Svenskt alternativt skandinaviskt lag i Nations' Cup 2013?

Users who are viewing this thread

Chaingun

Knight at Arms
Det är en månad kvar till Nations' Cup 2013 om man utgår från att det börjar ungefär samma tid som förra året.

Jag tänkte få svar på följande i förväg:

- Vem vill leda det hela? Jag är själv inte speciellt sugen i år igen då jag bytt jobb till ett mer tidskrävande och jag sällan har bra internetuppkoppling. Skulle föreslå Oliveran men har inte frågat honom alls ännu. :p Detta för att han skötte battle command förra året och det är lättast att ha samma person som team captain.
- Har vi tillräckligt antal intresserade för att ställa upp ett helt lag (12-16 med förra årets gränser)? I annat fall skulle man väl kunna fråga danskar och norrmän. :smile: Finnarna lär väl ställa upp med eget lag i år igen.
 
profail u fail

Shemaforash said:
Chilla, det är inte ens annonserat än. Tänker inte göra ett piss förrän dess.

Det är rätt säkert att någon annonserar det inom snar framtid, om det nu blir Killfacer eller någon annan. Menar att du lika gärna kan hålla koll på nya rekryter tills dess.

Planering i förväg är f.ö. helt OK om man vill ha resultat.
 
Just som det ser ut nu kommer tråden komma upp inom den här veckan eller nästa, därför har jag tagit upp min takt lite grann.

Håller koll på rekryter. Men snälla håll det lugnt just nu, försöker samla ihop ett lag som faktiskt kan ta sig någonstans.
Tycker det skulle vara skönast med att helt enkelt ta bort tråden och låta mig ta det i min takt. Om vi då saknar spelare kan vi sätta upp en tråd för att samla in folk.

Har spammat lite folk på cRPG forumet som jag tycker är bra spelare och kan göra det svenska laget till ett välrundat lag  :smile:

Har även lite fundering på commander, eftersom att jag spelar kavalleri majoriteten av tiden så finns det lite problem med det. Men jag är helst på att ta i tu med taktik (som förhoppningsvis kan göras en halvtimma/en timma innan matchen) och equipment swaps. Tror nog att Oliveran tar itu med just commanding om jag inte skärper till mig och spelar inf istället (vilket inte är att använda våra kunskaper inom spelet fullt ut.)

Sen tycker jag även att vi ska ta chansen att skapa ett skandinaviskt lag då jag känner att vi kan få ihop ett lag med ca 10 spelare som är svenskar, då är problemet att alla måste vara aktiva för att det ska funka. Vilket inte funkade förra året och den förra nations 5-a-side med mitt lag. Därför borde vi få ihop ett lag med ca 16 aktiva spelare, som är från Sverige, Danmark och Norge, och använda Engelska när vi talar med varandra för att inte det ska vara några missförstånd.

Det finns även riktigt smaskiga spelare inom cRPG som är Danska och Norska, finns även några som kan hjälpa vårt lag inom native, men jag har prioritet inom cRPG då jag vet att det finns mer kunskap där.

Är det några misstag eller något som ni stör er på i det jag skrivit så får ni gärna skicka iväg ett PM om det är något som är just till mig eller svara direkt på tråden om det tillhör hela gruppen. Förstå även att inget lag har etablerats än och att vi har ganska stor frihet när vi skapar det här laget. Jag är även sugen på att ta mig så långt som möjligt i den här turneringen, det kan skapa lite negativ stämning mellan oss men förhoppningsvis förstår ni att det är för att skapa ett så starkt lag som möjligt.

Skulle gärna vilja använda ett privat forum dessutom då vem som helst kan översätta via google translate.
 
Yes, du borde kunna hitta nåt temphostat forum utan problem. Ett annat alternativ är att skapa (och faktiskt använda) en Steamgrupp, misstänker det går att posta privat där.

Lycka till!
 
Shema lär bestämma, vet inte om han kommer hålla några officiella uttagningar (antagligen inte). I annat fall, försök få speltid med honom så han ser vad du kan. Han spelar ibland på IG Battlegrounds t.ex. men bästa är att fråga honom direkt via PM eller Steam, han har redan indikerat att han inte lär läsa denna tråd så mycket mer.
 
Back
Top Bottom