Böcker!

Users who are viewing this thread

Rhodokguard

I den här tråden ska vi diskutera om böcker. Vilka era favoritböcker är, när ni läste senast, vad ni tyckte om boken och så vidare.
Min favoritbok är nog Kampen om Järntronen, på engelska heter den The game of thrones. Känn er fria att skriva och kommentera!
 
Kampen om järntronen är bra, är på femte asoiaf-boken nu och den är seg som helvete. Annars läste jag harry potter-böckerna mycket när jag var yngre. Silmarillion och särskilt narn i chin hurin är också favoriter
 
Othurin said:
Kampen om järntronen är bra, är på femte asoiaf-boken nu och den är seg som helvete. Annars läste jag harry potter-böckerna mycket när jag var yngre. Silmarillion och särskilt narn i chin hurin är också favoriter
Sillmarillion! den har jag läst den är bra. Själv så har jag bara läst 3 böcker av Kampen om Järntronen på grund utav att biblioteket där jag bor är väldigt litet. Så jag måste åka till stan så fort jag vill låna böcker. Och jag kan inte låna/låna om på hemsidan på grund av att det är något fel.
 
Läser bara rymdkommunism nuförtiden. Dock ligger det humoristiska eposet Och Världen Skälvde och stirrar på mig uppifrån bokhyllan. Kallar på mig.
 
Rhodokguard said:
Othurin said:
Kampen om järntronen är bra, är på femte asoiaf-boken nu och den är seg som helvete. Annars läste jag harry potter-böckerna mycket när jag var yngre. Silmarillion och särskilt narn i chin hurin är också favoriter
Sillmarillion! den har jag läst den är bra. Själv så har jag bara läst 3 böcker av Kampen om Järntronen på grund utav att biblioteket där jag bor är väldigt litet. Så jag måste åka till stan så fort jag vill låna böcker. Och jag kan inte låna/låna om på hemsidan på grund av att det är något fel.
En lösning: Köp böckerna istället
 
Othurin said:
Rhodokguard said:
Othurin said:
Kampen om järntronen är bra, är på femte asoiaf-boken nu och den är seg som helvete. Annars läste jag harry potter-böckerna mycket när jag var yngre. Silmarillion och särskilt narn i chin hurin är också favoriter
Sillmarillion! den har jag läst den är bra. Själv så har jag bara läst 3 böcker av Kampen om Järntronen på grund utav att biblioteket där jag bor är väldigt litet. Så jag måste åka till stan så fort jag vill låna böcker. Och jag kan inte låna/låna om på hemsidan på grund av att det är något fel.
En lösning: Köp böckerna istället
Ja det tänkte jag inte på. Tack :smile:
 
Tja får se, som de ovan har sagt, Tolkien är det som började mitt intresse av böcker och språk.
Får se till att börja läsa Conan boken jag köpte samt läsa färdigt mina Warhammer 40k böcker, ibland kan det vara skönt med lite ren action.
Under semestern min så ska jag börja på Call of Chutulhu. Ska bli intressant läsning.
 
TheGranath said:
Tja får se, som de ovan har sagt, Tolkien är det som började mitt intresse av böcker och språk.
Får se till att börja läsa Conan boken jag köpte samt läsa färdigt mina Warhammer 40k böcker, ibland kan det vara skönt med lite ren action.
Under semestern min så ska jag börja på Call of Chutulhu. Ska bli intressant läsning.

Cooooonaaaaaaaaan!  :grin:
 
Pillars of the earth och annan Ken Follet

10 små negerpojkar

Ellis Peters

Lindsey Davis

Röde Orm

Pride and Prejudice

Sinuhe egyptiern

The Great Gatsby

Ivanhoe

Rosens Namn

Arn serien

Tre musketörer


Kan någon gissa vilka genrer jag gillar? :razz:
 
Hekko said:
Pillars of the earth och annan Ken Follet

10 små negerpojkar

Ellis Peters

Lindsey Davis

Röde Orm

Pride and Prejudice

Sinuhe egyptiern

The Great Gatsby

Ivanhoe

Rosens Namn

Arn serien

Tre musketörer


Kan någon gissa vilka genrer jag gillar? :razz:
10 små negerpojkar. Och så tror jag att du gillar tre musketörer.

Genrer? Fantasy och folksagor?
 
Min gissning är att hekko gillar böcker som handlar om det förgångna. Gatsby, tidigt 1900-tal. Röde orm, vikingatid. Arn, medeltid. Historisk-fantasy typ. Höll på att säga historiska böcker, men det är ju en annan sak.
 
SvenssonHD said:
Per Fogelströms stadsserie, fruktansvärt bra.

Läs.
Mina drömmars stad? den har jag läst. Men jag har inte läst dem andra.
 
Historiska böcker yeah. Fantasy skulle jag väl inte direkt kalla det. Sen gillar jag deckare också därmed vissa böcker på listan.
 
Jag avskyr dem flesta deckare. Vissa av dem är okej men dem flesta är bara kass. Det tar halva boken innan någonting händer i dem flesta deckare.  Jag föredrar Fantasy, historieböcker/ förknippade med historia och kärleksböcker, eller vad dem nu heter.
 
Rhodokguard said:
Jag avskyr dem flesta deckare. Vissa av dem är okej men dem flesta är bara kass. Det tar halva boken innan någonting händer i dem flesta deckare.  Jag föredrar Fantasy, historieböcker/ förknippade med historia och kärleksböcker, eller vad dem nu heter.
En Herman Lindquist eller Simon Scarrow är värt att läsa då  :grin:
 
Back
Top Bottom