Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Othurin said:
Nu är det ju i mycket större utsträckning så på landsbygden... Alltså går min tes ut på att SDs framgång är Centerpartiets fel :smile:
Det är inte böndernas fel. :smile:
 
Thokan said:
Othurin said:
Thokan said:
Gestricius said:
Thokan, har du inte lärt dig att tjejer ogillar killar som överanalyserar?  :wink:

Men det tycker om när killar generaliserar över deras kön?
Feminister generaliserar väl också om hur mycket sämre kvinnor har det?

Analys =/= generalisering

Top lel
Men det är en generalisering då det inte stämmer för alla?
 
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:

54902003.jpg

:mrgreen:
 
TheGranath said:
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:

54902003.jpg

:mrgreen:
Då jag antar detta skulle vara en demokrati så bör ju Sverige ha mest inflytande pga störst befolkningsmängd. Alternativet är Danmark-Norge om de skulle samarbeta, hur ologiskt det än låter.
Dessutom:
4627942+_ee1207acffcba432403589f7ad857afb.png
 
Othurin said:
TheGranath said:
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:

54902003.jpg

:mrgreen:
Då jag antar detta skulle vara en demokrati så bör ju Sverige ha mest inflytande pga störst befolkningsmängd. Alternativet är Danmark-Norge om de skulle samarbeta, hur ologiskt det än låter.
Dessutom:
4627942+_ee1207acffcba432403589f7ad857afb.png

Men seriøst, jeg ville ikke have et problem med et samlet skandinavien.. Så kunne vi også få en større og bedre faction i WB fremover :wink:
 
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:
Det finns en folkrörelse för Sverige + Finland + Norge men inget Danmark vad jag vet av.
 
http://www.nordiskunion.nu/
Låter som många kunde hålla med om de här hade bättre marknadsföring...

Redigering: När jag läser noggrannare har de skumma syner på vissa saker... nvm
 
Gestricius said:
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:
Det finns en folkrörelse för Sverige + Finland + Norge men inget Danmark vad jag vet av.

Hvorfor Finland, er det ikke mere østeuropæisk?
 
Ryssland  :lol: Du måste skämta?

Rasmito said:
Gestricius said:
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:
Det finns en folkrörelse för Sverige + Finland + Norge men inget Danmark vad jag vet av.

Hvorfor Finland, er det ikke mere østeuropæisk?
Tja, tillsammans med Estland och till viss del Ungern är de finno-ugrer, en egen grupp. Men Finland har genom Sverige en kulturell koppling. Detsamma med Estland genom Danmark och Sverige.
 
Rasmito said:
Gestricius said:
Rasmito said:
Danmark, Norge og Sverige som et stort land igen... Det ville være ret sejt - Vikingerne er samlet  :grin:
Det finns en folkrörelse för Sverige + Finland + Norge men inget Danmark vad jag vet av.

Hvorfor Finland, er det ikke mere østeuropæisk?
Finland är inte Östeuropa.

Nordiska Rådet strävar ju efter en Nordisk stat men EU är ivägen.

66318237047b40a139fd92e5f7d110df.png
 
Ser inget om nordiska rådet i den texten.

Googling gav mig endast att det föreslagits vid nordiska rådet, men inte att det är på deras agenda?
Dessutom: Drottning Margrethe som statsöverhuvud. Klart det blir avvisat då. Ett lands statsöverhuvud för tre länder, och förra gången hon hette Margareta gick det ju så bra...
 
Back
Top Bottom