Skandinavisk/Skandinaviske Politik/Politikk

Users who are viewing this thread

Gestricius said:
TheGranath said:
Sådär då har jag röstat.
Fick ett en till sak att rösta om, trängselskatt.
Ahuehue
Vad röstade du?  :razz:

Det behöver jag inte säga!

Tänker göra det ändå. :wink:
Komun och Riksdag Socialdemokaterna.
Landsting Folkpartiet.
Nej till trängselskatt.
 
Nobody cares about landstinget

Trängselskatt är ju tjockt nice, de som åker bil får finansiera din infrastruktur. Alebor som inte får rösta får också betala när de pendlar hit  :grin:
 
Min mamma är ledare för Folkpartiet här, sen står hon som reserv i riksdagen och kanske blir ledare för FP i landstinget idag.  :razz:
 
Crille said:
Varför röstar dom på 'svenskarnas parti' snarare än SD? Rätt dumt att sprida rösterna när invandrings frågan snabbt måste lösas.
Eftersom svenskarnas parti har lite mer grova lösningar på det hela. Håller med dig, invandringsfrågan är en fråga som snabbt måste lösas. Sen så kan utbildningsfrågan tas itu med, och sedan försvaret och jobben. Det är de fyra viktigaste frågorna enligt mig. och så EU förstås.


 
Gestricius said:
Min mamma är ledare för Folkpartiet här, sen står hon som reserv i riksdagen och kanske blir ledare för FP i landstinget idag.  :razz:
Låter inte så dumt, hälsa henne grattis :razz:
 
Shemaforash said:
Vad är problemet med EU? Förstår inte.
Att en massa dumma människor som inte kan mycket om Sverige bestämmer regler här. Snuset som ett exempel, hur dumt var inte det. Dessutom är ju Marine le Pen och Nigel Farage med nu, FN är största franska parti. Vill du att le pen bestämmer över Sveriges lagar?
 
Shemaforash said:
Vad är problemet med EU? Förstår inte.
Jo du förstår, EU kostar pengar. Och dessutom så är EU överstatligt. Och Sverige förlorar bara på att vara med i EU, helt enkelt. Orkar inte skriva så mycket just nu.

EDIT: ninjad av Othurin.
 
Vi spenderar pengar för att stödja Grekland och Spanien och oj, vad de har tagit sig ur krisen. En majoritet av vad Sverige får tillbaka som land är jordbruksbidrag, och då vad Sverige får tillbaka är mindre än vår medlemsavgift så skulle vi kunna betalat det bidraget själva.
 
Glöm inte att rösta!
10538484_10204963557313770_9065796084322837277_n.jpg
 
:lol: Förhoppningsvis förlorar F! röster på att inte ha valsedlar. Skolval EU-val, där de hade valsedlar blev F! näst största parti. Sedan när vi hade riksdagsval i torsdags blev de fjärde el. femte största. Hoppas på samma trend i riktiga valet.
 
Jag hoppas också att F! får allt mindre röster. Må F! aldrig komma in i riksdagen. Amen.
 
Shemaforash said:
Röstade på miljöpartiet även om de har betett sig lite löjligt på sistone med feminism fiaskot som pågår just nu.
Hur kan du rösta när du inte har rösträtt ännu? eller var det bara skolval?
 
Back
Top Bottom