Böcker!

Users who are viewing this thread

På tal om just honom, jag läser för tillfället "The Complete Sherlock Holmes"
 
Är det någon som har läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann? Om inte så rekommenderar jag starkt att läsa den boken, den har mycket humor och handling och mycket som har med historia att göra, det vill säga en bok som är förknippad med historia. Och jag är också glad att den har filmatiserats, lite svenska filmer är välkommet när nästan allt man kan se kommer från USA.
 
SvenssonHD said:
Rhodokguard said:
SvenssonHD said:
Per Fogelströms stadsserie, fruktansvärt bra.

Läs.
Mina drömmars stad?
Precis.
Jag minns verkligen inte mycket av handlingen, bara att en nykomling kommer till staden och skaffar sig en vän inom is-avdelningen. Och att han sedan sliter och arbetar och till slut flyttar ihop med en kvinna som han gillar. Jag måste läsa om den, det var flera år sedan jag läste den. Jag har nästan glömt allrihop  :neutral:
 
Shantaram är också en bra bok som jag skulle rekommendera, över 800 sidor tjock så den har mycket innehåll och den innehåller också mycket handling, en mycket realistisk bok.
 
Úlfheðinn said:
The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism av Max Weber, fortfarande en interesant bok.  :razz:

Tog en kurs statskunskap på Helsingfors Universitet en sommar, de hade oss att läsa lite Weber och Foucault. En av föreläsningarna gick ut på att föreläsaren läste högt från Aleksis Kivis "Sju bröder" och pausade varje gång det kom ett sammansatt ord med "valta" i det. Vilket händer allt för ofta.

Efter det har jag varit enormt lycklig över att vara på Handelshögskola!
 
Har börjat läsa en bok som heter gräspojken, en skitkul bok faktiskt :razz:
 
Shemaforash said:
läser bara manga    bara hipsters som  läser böcker lel xD
Hur vågar du kalla mig för hipster?! Fan, jag hade för mig att det var hipsters som läste manga  :lol:
 
Gestricius said:
Själv var jag tio.  :lol:

+1, även om många borde läsa Bamse fortfarande

bamse-om-skatt1.jpg
 
Back
Top Bottom