Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Om man ser allt som beslutas i riksdagen som demokratiskt så skulle dödsstraff på judar kunna vara demokratiskt. inb4 godwins law Dessutom är förbud på rasistiska partier en väldigt vag definition.
 
Othurin said:
Om man ser allt som beslutas i riksdagen som demokratiskt så skulle dödsstraff på judar kunna vara demokratiskt. inb4 godwins law Dessutom är förbud på rasistiska partier en väldigt vag definition.

Men om du ska applicera subjektiva strukturer på demokratin så kan du lika gärna erkänna att ett rasistiskt/fascistiskt parti i riksdagen är odemokratiskt, precis som ett beslut om dödsstraff på judar vore.

Det är sant att lagar om förbud mot nazistiska partier är problematiska då det är svårt för församlingar, departement och rättssamhället att definiera nazistiska partier. I Tyskland är lagen om förbud mot nazistiska partier ett stort fail.

Enklare är det att efterfölja lagen om hets mot folkgrupp. Det är enklare att lära upp rättssamhället att jaga och döma rasistiska uttalanden ifrån representanter än att våga kalla ett nazistiskt parti för vad det är och förbjuda det. Svårare är det att driva ett parti om alla ens representanter döms för hets mot folkgrupp så fort de uttalar sig.

Gestricius said:
Vad är KP?

umea1-w940px.jpg
 
Othurin said:
Jag är en profet så ge mig 8*åriga flickor att gifta mig med. 8, inte 12.

tycker att det är komiskt hur kaxig du är framför datorn du skulle vara den första som springer i det riktiga livet.

Låt folk tro vad de vill tro på vill man tro på Islam,hinduism eller buddhismen så får man göra det. Sluta håna andra folk för vad de tror på, det gör inte dig smartare.
 
masterborn12 said:
Othurin said:
Jag är en profet så ge mig 8*åriga flickor att gifta mig med. 8, inte 12.
tycker att det är komiskt hur kaxig du är framför datorn du skulle vara den första som springer i det riktiga livet.
Abooo tell him bre
 
masterborn12 said:
Othurin said:
Jag är en profet så ge mig 8*åriga flickor att gifta mig med. 8, inte 12.

tycker att det är komiskt hur kaxig du är framför datorn du skulle vara den första som springer i det riktiga livet.

Låt folk tro vad de vill tro på vill man tro på Islam,hinduism eller buddhismen så får man göra det. Sluta håna andra folk för vad de tror på, det gör inte dig smartare.

Du är inte den vassaste kniven i lådan, du.
 
Tybalt_ said:
masterborn12 said:
Othurin said:
Jag är en profet så ge mig 8*åriga flickor att gifta mig med. 8, inte 12.

tycker att det är komiskt hur kaxig du är framför datorn du skulle vara den första som springer i det riktiga livet.

Låt folk tro vad de vill tro på vill man tro på Islam,hinduism eller buddhismen så får man göra det. Sluta håna andra folk för vad de tror på, det gör inte dig smartare.

Du är inte den vassaste kniven i lådan, du.

Vad är det som du tycker är tossigt? Hmm?
 
Personligen gillar jag inte pedofili. Muslimer har jag inget emot men mohammed verkar inte som en trevlig person.

@modig att han är en typisk ay walla jag cuttar dig lol du springer fegis-snubbe. Sedan kallar han andra internetkrigare  :lol:
 
Othurin said:
Personligen gillar jag inte pedofili. Muslimer har jag inget emot men mohammed verkar inte som en trevlig person.

Om du ska vara sådan, är det inte mer relevant med katolska pedofilpräster i nutiden?

Jävla katoliker asså. Jävla terrorister och korsfarare hela bunten.
 
Thokan said:
Othurin said:
Personligen gillar jag inte pedofili. Muslimer har jag inget emot men mohammed verkar inte som en trevlig person.

Om du ska vara sådan, är det inte mer relevant med katolska pedofilpräster i nutiden?

Jävla katoliker asså. Jävla terrorister och korsfarare hela bunten.
Jag är inget fan av kristendom heller om du inte märkt det. De tvingade till och med mina egna förfäder att konvertera med våld :xf-mad:
 
Tybalt_ said:
masterborn12 said:
Othurin said:
Jag är en profet så ge mig 8*åriga flickor att gifta mig med. 8, inte 12.

tycker att det är komiskt hur kaxig du är framför datorn du skulle vara den första som springer i det riktiga livet.

Låt folk tro vad de vill tro på vill man tro på Islam,hinduism eller buddhismen så får man göra det. Sluta håna andra folk för vad de tror på, det gör inte dig smartare.


Du är inte den vassaste kniven i lådan, du.

Hahah ska du säga
 
Back
Top Bottom