Vad har du på hjärtat? / Hva tenker du på? / Hvad har du på hjerte?

Kampradturk fyller 90 år!

  • Leve han!

    Votes: 6 75.0%
  • Leve han, men inte lika mycket!

    Votes: 2 25.0%

  • Total voters
    8

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
Rhodokguard said:
spoiler]
FnrGX.jpg
Socialdemokraternas valaffish ungefär 200 meter från mitt hem, jag såg det när jag skulle köpa ägg.
Ser inget problem. Är du emot kunskap?  :wink:
Jag ser heller inget problem, blev bara förvånad av att se affisch en, har aldrig sett en valaffich i min hemby förut bara. Ingen har brytt sig om att göra reklam för sådant där jag bor på mycket länge.

TILLÄGG: ja, fast det varierar, ibland om det inte finns stjärnägg så får jag nöja mig med andra ägg
 
Äntligen internet efter en vecka utan att veta vad som hänt i världen. Enbart haft al jazeera på tv..
Isis halshuggningar och dylikt dafak.
Själv är jag nu mycket övertygad att Turkiet aldrig kommer kunna gå med i EU.
De verkar alla lida av kronisk efterblivenhet, särskilt i trafiken.
Stå och sälja vatten och dartboards mitt i vägen och köra i 100 på 50 vägar.
Dessutom motsäger jag mig att om de går med så kommer de invadera europa och försöka sälja mattor hela tiden.

Annars är turkarna jag träffat väldigt gästvänliga, fått otaliga koppar äppelté utan kostnad både i affärer och restauranger.

Gallipoli besökte jag en dag, av en grupp med 12 personer så var enbart två icke australiensare, en kiwi och så jag
Riktigt mäktigt.

Notera att en del av det jag skrivit är sant och en del är satir.
 
Det finns många inlägg på facebook bl.a, där polisen pekas ut som nazi-sympatörer, samt att folk fick för sig att kasta ballonger fyllda med ammoniak på hästarna när de ryckte in. Själv anser jag att polisen gjorde rätt i att göra detta även om det handlade om att skydda SvP.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fem-svart-skadade-till-sjukhus-efter-antinazistdemonstration/
 
TheGranath said:
Äntligen internet efter en vecka utan att veta vad som hänt i världen. Enbart haft al jazeera på tv..
Isis halshuggningar och dylikt dafak.
Själv är jag nu mycket övertygad att Turkiet aldrig kommer kunna gå med i EU.
De verkar alla lida av kronisk efterblivenhet, särskilt i trafiken.
Stå och sälja vatten och dartboards mitt i vägen och köra i 100 på 50 vägar.
Dessutom motsäger jag mig att om de går med så kommer de invadera europa och försöka sälja mattor hela tiden.

Annars är turkarna jag träffat väldigt gästvänliga, fått otaliga koppar äppelté utan kostnad både i affärer och restauranger.

Gallipoli besökte jag en dag, av en grupp med 12 personer så var enbart två icke australiensare, en kiwi och så jag
Riktigt mäktigt.

Notera att en del av det jag skrivit är sant och en del är satir.
Sen röstar 38% av alla turkiska röstare på Turan-nationalister...
 
Rhodokguard said:
Gestricius said:
Rhodokguard said:
spoiler]
FnrGX.jpg
Socialdemokraternas valaffish ungefär 200 meter från mitt hem, jag såg det när jag skulle köpa ägg.
Ser inget problem. Är du emot kunskap?  :wink:
Jag ser heller inget problem, blev bara förvånad av att se affisch en, har aldrig sett en valaffich i min hemby förut bara. Ingen har brytt sig om att göra reklam för sådant där jag bor på mycket länge.

TILLÄGG: ja, fast det varierar, ibland om det inte finns stjärnägg så får jag nöja mig med andra ägg

Sossarnas valreklam är väl inte kunskap, skönlitteratur är väl det närmaste man kan kalla det.
 
Alfredje said:
Det finns många inlägg på facebook bl.a, där polisen pekas ut som nazi-sympatörer, samt att folk fick för sig att kasta ballonger fyllda med ammoniak på hästarna när de ryckte in. Själv anser jag att polisen gjorde rätt i att göra detta även om det handlade om att skydda SvP.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fem-svart-skadade-till-sjukhus-efter-antinazistdemonstration/



http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/ansvarig-ingen-ambulansattack

http://www.skanskan.se/article/20140825/NYHETER/140829693/1007/-/polisens-logner-om-demonstranternas-vald-

Så polisen gör rätt i att ljuga om att folk kastade sten och ammoniak och rida ner och nästan döda folk i en folkmassa?

Dagens polis är morgondagens lägervakter.

EDIT:

Angående nazi-sympatisörer; http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/758555-polis-deltog-privat-i-nazistdemonstration-identifierade-sig-med-polisbricka
 


Notera hur motdemonstranterna som var fredliga pressar på mot poliserna, en kille försökte t.o.m. sparka en häst, så om man sysslat med det är det inte konstigt om man blir överriden. Påstår inte att alla som blev nedridna gjorde det, och därför är det viktigt med en granskning.
 
Hekko said:


Notera hur motdemonstranterna som var fredliga pressar på mot poliserna, en kille försökte t.o.m. sparka en häst, så om man sysslat med det är det inte konstigt om man blir överriden. Påstår inte att alla som blev nedridna gjorde det, och därför är det viktigt med en granskning.


Fast det spelar ingen roll. Polisen agerade inte mot individer som hade brytit någon lag utan red rakt in i en folkmassa och nästan dödade folk. Du skjuter liksom inte in i en folkmassa om en snubbe kastar en sten på andra sidan.

Att en jävla snubbe försöker sparka mot en häst, som rider ner folk, eller att folk trycker emot kravallsköldarna, vilket de är till för, rättfärdigar inte att rida in i en folkmassa ens på dina premisser om att alla skyldiga i en folkmassa och får skylla sig själva. Är säker på att någon demonstrant gick mot röd gubbe på vägen dit. Fortfarande inte okej att nästan döda oskyldiga för det.

Helt otroligt att ni sitter och säger att polisen inte har gjort helt fel från första början. Det finns inget lagstöd eller någonting bakom det.

Fint att du kallar efter granskning, men vi vet alla efter Göteborg 2001 att polisen hellre ljuger och förfalskar bevis än låter en av sina egna dömas överhuvudtaget. Vem fan kom på att institutionen med våldsmonopol i samhället skulle granska sig själva?
 
Jag gick in på " your dreamier woman" idag. Och bara Gud den allvetande vet vad jag såg där....
 
Rhodokguard said:
Jag gick in på " your dreamier woman" idag. Och bara Gud den allvetande vet vad jag såg där....
Hihi  :razz:
Man har ju turen som har fått se riktiga "dat ass" i sina dar.
 
Gestricius said:
Rhodokguard said:
Jag gick in på " your dreamier woman" idag. Och bara Gud den allvetande vet vad jag såg där....
Hihi  :razz:
Man har ju turen som har fått se riktiga "dat ass" i sina dar.
Jag har tyvvär inte haft turen att se sådana läckerheter än :sad:
 
En tjej som jag pratar med har det starkaste dalmål jag hört på länge.  :mrgreen:
 
Back
Top Bottom