Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
Håller med, nu går vi och rapporterar Nyheter24.  :wink:
Dagens  :grin:

nicolas-cage-laughing.gif
 
Othurin said:
Det var en logisk liknelse till hans resonemang. Eftersom n24 är superfeminister var en våldtäktsliknelse det första jag kom på. Kan vara postkolonial med lol Algeriet/Mali borde inte krävt självständighet för Frankrike är tusen gånger mäktigare och seger verkade nästan omöjligt att uppnå. Eftersom detta också är ett krigsscenario kanske denna liknelse var mer passande

:wink:

Den var inte logisk eller relevant heller för den delen. Totalt ovidkommande. Att vidare kalla n24 för superfeminister är hyperbol, och att du finner det lämpligt att dra ett våldtäktsskämt för att de är feminister, din sexistiska tankegång, gör det bara ännu mer olämpligt; ironiskt nog.

Liknelser som Algeriet och Mali emot Frankrike, eller till exempel Nederländerna emot Habsburgarnas Spanien, är historiska liknelser där vinsten kommit ifrån supermakternas distans till områdena. Distans är inte ett militärt hinder längre.

Ta en titt på USA och Mellanöstern. Distans har inte varit något problem för Amerika att föra krig och förtrycka hela regionen nästan kontinuerligt sedan Gulfkriget. Det finns inte ens en distans mellan Sverige och Ryssland.

Din nationalism lurar dig. Vi är inga jävla spartaner.
 
Gestricius said:
>Othurin
>Nationalist

Hahahahahah

Såklart han är. Du med.

Eller sprang ni omkring på nationaldagen och skändade flaggor som de goda anarkister ni är?  :grin:

Men det är fint att ni i en sådan överrepresenterad manlig samling som denna kan tycka våldtäkt är skojsigt. Good for you.
 
Gestricius said:
Fin signatur du har där.

Mr. Anarchist 2014.

Har du inget bättre att komma med än orimliga konsekvenskrav?  :grin:

Ett historieintresse är knappast inkonsekvent. Flaggan är också relevant för signaturens syfte. Inte ens jag som har gjort den. Try again.

Om det är till ditt intresse sprang jag förövrigt personligen inte omkring och brände flaggor. Gör det mig till en dålig anarkist?  :grin: Tycker dock inte mindre om de individer som gjorde det. Tvärtom. Ohälsosamt att fästa sådana emotionella värderingar till ett stycke tyg.
 
Gestricius said:
Varför är då flaggan så viktig i din signatur?  :wink:

För det var ett svenskt regemente för folk som kunde förstå svenska? Duh.

Notera att de nationalistiska utropen i signaturen till och med är citerade  :grin:
 
Thokan said:
Othurin said:
Det var en logisk liknelse till hans resonemang. Eftersom n24 är superfeminister var en våldtäktsliknelse det första jag kom på. Kan vara postkolonial med lol Algeriet/Mali borde inte krävt självständighet för Frankrike är tusen gånger mäktigare och seger verkade nästan omöjligt att uppnå. Eftersom detta också är ett krigsscenario kanske denna liknelse var mer passande

:wink:

Den var inte logisk eller relevant heller för den delen. Totalt ovidkommande. Att vidare kalla n24 för superfeminister är hyperbol, och att du finner det lämpligt att dra ett våldtäktsskämt för att de är feminister, din sexistiska tankegång, gör det bara ännu mer olämpligt; ironiskt nog.

Liknelser som Algeriet och Mali emot Frankrike, eller till exempel Nederländerna emot Habsburgarnas Spanien, är historiska liknelser där vinsten kommit ifrån supermakternas distans till områdena. Distans är inte ett militärt hinder längre.

Ta en titt på USA och Mellanöstern. Distans har inte varit något problem för Amerika att föra krig och förtrycka hela regionen nästan kontinuerligt sedan Gulfkriget. Det finns inte ens en distans mellan Sverige och Ryssland.

Din nationalism lurar dig. Vi är inga jävla spartaner.
Jag säger inte att vi skulle övervinna hela Rysslands styrka själva. Självklart är vi ett alldeles för litet land för detta. För det första lär de inte sätta in allt de har mot Sverige, då de skulle bli väldigt svaga i Ukraina eller andra grannländer då. För det andra handlar det inte om vi kan vinna eller inte. Det handlar om att inte ge upp bara för att man inte kan vinna. Om någon dabbar mig ska jag dabba dem tillbaka. Om ett land invaderar ett annat land ska de behöva räkna med att ta en hel del stryk för det.

Din 300-tittning lurar dig. Spartanerna var inte så starka för de glömmer några tusen andra greker.

Firade inte nationaldagen så värst mycket, gött med ledig dag bara :smile: Flaggbränning är jävligt dock tack för att du inte gjorde det själv
 
Jag fick verkligen en varning för min post, haha... Är du serigös?

serig%25C3%25B6s2.jpg

kappa
 
Moss ogillar meme spam.  :lol:

Sen brukar det ju vara så det går när man postar på ett sätt som mest liknar ett dåligt troll försök (säger inte att det var ditt mål, men i "Feminism" tråden brukar posts som din komma från "kidsen" som försöker starta något).
 
Kollade på tv-serien Lilyhammer, finn ett fel.  :lol:

c6932f531102f6c7a1f169d015cd42cb.png
 
Back
Top Bottom