ik weet niet waarom we elkaar telkens ontmoeten en of het toeval is maar voor het geval.....

Hij schoot, Arya ontweek het en gooide haar dolk naar hem.

Gerontis beet op zijn lip en sprong op het paard, en hij reed weg voor Arya en de Swadians die bij haar waren aangekomen...
Hij wist ergens een dorp waar hij misschien kon bijkomen.....

Intussen bij Arya

Swadianse heer 1 : wat is er gebeurd ?
Arya : een overvaller.....niks aan de hand...
Swadianse heer 2 : misschien ook de moordenaar die het gif in de wijn had gedaan?
Arya *grijnsde nog net niet, dit kwam goed uit* hoe bedoelt u ?
Swadianse heer 2 : uwe heer is net gedood door een beer maar ik kende hem persoonlijk...trouwens ik herkende het gif...zijn tong was blauw...

Arya *speelde mee* dan moeten we zijn dood wreken.....
Swadianse heer 1 : de moordenaar kan naar het dorp zijn gegaan...kijk een bloedspoor...
Swadianse heer 3 : ooh, dit is nog leuker dan op dieren jagen!!

Intussen bij Gerontis

Het deed verdomd veel pijn, hij moest even ergens rusten....ondertussen had hij het bloeden gestopt maar waar kon hij rustig kon bijkomen...

Hij zag een raam open....hij sprong van het paard af en klauterde omhoog en toen hij naar binnen ging zag hij een gewone kamer....hij hoorde wat en verstopte zichzelf..

Vrouwelijke stem : jaja moeders, ik pak het wel....

Hij zag een meid die iets wat jonger dan hem was....
Ze schrok, iets kouds zat tegen haar keel aan en ze voelde iets warms achter haar.

Gerontis *fluisterde* rustig..ik ga je niet doden, of iemand anders maar ik ben op de vlucht.....ze willen me dood....

Hij deed verborgen mes weg en leunde tegen de muur, de dolk had een diepe wond achtergelaten...
Een paar handen hielpen hem om op bed te komen en hij voelde dat hij nieuwsgierig werd bekeken.....

Gerontis *pakte een hand van haar* beloof me, zeg niks....ik ben onschuldig...sorry van daarnet...
Hij doezelde weg....zijn laatste gedachten waren dat hij misschien zou ontkomen sinds hij het bloeden onderweg had gestopt...en zou ze haar mond dicht houden?

MorningRain

• Grandmaster Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #88 on: May 30, 2010, 12:33:59 AM »
Arya dacht even na... Zij was dus nu officieel de baas over dit alles. Ze bleef een tijdje gehurkt zitten om het bloedspoor te bestuderen, maar in feite was ze aan het nadenken over haar volgende stap. Ze wendde zich tot één van de ridders die meegekomen was.

Arya: Meld het kasteel dat de Heer overleden is. En stuur dan alle verkenners om de omgeving te doorzoeken. Ik wil die man levend hebben.
Ridder: Meteen!

De ridder sprong op zijn paard, liet het steigeren en racete met volle snelheid terug naar het kasteel. Arya duidde drie man aan die het lijk naar het kasteel moesten brengen zodat het daar in een graf bij de catacombes geplaatst kon worden... Zelf vertrok ze naar het kasteel, met het gevolg in haar kielzog....

Die namiddag

In de grote zaal werd er her en der gepraat. De zaal was gevuld met edelmannen, heren, de bisschop, 
en nog wat belangrijke mensen. Dan waren er nog de ridders, die altijd, goedschiks of kwaadschiks, trouw zwoeren aan Arya. Gewoon. Omdat zij de nieuwe opvolger was.
Aan de zuilen hingen de banieren die de houder van deze landen representeerden. Mooie, azuurblauwe banieren, met een dunne witte rand en in het midden een gouden lelie. Er was geen rode loper, die was namelijk alleen voor koningen.

De deuren sloegen open, en tot iedereen's verbazing kwam heer Arys binnen... Maar gekleed in een donkerblauwe jurk? Het geroezemoes werd harder en harder. Er werd zelfs "Schande!" geroepen door twee mensen onder het publiek. Slechts een hoofdknik van Arya zorgde ervoor dat vijf ridders de twee mannen wegbrachten om hen naar de kerkers te voeren. Dit deed het publiek in één wending meteen zwijgen. Ze liep naar voor om op de Heersstoel, een soort troon, te plaats te nemen. De stoel stond op een verhoog, waardoor Arya een goed zicht had over iedereen.

Arya: Ja! Hier is jullie antwoord. Ik ben een vrouw. En wat dan nog? Als mannen beter zouden zijn, waarom had dan geen man het toernooi gewonnen? Zoals jullie net zagen, duld ik geen en ik zeg géén tegenstand. Met samenwerking kunnen we meer bereiken, dan dat een stel zwakkelingen van edelen een complot willen smeden. Nu is er een tijd waarin we kunnen groeien, en het werk van mijn voorganger kunnen verderzetten. We kunnen hem overtreffen, ja. Maar we moeten dat ook willen. Ik zie dat er best mensen open van geest zijn, des te beter. Des te beter.

The Avenger

• Master Knight
  • *
    • View Profile
« Reply #89 on: May 30, 2010, 03:25:41 PM »
Gerontis werd langzaam wakker, er zat iemand over hem heen gebogen....hij knipperde met zijn ogen, het was die meid...

Ze had wat brood en volgens hem wat water bij haar....Ze aarzelde...

Gerontis : maak je geen zorgen, ik doe je niks....me naam is Ruben...
Lene : dat is je eerste leugen.....hier heb je wat brood..
Gerontis *fronste en nam het stukje aan* hoe bedoel je ik lieg ?
Lene *haalt haar schouders op* je lijkt me geen ruben....en je praat alsof je niet van Swadia komt....

Gerontis vervloekte zichzelf...hij had er niet erg in gehouden dat hij zijn normale stem gebruikte.....

Gerontis *zucht* luister, ik ben onschuldig....ze zitten achter me aan omdat die...ik weet niet waarom ik haar de hele tijd tegen kom....
Lene : over wie heb je het ?
Gerontis : een of andere vrouw die ik maar tegen blijf komen....zij was me doel maar ik heb haar niet gedood....waarom weet ik niet maar nu lijkt het me niet zo wijs meer....
Lene : hier drink....

Gerontis wou het aanpakken maar het lukte hem niet....hij voelde een pijnscheut door zich heen gaan...
Lene merkt het en glimlachte.

Lene : ik was maar zo gastvrij om je wond te helen....ik moest echter wel je leren shirt en je wapens af doen....hier, blijf stil zitten...

Ze hielp hem met drinken en Gerontis knikte dankbaar..ze zette daarna de kan met water weg...

Lene : dus...waar kom je dan vandaan vreemdeling ?
Gerontis : ik kom vanaf de Vaegirse rijk...me pa was een bekwame nordse strijder en me moeder een Vaegirse boeremeid....en ik ben een reiziger....
Lene : eerder een vluchteling....
Gerontis : zo kan je het zien.....heb je al iemand vertelt dat je er een in je huis of in je ouders houdt ?
Lene : nog niet.....
Gerontis : huh....dan zit mijn leven in jouw handen....min of meer....wat is je naam ?
Lene : mijn naam is Lene...en uwe echte naam is ?
Gerontis : Gerontis.....Gerontis is mijn naam...zou je me nog een stukje brood kunnen geven?