Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Othurin said:
Rhodokguard said:
Othurin said:
Rhodokguard said:
Shemaforash said:
Skulle inte direkt säga att jag är vänster när jag röstade på miljöpartiet, har inte någon direkt ställning förutom för naturen då vi är ganska ****ed om vi inte gör något åt det. Därför hamnade min röst på miljöpartiet.
Får man rösta i Japan när man är 14 år?
Hahahaha och du påstår att du inte är efterbliven.
Och varför påstar du att jag är efterbliven? Hon säger att hon har röstat på MP och det står klart och tydligt att hon är 14 år. Man har inte rösträtt tills man är 18 år gammal i Sverige. Såvida hon inte menar något parti som finns i Japan som är som miljöpartiet eller heter MP även där. Eftersom det står Japan på hennes profil. Så varför Othurin, skulle jag vara efterbliven? precisera dig istället.
Så om min profil skulle påstå att jag var 110 år och äldst i Sverige, skulle du tro på det? Översta lol
Varför skriva en falsk ålder när man helt enkelt kan strunta i att skriva åldern? Och det du säger tänkte jag också på faktiskt, det var bara det att jag trodde att hon inte skrev upp falsk ålder när hon beslutat sig om att skriva något alls.
Så Othurin, är jag efterbliven?
 
Othurin said:
Tack så mycket Othurin det där värmde verkligen hjärtat <3
Fast faktum kvarstår att hon lika gärna kunde ha skitit i att skriva något än att uppge en falsk personuppgift. Och är hon 18 och har rösträtt så kunde hon ha sagt det och sagt som det var, det är ju för fan idiotiskt. Så tycker folk att man är "efterbliven" för att hon sket i att tala om att hon hade rösträtt och att man utgick ifrån att hon var ärlig när hon skrev att hon var 14 år, om inte så kunde hon ju ha skippat skiten.
 
Shemaforash said:
Skulle inte direkt säga att jag är vänster när jag röstade på miljöpartiet, har inte någon direkt ställning förutom för naturen då vi är ganska ****ed om vi inte gör något åt det. Därför hamnade min röst på miljöpartiet.

MP är ju smutsiga vänstersympatisatörer som har en rad med mer eller mindre idiotiska förslag och ståndpunkter. Att du har skuldkänslor över miljön och därför röstar på MP kommer inte att göra något för miljön, det enda det gör är att hjälpa dem driva sin förnuftsvidriga politik.
 
Othurin said:
Skandinaviska halvön = Sverige + Norge. Kulturellt inkluderar det även Danmark. Finland är endast Norden dock.
Fan, jag trodde att Skandinavien även var Finland när jag googlade på Skandinavien och tittade på en falsk karta över Skandinavien efter att Tybalt postade det där inlägget. Finland är alltså inte i Skandinavien.
 
Väktaren av Jämtland said:
Othurin said:
Skandinaviska halvön = Sverige + Norge. Kulturellt inkluderar det även Danmark. Finland är endast Norden dock.
Fan, jag trodde att Skandinavien även var Finland när jag googlade på Skandinavien och tittade på en falsk karta över Skandinavien efter att Tybalt postade det där inlägget. Finland är alltså inte i Skandinavien.
Finns Fennoskandien eller Skanderna/Skandiska Bergskedjan = Sverige, Norge och Finland.
 
Väktaren av Jämtland said:
Othurin said:
Skandinaviska halvön = Sverige + Norge. Kulturellt inkluderar det även Danmark. Finland är endast Norden dock.
Fan, jag trodde att Skandinavien även var Finland när jag googlade på Skandinavien och tittade på en falsk karta över Skandinavien efter att Tybalt postade det där inlägget. Finland är alltså inte i Skandinavien.

Heh, gjorde samma sak för att vara säker innan. Fick upp flera bilder med Finland inkl.

Ser nu att finnarna har ett eget forum så du har rätt Rhodok.
 
Tybalt_ said:
Väktaren av Jämtland said:
Othurin said:
Skandinaviska halvön = Sverige + Norge. Kulturellt inkluderar det även Danmark. Finland är endast Norden dock.
Fan, jag trodde att Skandinavien även var Finland när jag googlade på Skandinavien och tittade på en falsk karta över Skandinavien efter att Tybalt postade det där inlägget. Finland är alltså inte i Skandinavien.

Heh, gjorde samma sak för att vara säker innan. Fick upp flera bilder med Finland inkl.

Ser nu att finnarna har ett eget forum så du har rätt Rhodok.
Ja, jag tänkte väl det :smile:
Tack och lov att det finns människor som dessa
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19543414.ab
 
Othurin said:
För övrigt är vi till 99% svenskar som är aktiva.
Tänkte också på det, det är ganska sällsynt att danskar/norskar postar på detta forum numera, jag undrar varför det är så. Kanske för att just det svenska varit i fokus kanske...

TILLÄGG: Det vill säga svensk politik, och mycket inom det området.
 
Back
Top Bottom