Tips när man ska göra sin egen nation

Users who are viewing this thread

Rhodokguard

När man ska göra sin egen fraktion så måste man ha minst 1000 renown, en stor här och ett bra ställe. Är det någon som har tips vart man ska börja erövra borgar/städer och hur man kan göra för att behålla sitt lilla rike? Jag har aldrig kommit särskilt långt på grund av att någon fiende tagit min borg och slaktat mina mannar.
 
Rhodokguard said:
När man ska göra sin egen fraktion så måste man ha minst 1000 renown, en stor här och ett bra ställe. Är det någon som har tips vart man ska börja erövra borgar/städer och hur man kan göra för att behålla sitt lilla rike? Jag har aldrig kommit särskilt långt på grund av att någon fiende tagit min borg och slaktat mina mannar.
Försök att hitta en "backup" borg, du behöver inte alla dina mannar i en enda borg.
 
Du kan ju börja så du har en fiende på gräns istället för flera. Enklare att slåss då. Ha dessutom bra relationer med lorder i faktionen du eventuellt lämnar, så kan du övertala dem att gå med dig.
 
Fast är det någon som vet ett bra ställe att börja på? Svadia är det sämsta stället att börja erövra borgar såvitt jag vet.
 
Det är väl en fördel att ha en stad, de är ganska enkla att försvara. Dock är de ju då också svårare att erövra... Annars är ju hästfolket ganska dåliga på försvar av borgar, och Sarranid är dåliga på allt. Dessa är också ganska bra startpunkter då de är ganska isolerade från andra länder än just de du strider mot.
 
Back
Top Bottom