Voorstelrondje + mod vraagjes

Users who are viewing this thread

metalmarc

Recruit
Hallo collega M&B warband spelers
Ik ben mark, 22 jaar, omgeving rotterdam

Ik heb dit spel een jaar geleden op steam gekocht, had er nog nooit van gehoord of niets, was eigenlijk een verveelde dag.
Maar het was behoorlijk verslavend  :roll: denk dat meerdere mensen daar last van hebben.
Na dit een halfjaar gespeeld te hebben vroeg ik me toch af hoe populair het spel is.
Ik moet zeggen, voor een redelijk gedateerd spel zit er een behoorlijk levendige community achter.
Sterker nog ik ben verbaast dat dit spel en de spelers nog zo actief zijn, alle fora en mods, helemaal up to date, prachtig. :grin:

Omdat ik toch het spel in een nieuw jasje wil steken, wil ik toch wat mods gaan programmeren.
Eerder heb ik al eens een graphics mod geinstalleerd waar ik ruim 6 uur mee bezig ben geweest, dit was overigens mijn eerste mod EVER.
Dus je kan zeggen dat ik een redelijke programmeer maagd ben :oops:
Helaas moest ik laatst een backup van mijn pc moeten terugzetten waardoor ik mijn installatiefolder niet kan terugvinden, maar het spel nog wel werkt :roll:
Dit was trouwens een backup voor de C: schijf, desondanks dat de DLL files daarop geinstalleerd worden kan ik via steam het spel alsnog starten :shock:

Vind het wel echt super dat er zoveer mensen hun eigen mods maken, en dat houd het ook intressant!

Maar om mods te installeren moet ik wel eerst wat weten.
Steam update nieuwe releases toch automatisch?
In dat geval heb ik versie 1.158
Maar waar kan ik terugvinden of dit ook echt zo is?

En op dit forum vind ik VEEL mods voor oudere versies, zijn deze ook geschikt voor nieuwere versies?

In het spel ben ik getrouwd met een vrouw terwijl ik bij Kingdom of nords mijn ding doe.
En had dus ook mijn eigen kasteel met mijn vrouw erin.
Toen heb ik mijn eed verbroken om iemand naar de troon te helpen, en mijn kastelen en dorpen opgegeven aan de koning, en toen was mijn vrouw dus weg.
Dus ik kan geen feesten geven, en mijn vrouw is gewoon spoorloos.

Daarnaast heb ik nogal moeite om op te starten aan het begin, om geld en manschappen te krijgen, hoe beginnen JULLIE je spel?

Waarschijnlijk komen er nog meer misschien een beetje domme vragen maargoed :mrgreen:

Mvg Marc

 
Welkom Marc!

Op een paar vragen kan ik wel antwoord geven :razz: Als je Warband start, hoor je ergens te zien welke versie het is. Maar als je via Steam speelt, kan het bijna niet anders dan dat je 1.158 hebt. Mods voor oudere patches die niet geüpdate zijn, werken meestal niet op de nieuwste patch. Alleen 1.157 en 1.158 zijn compatible. Verder zijn er een paar mods (zoals Vikingr) die afhankelijk zijn van Warband Script Enhancer, die alleen werkt voor 1.143. Daarom worden ze met de benodigde delen van Warband 1.143 vrijgegeven en je downloadt dan als het ware Warband apart, daar heb je verder alleen je serial key voor nodig.

Vanilla Warband (Singleplayer) is trouwens best wel buggy, ik kan je niet helpen je vrouw te vinden want het is te lang geleden dat ik dat gespeeld heb, ik speel vooral Multiplayer en Singleplayer alleen af en toe met mods. Ik weet wel dat het handig is bij een nieuw spel om eerst groepjes looters e.d. aan te pakken en wat makkelijke quests te doen totdat je wat renown hebt en wat levels bent gestegen. Dan kan je al vrij snel een redelijke strijdmacht verzamelen en je aansluiten bij een heer of werk doen als mercenary. Het is handig om goede looting en trading skills te hebben (bij je metgezellen, dan kan je zelf in andere dingen investeren). Verder kan je veel geld verzamelen door tournooien te winnen. Volgens mij kan je ook investeren maar ik weet niet meer hoe dat gaat...

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen :wink:
 
1.153/54 werken ook nog met 1.158, en ik heb zelf nog mods for 1.134 die nog werken xD, zullen wel wat bugs in zitten door het verschil, maar toch :razz:.



In het begin, start ik meestal met 5-7 groepjes looters, dan val ik wat villages aan die ergens ver aan een rand liggen, nadat ik wat mensen heb gerekruteert.
zodra ik wat goeie wapens en mannetjes heb, val ik snel sea riaders aan, om armour te krijgen voor companions.
en zo maak ik dan beetje me leger beter en groter. etc. :razz:


als je je spel opstart, reachts boven in kleine letters staat je versie "1.158"  waarschijnlijk omdat je het met steam hebt, is het bijna zeker up to date. :razz:


je vrouw, mischien bij haar vader.broer in het kasteel/stad, moet je even zoeken :razz:
 
Bij de weg: bijna alle mods zijn voor oudere Warband versies omdat het spel nog maar pas geleden een update heeft gehad.
 
Gegroet collega Metalmarc,

Ik heb zelf een paar mods gemaakt, waaronder perpetual world en mount and musket de bekendsten zijn, misschien heb je er al van gehoord, ze zijn behoorlijk goed.
Als je nog vragen hebt, contacteer Golardir, hij is mijn woordvoerder, of public relations, zoals ze het zeggen.

Mvg,
Wolfang
 
Back
Top Bottom