A long story...short?

Users who are viewing this thread

BlodsHammar

Grandmaster Knight
Detta är ett försök till en kul tråd för oss alla som inte har något att göra när folk inte skriver något på alla trådar som Du övervakar.

Här ska vi skriva en kontinuerlig berättelse/historia (whatever) som aldrig(!) tar slut.

Fiktion är temat. Vilket innebär att den röda linjen är vad som helst!

Regler:
[list type=decimal]
[*]Försök hålla er på den just nu ledande "röda tråden" i pollen
[*]Ditt post måste inne hålla en scen som ska senare, i nästa inlägg, över gå till en annan
[*]Du måste börja och avsluta varje post med ett "..". T.ex. "..Hoppade han över dvärgen och sedan.."
[*]Man får inte göra en "omöjlig övergång" för någon. Man måste kunna skriva vidare.
[*]Blir det en "dubbel post", att två skriver vidare på samma historia samtidigt, är det det första som gäller. Det andra ska tas bort av han/hon som skrev det andra inlägget.
[*]Det är ju alltid kul att alla skriver något oväntat, inget allvarligt, på hopp på andra, politik o.s.v. Försök hålla det Neutralt
[*]INTE FÖR MYCKET SEX-SKIT
[/list]
(Fler regler kanske tillkommer efterhand. Jag ser över era inlägg och säger ifrån om gränser överskrids)

Have fun!
 
En lagom lång typ med ett relativt fult ansikte och frisyr strövade runt på en större väg. På båda sidorna av vägen vade byggnader, inte större än tre våningar. På första planet på våningarna var affärer, som låg väg i väg med andra affärer. Det var alla möjliga sorters affärer. Allt från tyg till livsmedels butiker, Vapen till leksaker. Mannen strövade längs väger, mitt på vägen, och i fjärran såg han en skugga som långsamt, haltande och väldigt släpigt korsade vägen. Skuggan stannade upp och tittade mot mannen mitt på vägen. Denna "skugga" går nu mot manen (som vi plötsligt kallar..
 
...kom en man på cykel runt hörnet i närmsta korsning, han slängde ett öga åt den handtrallande mannen och stannade sedan till utanför köttboden. Köttboden var ett litet skrymsle packat från golv till tak med torkat kött. Slaktaren som stod bakom disken var en kort, fet man på några och sextio med ansiktet täckt av tjock hårväxt.

- Vad får det lov att vara?, sade slaktaren med raspig röst.

-...
 
-...Vill du inte låna min kött yxa istället?

Mannen tittade underligt på slaktaren och svarade.

-Det är min ärkefiende längre ner på vägen, och han står och drar i sin köttklubba! Jag ska cykla över dit i rasande fart med din köttyxa och...

(Var försiktiga med ordvalen..Det ska va kul, inte snuskigt)
 
.... och dräpa denna man.

-Han är en oärlig man som utan tvekan skulle kunna mörda för ett packet med jäst.
-Jäst?
-Ja, jäst!
-Varför skulle han behöva jäst?

-Det kanske han inte behöver, men jag försöker bevisa en punkt här, så sluta käfta!
-Jaja?!

-Nu skall jag fara och dräpa denna man, som jag sa innan. Men först...
 
..-Argh! That be true!
Mannen tycks nu ha blivit lönn fet och en ögd gammal engelsk talande pirat.
Männen gör upp utanför. "Piraten" med köttyxan mot mannen med cykeln som vapen. De båda stirra på varandra, och mannen längre ner på gatan har nu släppt sin kött lem och stirrar på de båda i korsningen. Plötsligt...
 
... Göran Persson som just varit på semester i Hawaii

Han gör en ilsken blick emot piraten och säger: ...
 
.. kastar sig yxa emot Göran.
Yxan träffar Göran i magen.
Han utbrister i ett förskräckligt ljud som får...
 
..Små indianer hopa ut ur kloakerna med vapen som topps knivar och toalettpappers papmaché sköldar och joddlar på en låt ovanligt likt den tyska oskrivna födelsedags visan som enligt myt får hästar till sömns. Konstigt nog så somnar piraten och..
 
...snubblar på en stackars nyckelpiga. Piraten flyger sedan som en fågel iväg emot himlen. Men då börjar piraten byta kurs. Och flyger emot ett hög hus. Men precis innan han slår in emot väggen så kommer...
 
Back
Top Bottom